Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez metmac poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 19:40

Chodzi o silnik 1.5 dCi , podobno 105 koni . Mamy drugiego w Polsce kangoo II . Wszystko piknie cacy , do czasu aż kangoora nie kupił sąsiad . Jego wersja to Privalege 1.5 dCi też 105 koni . No więc wkońcu przyszedł czas na sprawdzianik. No i tu schodki . Mimo iż niby moc ta sama , to jednak nasz już przy 110 - 115 zaczyna delikatnie odchodzić . We wspólnej trasie do Niemiec na autostradzie nasz 190 km/h + a sąsiada zatrzymał się na 185 - 187 . Nie wiem czemu , może ktoś z was wie coś czego ja nie wiem ? Auto sąsiada było dotarte , przebieg 3 albo 4 tysiące , nie pamiętam ...
metmac
 

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez Marek_Bielsko poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 19:44

U sąsiąda jechało więcej osób w aucie, miał więcej rzeczy w bagażniku lub więcej paliwa w baku. :)

EDIT: Jeszcze w grę wchodzi inna średnica lub szerokość kół/opon.
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2019
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez AdiK poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 20:23

Po 3tysiącach to się nawet docierac nie zaczeło.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez metmac poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 21:22

hmm , zależy . Nasz kangoor po 3 tysiącach się już ułożył , więc raczej to że się nie dotarł to mało prawdopobne . Tak mysle bynajmniej . Drugie no właśnie , jechał na pustaka , to w moim była jeszcze jedna osoba i do tego zalany niemalże pod korek , gdyż sie w trase wybieraliśmy . Dlatego tysz nie rozumiem dlaczego akurat , jeżeli miałby szersze opony to w trasie jak najbardziej był by szybszy . :D
metmac
 

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez ticky wtorek, 3 sierpnia 2010, 20:38

Po 6 tys. silnik uznaje się jako 'dotarty'. Ja docieram dłużej.

Szersze opony = większe tarcie = większy opór.
Renault Kangoo I ph1 99' 1,4 332 000 km
Renault Kangoo II 08' 1,5 dCi 105 KM 111 000 km
Toyota Avensis 04' 1,8 129 KM 36 500
Honda Shadow VT 1100 ;)
ticky
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 94
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 08:07
Lokalizacja: Puck

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez Szumak środa, 4 sierpnia 2010, 08:21

Poza powyższymi trzeba jeszcze rozważyć dwie kwestie:
1. Sąsiad ma lżejszą nogę. ;)
2. Zatankowane inne paliwo (inna stacja lub dostawa, różnice potrafią być spore).
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez metmac środa, 4 sierpnia 2010, 16:21

szersze opony to także lepsza przyczepność do ziemi , paliwko te same na shelu v-pover diesel tankowany , jeszcze wtedy poniżej 5 kosztował ... ;/
metmac
 

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez Marek_Bielsko środa, 4 sierpnia 2010, 17:54

metmac napisał(a): jeszcze wtedy poniżej 5 kosztował ... ;/


A teraz niby ile kosztuje? U nas na południu właśnie paliwo potaniało i jak miesiąc temu tankowałem 98 oktanów po 4,99zł/litr, to 2 dni temu za 4,75zł/litr.

Tak samo z olejem napędowym, BP Ultimate ON 4,60zł/litr :)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2019
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez metmac środa, 4 sierpnia 2010, 18:06

przed momentem lałem BP ultimate 4,62 , tydzien temu Shel V-power diesel 5,14 !!! V-power racing (benz) 5,7.. !!!!


a właśnie , a jak u was z tym paliwem , czujecie różnice pomiędzy bp ultimate a np. vervą z orlenu czy choćby takim v-power'em ?
metmac
 

Re: Moc w pierwszych modelach , a kolejnych ...

Postprzez Wiz środa, 4 sierpnia 2010, 21:09

metmac napisał(a):hmm , zależy . Nasz kangoor po 3 tysiącach się już ułożył , więc raczej to że się nie dotarł to mało prawdopobne . Tak mysle bynajmniej . Drugie no właśnie , jechał na pustaka , to w moim była jeszcze jedna osoba i do tego zalany niemalże pod korek , gdyż sie w trase wybieraliśmy . Dlatego tysz nie rozumiem dlaczego akurat , jeżeli miałby szersze opony to w trasie jak najbardziej był by szybszy . :D



Uwierz ze 3K km to malo zeby sie dobrze dotarl :!:
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości