Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez irish czwartek, 29 sierpnia 2019, 18:00

Pacjent to Kangoo 1,5 DCi, rocznik 2002. Dla doraźnych potrzeb przyjmijmy że położenie kluczyka zaraz po wetknięciu to zerowe. Po przekręceniu w poz. 2 włączają się kontrolki i po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można przekręcić kluczyk w położenie 3 w którym zaczyna kręcić rozrusznik. Tak wygląda normalny proces odpalania silnika. Otóż, niekiedy po przekręceniu kluczyka w poz. 2 diodka pośrodku, która wolno miga gdy kluczyk nie jest wetknięty, zaczyna migać w tempie mniej więcej dwa razy szybszym zamiast świecić ciągłym światłem. Gdy tak się stanie, uruchomienie rozrusznika przez przekręcenie kluczyka do poz. 3 nie ma sensu, bo silnik i tak nie odpali bez względu na to jak długo będę trzymał rozrusznik włączony. Czasem muszę kilka razy powtórzyć przekręcanie kluczyka z poz. 0 do poz. 2 żeby diodka zaświeciła światłem ciągłym a silnik zechciał odpalić. Dosyć upierdliwe :) Nie daje się powiązać tego zachowania z czymkolwiek, jest absolutnie losowe. Wszystko jedno czy silnik zimny czy ciepły, wszystko jedno jak długo bryka nie jeździła. Wie ktoś co może znaczyć to szybsze miganie diodki? Instrukcje nic nie mówią...
irish
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez Mascot sobota, 31 sierpnia 2019, 12:14

Najprawdopodobniej immobiliser blokuje pompę paliwa, i uniemożliwia rozruch. Brak pompy paliwa = auta nie odpalisz.
Przy włączeniu na zapłon ( II pozycja kluczyka ), powinna uruchomić się pompa - słychać wtedy jej buczenie.
W dCi pompy w baku nie ma, jej rolę pełni pompa CR.

Jak będziesz miał taką sytuację, że nie możesz odpalić, posłuchaj czy pracuje pompa.

Na pałę możesz wymienić czujnik uderzeniowy, pod maską. Odcina on, dopływ paliwa w chwili mocnego uderzenia ( wypadek ). To takie wróżenie, może pomoże ;)
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez RobertKaluza niedziela, 1 września 2019, 20:46

Pompę w dCi będzie słychać przed uruchomieniem? przecież ona jest napędzana paskiem rozrządu a nie elektrycznie...

Kolego irish - próbowałeś odpalać zapasowym kluczykiem? W moich 1.5 dCi jak nie chciał odpalić (odpalał losowo) to okazywało się że raz padł czujnik zderzeniowy (ten czerwony pod maską - to akurat przypadek z renault thalii) a drugi raz czujnik położenia wału, no ale nie migała mi wtedy dioda immo. A może sam pierścień immobilizera przy stacyjce przerywa? Spróbuj rozebrać obudowę kolumny kierownicy i poruszać wszystkimi kostkami.

Pozdrawiam
Renault Kangoo II 1.5dCi 2010r
Renault Kangoo 1.5dCi 82KM, 2004r [*]
Renault Thalia 1.5 dCi 80KM, 2005r
Łaziska Górne (Górny Śląsk)
Avatar użytkownika
RobertKaluza
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): wtorek, 21 maja 2019, 13:04
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez irish poniedziałek, 2 września 2019, 07:47

Nie mam drugiego kluczyka z elektroniką ale mam "ślepy" (bez elektroniki, tylko do ręcznego otwierania drzwi). Jeśli próbuję nim odpalić brykę to oczywiście nie odpalę choćbym nie wiem jak długo kręcił rozrusznikiem, ale po przekręceniu go w 2 poz. diodka immobilizera choć nie gaśnie w większości przypadków to sporadycznie również zaczyna świecić szybkim przerywanym. Czyli jest dokładnie tak jak w przypadku kluczyka z elektroniką. Co by wskazywało że szybkie miganie nie ma nic wspólnego z immobilizerem, bo gdyby miało to przy "ślepym" kluczyku diodka zawsze by migała na 2 poz. To szybkie miganie na 100% ma jakieś znaczenie, tylko jakie?
Już 2 ludzi mi sugerowało żebym przyjrzał się czujnikowi uderzenia, zatem proszę o dokładniejsze wskazówki gdzie go szukać :)
irish
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez RobertKaluza poniedziałek, 2 września 2019, 08:44

W thalii z takim silnikiem jest koło akumulatora
Obrazek

Ten czerwony przycisk.
W moim kangurze takiego nie znalazłem, mimo że niedawno wymieniałem silnik i powienien mi się rzucić w oczy. Nie wiem, czy go po prostu nie było nigdy, czy poprzedni właściciel zmostkował kable i go zlikwidował.

