1,2 - kiedy zmieniacie biegi?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez czerja wtorek, 12 września 2006, 18:58

pozostaje metoda prób i błędów!
choć podobnie jak siwy261976 z tym że 5 bieg dopiero po przekroczeniu 70km/h
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez siwy261976 środa, 13 września 2006, 05:39

lepiej przyzwyczjać się przy zamkniętych oknach, bo co bedzie zimą :D bądź pewien że im więcej jazd tym lepiej(zbyt duże obroty poznasz po tym że autko już nie przyspiesza a Ty go ciśniesz, zbyt małe bo drgającym mocno lewarku i po tym ża autko zbyt długo się rozpędza, pozatym silnika chcącego uciec z poduszek nie da się nieusłyszeć - ale to są drastyczne przypadki i mocno nadszarpnięte poduszki :lol: )
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez PiotrP środa, 13 września 2006, 08:32

siwy261976 napisał(a):(zbyt duże obroty poznasz po tym że autko już nie przyspiesza a Ty go ciśniesz, zbyt małe bo drgającym mocno lewarku i po tym ża autko zbyt długo się rozpędza, pozatym silnika chcącego uciec z poduszek nie da się nieusłyszeć

No do takich skrajności nie dopuszczam. :) Czasami tylko właczam 2 zamiast 3 - poprzednio miałem cieniasa i nawyki pozostały. Na prostej drodze 5 bieg właczam przy około 70km/h.
Pozdrówka
PiotrP
Kiedyś: Agatka 1,2 urodzona w 2001 roku
Obecnie: Motylek 1,5 dci z 2004 roku i Fiat Doblo o imieniu Fiona z 2008
Avatar użytkownika
PiotrP
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 161
Dołączył(a): sobota, 2 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Chełmno

Postprzez PanKot środa, 13 września 2006, 09:12

siwy261976 napisał(a):jeżeli chodzi o prędkośc (mam 1.4 75 KM to prawie jak 1.2 :lol: ale pozwole sobie na komentarz :wink: ) to zmieniam biegi na słuch ale z ciekawości zauważyłem ze to jakoś wychodzi mniej więcej tak:
1 - tylko rusze i na tym koniec
2 - do 30 km/h
3 - zazwyczaj do 40 km/h czasem go przekręce i mam 50 km/h
4 - do 60 km/h
5 - wszystkie inne prędkości
(...)


Na trasie i jak się nie spieszę to w zasadzie jeżdżę bardzo podobnie jak siwy262976, ale że nie często mam czas wiec ciągnę nieco wyżej na biegach i tak:
1 - spokojnie ale troche ciagnę,
2 - do 40 km/h
3 - do 80 km/h
4 - powyżej 80 km/h
5 - w mieście rzadko używana, czasmi na trasach przelotowych.
R - cofam zawsze ostrożnie.

Obrotka nie mam wiec nie wiem jak to sie ma do obrotów ale słyszę , że są wysokie. Tak lubię.
Spalanie średnie w mieście wychodzi mi 7,5 - 7,8 l/100km bo na zbiorniku robię nie więcej niż 650 km (w ruchu miejskim).
Jak się wlokę, czyli oszczędzam, to spalanie wychodzi mi 6,8 - 7 l/100km.
Wtedy na zbiorniku zaoszczędzę około 16 zł a za to wszędzie się spóźniam i mam przez to większe straty.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gosc piątek, 15 września 2006, 13:08

Standardowo to 2 do 40-50 ale lubie sie pobawic czasami i

1 rzeczywiscie slabiutko
2 gaz do oporu az do 75-80 km/h ( blisko do odciecia)
3 do 100 km/h ...

hmmm wiecej po miescie nie jezdze ;-) Odbija sie to na spalaniu ale kopyto i wrazenia niekangurkowe a silnik to 1.4.
gosc
 

Postprzez Downunder sobota, 28 października 2006, 20:05

Zasada jest prosta , najwyższy bieg najmiejsze spalanie , ale to fachowcy wiedzą jaki to ma wpływ na .................
, nie wierzę że każdy z karteczką w ręku sprawdza przełożenia ..........

Down under

.....................................................................
Renault Kangoo 1.2 43,0 kW 8V żółty 36892 kkm
Avatar użytkownika
Downunder
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): czwartek, 26 października 2006, 23:00
Lokalizacja: Warszawa /Wrocław/?

Postprzez sw sobota, 28 października 2006, 20:34

Nie z karteczką, tylko na słuch. Oczywiście na początku trzeba było wkuć tabelę mocy, a potem wyćwiczyć ucho. Obrotomierza używam praktycznie tylko, gdy zależy mi na precyzyjnej zmianie biegów (czytaj: utarcie nosa BMW spod świateł), czyli raczej rzadko.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez Downunder sobota, 28 października 2006, 20:57

Z całym szacunkiem , masz rację jednak jak jezdzisz to nie zastanawiasz się nad tabelką a jak włączysz nawiew ( +, -) to ze słuchem będą problemy ,

Down under

............................................................................
Renault Kangoo 1.2 43,0 kW 8V D7F żółty 36892 kkm
Avatar użytkownika
Downunder
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): czwartek, 26 października 2006, 23:00
Lokalizacja: Warszawa /Wrocław/?

Postprzez sw sobota, 28 października 2006, 21:51

No takie mam zboczenie, że słyszę wszystko co się w moim aucie dzieje. Nawet ślizg paska na rolce alternatora.
Słuch przy zmianie biegów to pewien skrót myślowy, ponieważ istotne są również wibracje (dobrze, że nie mam silnika w układzie V).
Mając wykres mocy zakodowany w pamięci nie muszę się zastanawiać przy każdym biegu.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez Downunder sobota, 28 października 2006, 22:00

Nie wiem czy jest z tym problem ale ja w swoim ,,Down under '' nie mam nawet obrotomierza , resztą też się nie będę zachwycał !

Down under

............................................................................
Renault Kangoo 1.2 43,0 kW 8V D7F żółty 36892 kkm
Avatar użytkownika
Downunder
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): czwartek, 26 października 2006, 23:00
Lokalizacja: Warszawa /Wrocław/?

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości