Mały wirusek w DCi

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Postprzez Rafal niedziela, 4 stycznia 2004, 23:46

o kurde mam tyle pytań na temat takich charakterystyk że głowa boli!!!
Ale najważniejsze:
czy jakbym przyjechał 2 kangoorami ( ten sam rocznik, i silnik) to bedzie duża różnica widczna na wykresach???
czy jak zrobimy wykresy dla tego samego silnika na różnych paliwach to bedzie coś widać???
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez jon104 poniedziałek, 5 stycznia 2004, 10:58

zmieniłem soft w komputerku


Może kiedyś też..... :!:
Ale nie obawiasz sie o gwarancję. Z tego co pisałeś to autko masz nowe. :?:
A jeżeli tak to nie było lepiej poczekać na dotarcie???
Pozdrawiam - Janusz
http://www.pozadomem.eu
------------------------
Alize '03 dCi BYŁ!!!
Avatar użytkownika
jon104
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1535
Dołączył(a): czwartek, 2 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Bullitt poniedziałek, 5 stycznia 2004, 11:08

jon104 napisał(a):
zmieniłem soft w komputerku


Może kiedyś też..... :!:
Ale nie obawiasz sie o gwarancję. Z tego co pisałeś to autko masz nowe. :?:


A jeżeli tak to nie było lepiej poczekać na dotarcie???

no ze 3 tys to trzeba zrobic
A o gwarancje to nie ma co sie bać: zmiany softu nie widac na kompie serwisowym, a zawsze mozna tylko moduł zewnetrzny zamontować
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt poniedziałek, 5 stycznia 2004, 11:09

[quote="Rafal"]no no!!!
Może to i kiedyś sie uda.
A tak wg, to kim jestes flacha??? Domyślam się że mechanikiem samochodowym z zawodu, albo masz bardzo drogie hobby?!?


Dlaczego myślisz , ze to nasze hobby jest takie drogie??
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Rafal poniedziałek, 5 stycznia 2004, 11:51

dzlaczego mysle że jest drogie????
hmmm, no chyba te "rolki", komputer, i inne ... troche kosztują!!!
A pozatym to trzeba sie na tym znać, bo metoda prób i błędów jest już bardzo droga...
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Bullitt poniedziałek, 5 stycznia 2004, 15:58

Rafal napisał(a):dzlaczego mysle że jest drogie????
hmmm, no chyba te "rolki", komputer, i inne ... troche kosztują!!!
A pozatym to trzeba sie na tym znać, bo metoda prób i błędów jest już bardzo droga...


Ok 30 % przyrost mocy w cenie felg aluminiowych? Nikt nie mówi o metodzie prób i błedów, bo to moze być faktycznie b.drogie. A hamownia i strojenie w cenie chipa lub modułu.To ja wole 106 km w Kangoorku :twisted:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Flacha poniedziałek, 5 stycznia 2004, 22:05

to był tylko test zewnętrznego modułu
będzie założony na stałe ale dopiero po dotarciu

jeśli chodzi o żywotność to przestrzegając pewnych zasad nie ma co się martwić na zapas
Flacha
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 17
Dołączył(a): piątek, 26 grudnia 2003, 00:00
Lokalizacja: Sulejówek

Postprzez Rafal poniedziałek, 5 stycznia 2004, 22:07

a ile kosztuje taka impreza???
tzn jakby przyjechał Kangoorem i powiedział "zróbcie z niego pędziwiatra" to ile musiałbym zapłacić za wszystko??? :?: :?: :?:
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Bullitt poniedziałek, 5 stycznia 2004, 22:26

Rafal napisał(a):a ile kosztuje taka impreza???
tzn jakby przyjechał Kangoorem i powiedział "zróbcie z niego pędziwiatra" to ile musiałbym zapłacić za wszystko??? :?: :?: :?:


Z mojego rozeznania wynika, że chip 1,5 dCi 80KM mozna juz miec za 1250 zł, a modul cyfrowy (zewnetrzny) to niestety wydatek 2400-3000
Osiągi może nie pędziwiatra, ale rozsądne. Wszystkie w granicach 100-106 KM i 225-230Nm
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez RAPczyn piątek, 16 stycznia 2004, 14:55

Bullitt napisał(a):
Rafal napisał(a):a ile kosztuje taka impreza???
tzn jakby przyjechał Kangoorem i powiedział "zróbcie z niego pędziwiatra" to ile musiałbym zapłacić za wszystko??? :?: :?: :?:


Z mojego rozeznania wynika, że chip 1,5 dCi 80KM mozna juz miec za 1250 zł, a modul cyfrowy (zewnetrzny) to niestety wydatek 2400-3000
Osiągi może nie pędziwiatra, ale rozsądne. Wszystkie w granicach 100-106 KM i 225-230Nm


Ludzie moduly zewnetrze to ZŁO, zadne boxy - przez boxa to mozna nabawic sie dymienia z rury. Jezeli juz to tylko zmiana progamu w ECU (np. przez zlacze diagnostyczne). z 1.5dCI 80KM mozna bez dymienia i problemow ze sprzeglem wycisnac ok. 107KM i 245Nm.

Zeby z Kangoo zrobic pedziwiatra to trzeba zrobic SWAP na 2.2dCI/2.0 16v lub przynajmnie 1.9dCI/1.8 16v

Rafal napisał(a):no no!
Może to i kiedyś sie uda.
A tak wg, to kim jestes flacha? Domyślam się że mechanikiem samochodowym z zawodu, albo masz bardzo drogie hobby?!?
Zajmujesz się zawodowo tunningiem softu?
Jeśli tak to powiedz czy zwiększając moc obliczacie jakoś o ile spadnie żywotność silnka lub coś podobnego??


Flacha = zolnierzem byl. Co do zywotnosci silnika i osprzetu to jest jak z kazda rzecza - "jak sie dba, to sie ma". Te silniki moga zniesc wiecej, nie powinno byc duzych roznic w zywocie silnika, turbina - jak sie schladza po butowaniu to tez nie powinna sie wysrac wczesniej. Spalanie paliwa moze byc i o 1Litr mniejsze.
Jednym slowem same plusy.

Problem w Renault (nie tylko) jest sprzeglo ktore ma problemy z przenoszeniem wiekszych momentow obrotowych - ale i na to mozna znalesc rozwiazanie.

Flacha milo Cie widziec na forum Kangoo - pzdr.
Clio F8Q
Lublin 3 4CT90-1
Ex Fiat 126p
Ex Kangoo F8Q eco

http://www.duel.com.pl <-- Ekologiczne Systemy Grzewcze
RAPczyn
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości