Strona 1 z 1

Sprawdź wtrysk ale pompa zdiagnozowana ??

PostNapisane: poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 20:56
przez RapallaPL
Witam po prawie 80 000 km /. Kangoo 1,5 DCI 105 a może i więcej bo czasami jest jurny :) :lol: Ten mój torbacz znowu monie zaskoczył . Napisał ponownie "sprawdź wtrysk" i tym razem nie był to elektrozawór pneumatyki . To paskudztwo zdiagnozował serwisant któremu należy zaufać :P ze względu na doświadczenie i to , że za marne grosze pracuje już 20 lat w serwisie ( nie wymienię miasta ) bo mieszkam w Lubinie i do tej diagnozy dołożył naprawdę wiele ciężkiej pracy . Pompa wtrysku odpowiedzialna za wolne obroty - pierwsza sekcja - czyli jak spokojnie ruszam lub jadę poniżej 2 000 obrotów to się zapala to paskudztwo ( sprawdź wtrysk ) :?: . Serwis płukał , licząc na oczyszczenie zaworu ale nic z tego . Pytanie moje brzmi czy ktoś zna sposób na uzdrowienie pierwszej sekcji pompy ? :?: Pozdrawiam !

Re: Sprawdź wtrysk ale pompa zdiagnozowana ??

PostNapisane: wtorek, 5 sierpnia 2014, 07:37
przez branio
:lol: fafowcy robili :D :shock: :o :?
Zrób test przelewowy

Re: Sprawdź wtrysk ale pompa zdiagnozowana ??

PostNapisane: niedziela, 10 sierpnia 2014, 16:48
przez RapallaPL
branio napisał(a)::lol: fafowcy robili :D :shock: :o :?
Zrób test przelewowy


Odczyt z diagnostyki podaje , że ciśnienie na wolnych obrotach jest o połowę wyższe od wymaganego i dlatego komputer wchodzi w stan "awaryjny" bo pompa nie jest w stanie ustabilizować ciśnienia .
Z odpalaniem nie mam najmniejszych problemów . Poza tym jazda na obrotach powyżej 2 200 pozwala uniknąć tego zjawiska . Nie wiem co robić ? :?:

Re: Sprawdź wtrysk ale pompa zdiagnozowana ??

PostNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 13:54
przez KUBA
Mój kangoo ma przejechane 220 tyś. Kontrolka "spr wtrysk" zaczęła zapalać się ok 100 tyś dość sporadycznie. Blisko 200tyś było normą jak szybko nie przeskoczyłem 1800 obr. Szukałem długo rozwiązania (internet, mechanicy od wtrysków i inni od wszystkiego). Decyzja padła na wymianę czujnika na pompie wtryskowej( duży pod plastikiem pokrywającym silnik). Można kupić tylko całą pompę, nową lub po regeneracji ( od 2200 do 3000 zł). Czujnik nie występuje jako część zamienna. Zaryzykowałem kupiłem na szrocie pompę z demontażu (oczywiście u nas tylko pompy poniżej 100tyś przebiegu - albo prawie nowe po sprawdzeniu na specjalistycznych przyrządach). Zamieniłem czujniki i mam względny spokój - zapala się może raz w miesiącu. Za pompę zapłaciłem 500 zł. Przy wykręcaniu zaworu trzeba odkręcić sztywną rurkę paliwową bo nie można obrócić zaworu. Pewnie za jakiś czas trzeba będzie kupić jeszcze jedną pompę, ale finansowo i tak do przodu. Nie napisałem oczywistej rzeczy: u mnie jest pompa wtryskowa Simensa.

Trochę późno z odpowiedzią ! RapallaPL logował się ostatni raz prawie 3 lata temu !
Niemniej, zostawiamy dla potomnych ...

Re: Sprawdź wtrysk ale pompa zdiagnozowana ??

PostNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 18:52
przez KUBA
Teraz jakoś rozwiązałem problem i próbuję podpowiedzieć innym. Sam jakiś czas temu szukałem jakieś podpowiedzi czy informacji. Czytając forum zdarza się,że po podpowiedzi brak info - pomogła czy nie. Pozdrowienia dla potomnych.