Strona 1 z 6

Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 18:22
przez kubeczek
Witam,

Mam pewien problem z moim Kangoorkiem. Jest to wersja 1,5 dCi 105 km Priviledge. Kupiłem go w czerwcu 2008 roku.

W październiku 2008 zaczęły się problemy. Auto przestało chłodzić. Z nawiewów, przy temperaturze na klimie 18 stopni, leciało gorące powietrze. Auto miało 15 tys km, czyli ledwo co się dotarło. Serwis Warszawie wymienił mieszacz powietrza. Czekałem na część prawie 2 miesiące, bo Renault, celem zaoszczędzenia pieniędzy, nie wymieniło całego modułu tylko 1 malutką część, którą było trudno dostać. W tym auto było całkowicie "wybebeszone". Silnik został jednak w środku.

Myślałem że po tej naprawie wszystko będzie ok, ale w listopadzie 2009 roku auto przestało, tym razem, grzać. Do tego doszło niedogrzanie silnika tzn.
-kiedy nawet silnik był nagrzany, na światłach silnik w ciągu kilku sekund tracił temperaturę
-silnik rozgrzewał się tylko, gdy samochód jechał przynajmniej 80 km/h
Serwis w wymienił pompę wody razem z rozrządem przy przebiegu 68 tys km. Okazało się, że jednak przy wymianie, układ zapowietrzył się i trzeba było go odpowietrzyć.

Przez ok. 1 miesiąc wszystko było znowu ok ale parę dni temu zauważyłem NAGŁY(w ciągu jednego dnia) spadek płynu chłodniczego. Na następny dzień nagle było go więcej niż poziom MAX. Oddałem auto do serwisu i powiedzieli mi że wymienią uszczelkę pod głowicą, ale dziwne że muszą sprowadzać części z Francji.

Trochę boje się, bo gwarancja kończy się w czerwcu br. a z autem jestem związany przez przynajmniej 2 lata. Osobiście myślę że trafiłem na pechowy egzemplarz. Miałem 2 inne kangurki i wszystko było super hiper. Mam obawy, że coś baaaaaaardzo poważnego dzieje się z silnikiem. Dlatego:

Czy może mi ktoś powiedzieć czy:
-miał ktoś takie problemy
-często zdarzają się takie problemy
-były serie aut o wadach materiałowych silnika

i czy mi coś możecie poradzić.

kubeczek

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 18:58
przez Lucass
Generalnie diesle słabo się grzeją niestety...
W zimie zwłaszcza.
Moim (nie)skromnym zdaniem nowy kangoo mógłby staremu opony czyścić :twisted:

Egzemplarz z poniedziałku...?
Trudno coś radzić skoro jesteś na niego skazany. W innym wypadku radziłbym puścić go do ludzi...
A tak to chyba tylko na mszę... :?

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 19:40
przez Tomazs
Lucass napisał(a): ... radziłbym puścić go do ludzi...



Jakiś "Ludź" go kupi i znowu trafi na forum... ;) :P

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 20:05
przez mullann
kubeczek napisał(a):-kiedy nawet silnik był nagrzany, na światłach silnik w ciągu kilku sekund tracił temperaturę
-silnik rozgrzewał się tylko, gdy samochód jechał przynajmniej 80 km/h
Serwis w wymienił pompę wody razem z rozrządem...


Co do nie dogrzewania silnika zimą to tak jak Lucass napisał z Dieslem jest ciężko zwłaszcza DCI ale...
ja mam Heliosa z tym samym motorem i miałem taki sam problem jak Ty - wymienili mi termostat i problem znikł.
Faktycznie jak jest bardzo zimno, poniżej -10C a przy tym obroty silnika są poniżej 2tysięcy to wskazówka spada przed drugą kreskę - przynajmniej u mnie tak się dzieje. Jednak nawet jak wskaźnik nie jest na środku to w wieje ciepłe powietrze. Poczytaj: viewtopic.php?f=81&t=5671

Co do nie działania klimatronika to poszukaj na forum bo już były takie przypadki - były wymieniane jakieś elementy mechanizmów(chyba wada)

Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to chyba się pospieszyli - może faktycznie układ jest źle odpowietrzony i dlatego płyn pojawia się i znika.
Jak są nieszczelności na uszczelce pod głowicą to albo płyn chłodzący ucieka i trzeba go dolewać albo w układzie wodnym robi się za wysokie ciśnienie i płyn wylatuje zaworem bezpieczeństwa(korkiem) chyba te dwie sytuacje nie mogą występować razem - poprawcie mnie jak coś źle pisze.

Moja rada: Jedź do innego ASO!!! i nie mów nic, że byłeś już z tym gdzieś.

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 21:21
przez kubeczek
Mam pecha :( Jak go odstawiłem za godzinę telefon i już go z serwisu nie wypuszczą. Powiedzieli że zrobią to i będzie dobrze(oby).
Ale możecie mieć rację. Stara generacja rzeczywiście jest lepsze. Nie psuje się i w ogóle.

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2010, 22:58
przez lam3r
kubeczek napisał(a):Ale możecie mieć rację. Stara generacja rzeczywiście jest lepsze. Nie psuje się i w ogóle.


Dobre:-D

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: wtorek, 9 lutego 2010, 11:20
przez kubeczek
Mam 2 starej generacji i nigdy mi posłuszeństwa nie odmówiły....

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: wtorek, 9 lutego 2010, 12:02
przez kubeczek
No....

Jestem po rozmowie z serwisem:
-uszczelka pod głowicą pękła na górze jednego cylindra-stąd pojawiający się i znikający płyn chłodniczy(silnik zapowietrzał układ)
-nie mają paru części więc troche poczekam
-widziałem jak wyjeli mu jego TURBO-straszny widok-stoi taki sam w serwisie bez serduszka :o :o :o

Zresztą przez ostatnie dni spalanie sporo wzrosło (prawie 20 %)

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: wtorek, 9 lutego 2010, 20:56
przez mullann
kubeczek napisał(a):
widziałem jak wyjeli mu jego TURBO-straszny widok-stoi taki sam w serwisie bez serduszka :o :o :o


Dobre:-D

Re: Problemy z silnikem Renault Kangoo 1,5 dCi 105km Priviledge

PostNapisane: środa, 10 lutego 2010, 10:05
przez kubeczek
To prawda widziałem :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(