Luz w przednim kole

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Luz w przednim kole

Postprzez marioh środa, 20 września 2006, 23:11

Witam serdecznie po dłuższej przerwie :wink:
Znajomy posiadający Kangoo 4x4, lecz bez dostępu do internetu ma przejechane lekko ponad 170 tys. (czyli sporo) i niedawno zauważył niewielki luz w przednim kole (auto odkupione, więc niewiadomo, czy było już wymieniane - pewnie tak).Narazie nic nie piszczy/szumi, nie słychać zgrzytów, więc wychodzi iż to dopiero początki końca tego łożyska :twisted:
Prosił mnie abym zapytał znawców tematu, czy dokręcenie koła coś na to poradzi (tymczasowo/chwilowo) i czy tak można zrobić bez szkody dla innych podzespołów auta.
Oczywiście przeszukałem forum w tej sprawie i wiem, że dokręcenie przedniego koła powinno wymagać klucza dynamometrycznego, a siła dokręcenia wynosić 270-280 Nm.Dlatego spodziewam się odpowiedzi, że nie można dodatkowo dokręcać koła, ale wolałem się zapytać i uzyskać potwierdzenie.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą odpowiedź.
Avatar użytkownika
marioh
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 9
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2006, 00:00

Postprzez Lucass czwartek, 21 września 2006, 06:22

Jeżeli to jest luz łożyska to jego dokręcenie może raczej przyspieszyć zniszczenie. No chyba, że wcześniej było dokręcone za słabo, ale to też mogło by być powodem jego zużycia. Tak czy inaczej raczej wymienić.
Ale wcześniej skontrolowałbym inne potencjalne luzy: na sworzniu zwrotnicy, przeguby wahaczy, końcówki drążków kierowniczych.
Luz na sworzniu najprościej sprawdzić podnosząc koło wciskając hamulec (to kasuje ewentualny luz łożyska) i szarpiąc za górę i dół koła. Będą stuki znaczy luz jest na sworzniu. Nie będzie stuków - puścić hamulec => szarpać jak poprzednio. Stuka => luz jest na łożysku, nie stuka trzeba sprawdzić przeguby. A tu już najlepiej taki przegub objąć dłonią i szarpać za koło ( dobrze skorzystać z pomocy) Wtedy najlepiej można wyczuć luz.
Profilaktycznie sprawdziłbym też luzy tulei gumowych (silentbloków) mocowania wahaczy do nadwozia.
Pozdrowienia i oby moje rady oakzały się przydatne :)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez branio czwartek, 21 września 2006, 06:50

Przyczyną luzu raczej nie jest łożysko.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marioh czwartek, 21 września 2006, 09:37

branio napisał(a):Przyczyną luzu raczej nie jest łożysko.


A możesz napisać Swoje propozycje....?
Avatar użytkownika
marioh
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 9
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2006, 00:00

Postprzez PanKot czwartek, 21 września 2006, 14:52

marioh napisał(a):
branio napisał(a):Przyczyną luzu raczej nie jest łożysko.


A możesz napisać Swoje propozycje....?

Na to nie licz i tak napisał aż 5 słow w jednym zdaniu.
To zawsze jest sama esencja.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio czwartek, 21 września 2006, 16:55

marioh napisał(a):A możesz napisać Swoje propozycje....?

Sworzeń lub końcówka drążka.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Lucass czwartek, 21 września 2006, 17:29

branio napisał(a):Sworzeń lub końcówka drążka.

Tylko cztery słowa, a ile treści... :lol: :lol: :lol:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez marioh wtorek, 26 września 2006, 17:21

Oczywiście bardzo dziękuję wszystkim, którzy zechcieli pomóc w tym temacie :wink:
Jak na razie sprawa stanęła w martwym punkcie, bo jak zwykle zaporą są finanse :cry:
Jeszcze raz dzieki wielkie :!:
Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 11 czerwca 2007, 10:51 przez marioh, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
marioh
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 9
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2006, 00:00

Postprzez zuwik wtorek, 26 września 2006, 20:11

Podpowiem tylko, że luz się kasuje przez dokręcenie łożyska stożkowego, a nie podwójnego walcowego w pojedynczym korpusie. 280Nm to już dużo i więcej w połączeniu z luzem może klinować łożysko i zgrzać (lekko to ujmując) wszystko naokoło. Takie łożysko jak ma luz to powinno być je dawno słychać.

Sprawdzanie luzów:
Ułóż ręce na częściach profilu opony:
- górnej i dolnej - sworzeń wahacza, silentbloki i tuleje (te ostatnie ciężko wyczuć, trzeba się mocno zaprzeć)
- lewej i prawej - luz na końcówce drążka, przegubie drążka, przekładni (jeden szarpie, drugi trzyma za elementy i czuje).
Warto, żeby oba koła były w powietrzu, ale nie na megastabilnym lewarku.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron