Musze powiedziec, ze po obejrzeniu zdjec z nierownomiernie zuzywajacymi sie klockami nie mam watpliwosci, ze przyczyna sa zapieczone klocki i bolce (to te z gumkami) na ktorych przesuwa sie jarzmo w miare zuzywania sie klockow. Na zdjeciach, juz nie pamietam czyich widac to wyraznie, ze zuzyty jest tylko klocek od strony tloczka. Podstawowa rzecza jest aby klocki mogly sie przesuwac na tych blaszkach a takze te dwa bolce z gumkami maja lekko sie poruszac osiowo i powinny byc nasmarowane. Klocki z czasem rdzewieja i puchna, rdzewieje takze zacisk i w ten sposob klocek blokuje i zapieka sie. Rdza ma chyba szesc razy wieksza objetosc niz stal - tak w przyblizeniu. Hamulce z tylu hamuja z duza mniejsza sila niz z przodu, ta sila wzrasta wraz z obciazeniem. Reasumujac to przyczyna klopotow jest brak obslugi. Obsluga polega na czyszczeniu i smarowaniu brzegow klockow, blaszek i jarzma. Serwis tego nigdy nie robi i nie jest to w ich interesie bo rzadziej by wymieniali to wszystko. Bardziej destruktywnym czynnikiem jest tutaj nie przebieg - ktos napisal. ze przejechal tylko 20 tys. km ale czas. Jesli zabralo to rok czy poltora to wystaczy, zeby sie te elementy zapiekly, zardzewialy. Mozna powiedziec, ze hamulce byly uzywane za malo. Inna sprawa moze byc nominalna grubosc tarczy, ktora moze byc rzeczywiscie niewiele wieksza niz minimalna dopuszczalna. To po to, zeby sie wczesniej "skonczyla". Nie mam nowego Kangoo ale Megane i tylne zaciski sa rzeczywiscie bardzo wrazliwe i wymagaja czestej obslugi, nie sa takie same jak w Kangoo ale produkcji Renault z przodu sa firmy Ate. W moim Berlingo przez piec lat, jeszcze nigdy hamulce nie byly rozbierane, czyszczone czy smarowane przez serwis. Robie to sam, juz dwa razy klocki zaczynaly sie blokowac i czyscilem je zaraz po przegladzie. Jesli bym tego nie robil musialbym juz dawno wymieniac zardzewiale tarcze - przejechalem 95 tys. km. Serwis serwisem ale ktos musi sie zajmowac samochodem na powaznie. Wiec albo trzeba to robic samemu albo znalezc kogos kto potrafi. Tego co napisalem pewnie nie mozna zastosowac do wszystkich przypadkow ale jestem pewien ze do wiekszosci.
Pozdrawiam