No właśnie - jak w temacie - widzę, po dyskusji n/t "kiedy włącza się turbina", że macie Pany kolegi duże pojęcie o silniczkach. 
Dziękuje wszystkim za wzięcie udziału i przybliżeniu takim jak ja ignorantom tego tematu. 
Moje następne pytanko/ zajawka do dyskusji  - czy ktoś do kangoo - 1.5 dci stosował sportową - bawełnianą  wkładkę filtra powietrza ?
A jak nie stosował to dlaczego nie ?   
Pytanko moje wynika z tego iż w poprzednim moim bolidzie ESCORT 1.6 zetec 90KM + sekwencyjny LPG porobiłem pewne modyfikacje - między innymi założyłem filtr stożkowy - nastąpiła zdecydowana poprawa osiągów i elastyczności pracy silnika. 
Z uwagi na to iż kangurek jest na gwarancji, a poza tym nie chcę go od razu zamęczyć musi jakieś 3 latka wytrzymać),  a do tego większość firm tuningowych (godula, chojnacki) -z tego co zrozumiałem nie poleca filtra stożkowego - tylko wkłady bawełniane w miejsce oryginalnego wkładu myślę czysto teoretycznie na razie nad w/w wkładem.
Ogólnie wiadomo iż czym więcej powietrza (przynajmniej w silnikach benzynowych) tym lepsze spalanie i lepiej bzyczek (a raczej hiphopek)  hula (skacze-pomyka). 
Jako totalny ignorant techniczny w temacie siników diesela pytam szanownych współkanguroraiderów co Wy na ten temat myślicie ?
Pozdro
			



 Należy zawsze pamiętać aby nie obniżyć jakości filtrowania powietrza
 Należy zawsze pamiętać aby nie obniżyć jakości filtrowania powietrza   szczególnie w dieslach.
 szczególnie w dieslach. 


 ): nowoczesne diesle z common-railem, a na dodatek z turbinką są bardzo wrażliwe na punkcie wszelkich pyłów i drobin, a zmiana dolotu nie wnosi za dużo, więc bardziej opłaca się chip-tuning, wtedy nie ryzykujesz zniszczenia podzespołów.
 ): nowoczesne diesle z common-railem, a na dodatek z turbinką są bardzo wrażliwe na punkcie wszelkich pyłów i drobin, a zmiana dolotu nie wnosi za dużo, więc bardziej opłaca się chip-tuning, wtedy nie ryzykujesz zniszczenia podzespołów.
 
  