Pozdrawiam
Renault Kangoo II 1.5dCi 2010r
Renault Kangoo 1.5dCi 82KM, 2004r [*]
Renault Thalia 1.5 dCi 80KM, 2005r
Łaziska Górne (Górny Śląsk)
Avatar użytkownika
RobertKaluza
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): wtorek, 21 maja 2019, 13:04
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez irish poniedziałek, 2 września 2019, 15:43

Dzięki za fotkę. Mam coś takiego pod maską, przycisnąłem parę razy, parę razy zdjąłem i założyłem wtyczkę i będę sprawdzał czy pomogło.
Napisałem też maila do jakiejś ASO w Warszawie z pytaniem o tą kontrolkę. Oddzwonili dziś i powiedzieli że wg. nich pora wymienić kluczyk. Jakoś nie mogę się z tym zgodzić ale że mam tylko jeden to powinienem chyba fundnąć sobie zapasowy. Wiecie może kto tanio i blisko Zielonej Góry dorobi kluczyk wg. istniejącego?
irish
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez RobertKaluza wtorek, 10 września 2019, 11:51

I jak? jakaś poprawa?
Renault Kangoo II 1.5dCi 2010r
Renault Kangoo 1.5dCi 82KM, 2004r [*]
Renault Thalia 1.5 dCi 80KM, 2005r
Łaziska Górne (Górny Śląsk)
Avatar użytkownika
RobertKaluza
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): wtorek, 21 maja 2019, 13:04
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez irish środa, 11 września 2019, 08:23

Jeśli masz na myśli to czy po kombinacjach z czujnikiem się coś poprawiło to niestety nie. Tak sobie myślę że może powinienem stuknąć młotkiem w ten czujnik żeby się rozłączył a potem nacisnąć żeby się włączył i tak kilka razy. Nie znam konstrukcji i nie wiem czy czegoś nie popsuję przy tej okazji :) Co o tym myślisz?
Zrobiłem też rozeznanie ile kosztuje dorobienie kluczyka. W moim grajdołku kompletny to 350 zł a tylko z transponderem (bez pilota) to 220 zł. Trochę drogo :)
irish
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez irish niedziela, 6 października 2019, 13:53

Jakiś tydzień i kilkanaście rozruchów temu, przed pojechaniem do serwisu celem dorobienia kluczyka, postanowiłem przyjrzeć się mu. Otworzyłem, wyjąłem płytkę, obejrzałem, jest OK. No to przemyłem spirytusem styki bateryjki i ją samą, zmierzyłem napięcie (3V), dogiąłem te styki odrobinę i zmontowałem całość. Od tego czasu - ani jednego falstartu silnika. Za miesiąc jeszcze potwierdzę czy zdarzył się jakiś falstart, tym niemniej sprawa wygląda na rozwiązaną.
Wygląda na to że transponder w kluczyku jest zasilany (nie jest bierny, jak sądziłem) i słabe zasilanie powodowało niedogadywanie się z immobilizerem.
irish
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Kangoo 1,5 DCi kaprysi przy rozruchu.

Postprzez irish piątek, 5 czerwca 2020, 10:39

Niestety, zabiegi na kluczyku nie poskutkowały, problem szybko wrócił. A po jakimś czasie zrobiłem odkrycie:

Panowie, po paru latach używania Kangura wpadło mi do głowy uruchomić silnik kluczykiem bez transpondera (miałem taki rezerwowy kluczyk). Okazuje się że można to zrobić bez problemu. Zatem transponder, kody, zawory kodowane na paliwie - wszytko to można spuścić w kanał. W mojej bryce ktoś zmyślnie pominął tzw. immobilizer. Jest pytanie - jak to możliwe bez zastosowania zaworu odcinania paliwa niekodowanego serwisowego? Także ostatnio również dowiedziałem się co znaczy szybkie miganie wspomnianej wcześniej diody. Znaczy że kod z dekodera (czyli kluczyka) nie zgadza się z tym zapamiętanym w zaworze kodowanym odcinającym paliwo. I pozostaje pytanie: Dlaczego zatem, gdy używam kluczyka bez transpondera, nie mogę czasem uruchomić silnika dokładnie w taki sam sposób jak gdy używam kluczyka z transponderem, gdy po przekręceniu go dioda sygnalizująca miga szybko (sygnalizując niezgodność kodów)? Bo zdarza się to dokładnie tak samo w przypadku kluczyka z transponderem jak i w przypadku kluczyka bez niego. Przecież imobilizer (a raczej procedury pomiędzy transponderem kluczyka, dekoderem i zaworem kodowanym) są pominięte, o czym świadczy możliwość uruchomienia silnika kluczykiem bez transpondera? Qrna, albo lmoblilizer działa albo nie. Nie ma trzeciej, pośredniej możliwości :)
irish
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 19:55
Lokalizacja: Zielona Góra

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości