swap 1.5 dci na 1.9dci

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Lucass piątek, 29 sierpnia 2008, 11:40

Powiem więcej. W mądrej książce jakiejś wyczytałem, że 1,4 i 1,6 w reufkach, w budowie różnią się tylko skokiem tłoka. Zewnętrznie to takie same siniki. Więc kto wie...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej piątek, 29 sierpnia 2008, 12:30

Też to czytałem, dotyczyło modeli 16V :)
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez MK piątek, 29 sierpnia 2008, 12:35

A Kangusie miały 1,4 8V nie 1,4 16v.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Masaccio piątek, 29 sierpnia 2008, 14:32

Podobna sprawa była z 1,8 8V i 2,0 8V w lagunie :)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez droidboo piątek, 29 sierpnia 2008, 17:29

Lucass napisał(a):
dempsej napisał(a):Chociaz sam swap na 1.9 nie powinien być trudny, jako że ten silnik w kangoo występowal.

Niemniej 80, a 120 KM to dwa różne silniki o tej samej pojemności. Tak kiedyś usłyszałem. Nie wymądrzam się bo pewny nie jestem, niemniej mało prawdopodobne wydaje mi się aby przyrost mocy rzędu 50% można było uzyskać samym softem :|



Tak jak dempsej dopisał, te silniki, jeżeli obydwa są 8 zaworowe, to konstrukcją się nie różnią, bo nie opłacałoby się renufce robić innego silnika do jednego skrajnego modelu. Mogą się różnić wtryskami, IC, turbiną. Często w różnych odmianach mocowych tych samych silnikach jest ta sama turbina, tylko różne ciśnienia doładowania. W VW tdi 1.9 blok i głowica jest taka sama w zakresie 90-140KM, różnią się elementami, o których wspomniałem wyżej.

Extramalny tuning dla kangoo: jaki pisaliście 3.0 v6, dołożyć 2 turbiny, wrzucić do bagażnika (jak w clio v6), 4x4 z blokadą mechanizmów różnicowych i będzie palił 4 kółka na asfalcie:D no i jeszcze z tonę betonu wlać w podłogę:D
Avatar użytkownika
droidboo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): niedziela, 26 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej piątek, 29 sierpnia 2008, 17:42

droidboo napisał(a):Tak jak dempsej dopisał, te silniki, jeżeli obydwa są 8 zaworowe, to konstrukcją się nie różnią, bo nie opłacałoby się renufce robić innego silnika do jednego skrajnego modelu. Mogą się różnić wtryskami, IC, turbiną.

Nie, ja pisałem co innego. Że zewnętrznie się nie różnią, tzn mocowanie silnika do karoserii, to mam na myśli. Blok może i jest taki sam, ale na bank są inne wtryski, turbina, tłoki, wał, koło zamachowe itd., może być dodany natrysk oleju na tłoki itp. Z zewnątrz to samo, bebechy - inne. Jak 1.5 dCi 60 i 110.
No i inaczej zestopniowana skrzynia.
droidboo napisał(a):Często w różnych odmianach mocowych tych samych silnikach jest ta sama turbina, tylko różne ciśnienia doładowania. W VW tdi 1.9 blok i głowica jest taka sama w zakresie 90-140KM, różnią się elementami, o których wspomniałem wyżej.

Często != zawsze.
droidboo napisał(a):Extramalny tuning dla kangoo: jaki pisaliście 3.0 v6, dołożyć 2 turbiny, wrzucić do bagażnika (jak w clio v6), 4x4 z blokadą mechanizmów różnicowych i będzie palił 4 kółka na asfalcie:D no i jeszcze z tonę betonu wlać w podłogę:D

Jakbym siebie parę lat temu czytał...
Zamiast cementu i V6 wrzućmy silnik od Magnum - i moc i masa będą za jednym zamachem ;]
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez tomekg piątek, 29 sierpnia 2008, 18:25

O ile mnie pamięć nie myli jeździ takie kangoo z silnikiem od laguny w okolicach Łodzi, jak uda mi się dorwać chłopaków to dam znać.
Pozdrawiam Tomek
Kangoo 1.4 ' 98 biały
Kangoo 1.5 dci '05 Privilege wiśniowy-już go niema
poczuj troszkę luksusu
Avatar użytkownika
tomekg
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 284
Dołączył(a): sobota, 25 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Ruda Bugaj (Łódź)

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Lucass piątek, 29 sierpnia 2008, 20:40

dempsej napisał(a):Zamiast cementu i V6 wrzućmy silnik od Magnum - i moc i masa będą za jednym zamachem ;]

A cysterna na haku ;)
I to jest jedynie słuszna droga... :mrgreen:
tomekg napisał(a):O ile mnie pamięć nie myli jeździ takie kangoo z silnikiem od laguny w okolicach Łodzi, jak uda mi się dorwać chłopaków to dam znać.

Ty nie dwaj znać! Ty go zmuś do zarejestrowania się u nas :lol:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez Bullitt piątek, 29 sierpnia 2008, 23:30

dempsej napisał(a): Bullit pewnie w siódmym niebie jest :P


Nie, w Tychach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lucass napisał(a):A ja i tak twierdzę, że póki co to wszystko są spory akademickie :lol:
Trzeba byłoby obejrzeć oba silniki ( z dokumentacją najlepiej) z całym osprzętem i dopiero zastanawiać się czy coś z tego wyjdzie :ugeek:


Czy Ty nas nie znasz? Dawno rozpracowane :lol:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: swap 1.5 dci na 1.9dci

Postprzez dempsej czwartek, 4 września 2008, 23:26

Tak sobie myślę, że to spalanie ropy rzeczywiście może być wolniejsze i dlatego te silniki się tak nie kręcą... 3500-4000obr i po zabawie, tu rzeczywiście potrzeba pojemności żeby napędzać ten wcale nie taki mały samochód.... swap na 1.9 byłby rzeczywiście niezłym pomysłem, zwłaszcza kiedy np. do bagażnika wrzuci się bagaże na wyjazd albo jakiś porządny zestaw audio, a już nie daj boże jeśli ktoś wsadzi szersze opony. Wszak duże felgi z oponami też swoje ważą.
Droidboo nie jest tu bez racji, myślę, że jego ścieżka rozumowania ma tu większą rację bytu niż chipowanie tego przecież i tak wysilonego już silnika (nie oszukujmy się, 80KM z 1.5 litra pojemności w dieslu to już konkretnie duży wynik). Nie wiadomo, czy np przez to po 10000km nie padną wtryski, albo co gorsza korba nie wyjdzie bokiem? Ktoś na to daje w ogóle jakąś gwarancję? Ile jest takich osób, które przejeździły dłużej na wirusie? Tylko mi nie mówcie, że Wiz, bo on już skrzynie zmieniał i ja to wiem, zabił ją moment obrotowy, było to widać - takie ślady nawet po nim zostały i nie wiadomo czy nie poszło to dalej, np. w przekładnie kierowniczą poprzez simmeringi na końcówkach drążków wahaczy wleczonych na kolumnie Macphersona. Słyszałem, że ktoś tak miał kiedyś, ale to chyba nie przez chipa, tylko boxa takiego z allegro, dokładdnie w tym silniku, co potwierdza teorię, że ten silnik jest oporny tuningowi.
Tak więc mówię, swap i tylko swap, zajmowanie się tą padliną jest bezsensowne, po co wydawać kupę kasy dla marnych 20(?)KM , skoro za niewiele więcej jest piękny silnik 1.9 (widziałem na allegro). Ten silnik się do tego nie nadaje i pora żeby to wreszcie zrozumieć. Zresztą i te 80KM to bardzo dużo na ten samochód, jakby miał więcej, to by się na pewno wywracał na zakrętach. :ugeek:
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron