Mały wirusek w DCi

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

V-TECH

Postprzez Jaro_Krakow wtorek, 10 lutego 2004, 18:10

tak wiem gdzie w Kraku jest V-TECH na ul. Biezanowskiej to niedaleko odemnie , dzwonilem - zmiana softu w komputerze 1.5 dCi - 1800zł to chyba za duzo jak na moje słuzbowe autko bo przeciez na rachunek nie zrobie , prezesowi stanelyby wlosy na glowie ???????!!!!!!!!!!!!! :!:
Jaro_Krakow 1.5 dCi 80KM
Avatar użytkownika
Jaro_Krakow
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 99
Dołączył(a): piątek, 5 grudnia 2003, 00:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Postprzez RAPczyn środa, 11 lutego 2004, 10:25

Moim zdaniem to nieduzo. Zawsze mozesz sciemnic ze cos sie zje...alo :roll: i wystawia Ci odpowiednia fakture :twisted: .
Clio F8Q
Lublin 3 4CT90-1
Ex Fiat 126p
Ex Kangoo F8Q eco

http://www.duel.com.pl <-- Ekologiczne Systemy Grzewcze
RAPczyn
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin

25

Postprzez Adrian niedziela, 7 marca 2004, 07:29

RAPczyn napisał(a):Peter z KTP i KRC robil GTX (najpierw GT chojnacki potem walek i strojenie w V-techu) tyle ze on ma 1.6 8v 90KM teraz ma - zebym nie sklamal chyba 115-120KM ale dobrze nie pamietam. Swiatek tez jest dobrym specem od walkow a wysterowac mozesz sobie samemu kupujac pigiback (czy jak to sie cholerstwo nazywa) - tylko trza chcic i miec $$$.
W³a¶nie
Adrian
 

Postprzez kaczorek poniedziałek, 28 lutego 2005, 15:46

Mam jedną uwagę, co do tuningowania 1.5 dci 80 KM. fabryczna skrzynia biegów już jest za krótka (moim zdaniem) stąd całkiem dobre przyspieszenia (wiem, wiem nie dla wszystkich). przy prędkości 125km/h (na 5 biegu) silnik kręci ok. 3000obr/min. jak łatwo policzyć przy 4000 osiąga jakieś 166 km/h... Co tutaj pomoże tuning? że samochód poleci 190km/h? pewnie tak, ale taki samochód na pewno nie będzie miał takiej samej trwałości, co seryjny. owszem, można powiedzieć, że przecież nikt nie będzie tak jeździł cały czas. ale w tym momencie pojawia się pytanie to po co to ROBIĆ??
wydaje mi się, że zanim się zchipuje ten silnik należy cos zrobić, ze skrzynią. chyba, że ktoś lubi startować ze świateł jak wyścigówką (choć i to nie do końca, tego silnika nie ma co wkręcać na obroty. i tak rozsądnie przyspiesza do 3000 obr/min :( ).
Avatar użytkownika
kaczorek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 19 marca 2004, 00:00

Postprzez zuwik poniedziałek, 7 marca 2005, 00:00

Kolega poruszył bardzo ciekawe zagadnienie, aż szkoda, że niktnie odpowiedział: czy nie "brakuje skrzyni" po takim wzroście?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Bullitt poniedziałek, 7 marca 2005, 08:00

zuwik napisał(a):Kolega poruszył bardzo ciekawe zagadnienie, aż szkoda, że niktnie odpowiedział: czy nie "brakuje skrzyni" po takim wzroście?


Dlaczego ma brakować ?? Do 4500-4600 jest ok 185 km/h. Flaszki jest szybszy jeszcze. Ale tu nie chodzi o V max, tylko o przyspieszenie
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt poniedziałek, 7 marca 2005, 08:07

kaczorek napisał(a):Mam jedną uwagę, co do tuningowania 1.5 dci 80 KM. fabryczna skrzynia biegów już jest za krótka (moim zdaniem) stąd całkiem dobre przyspieszenia (wiem, wiem nie dla wszystkich). przy prędkości 125km/h (na 5 biegu) silnik kręci ok. 3000obr/min. jak łatwo policzyć przy 4000 osiąga jakieś 166 km/h... Co tutaj pomoże tuning? że samochód poleci 190km/h? pewnie tak, ale taki samochód na pewno nie będzie miał takiej samej trwałości, co seryjny. owszem, można powiedzieć, że przecież nikt nie będzie tak jeździł cały czas. ale w tym momencie pojawia się pytanie to po co to ROBIĆ??
wydaje mi się, że zanim się zchipuje ten silnik należy cos zrobić, ze skrzynią. chyba, że ktoś lubi startować ze świateł jak wyścigówką (choć i to nie do końca, tego silnika nie ma co wkręcać na obroty. i tak rozsądnie przyspiesza do 3000 obr/min :( ).


Nie do końca masz racje. 190 to w Torbaczu przyjemnie nie jest i jakos nie mam ochote na jazde z taka predkością. Tuning taki raczej sluzy czemu innemu. Zdecydowanie poprawia sie przyspieszenie. Na naszych zatłoczonych drogach ułatwia sie wyprzedzanie. Co do trwałosci i chipa - jak nie przyspieszasz ponizej 2000 obr/min i nie przekraczasz 4000-4500 obr/min (a nie ma potrzeby przekracznia 4000) to przy rozważnej eksploatacji nic nie powinno sie dziac.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez zuwik poniedziałek, 7 marca 2005, 13:41

Bullitt napisał(a):Dlaczego ma brakować ?? Do 4500-4600 jest ok 185 km/h. Flaszki jest szybszy jeszcze. Ale tu nie chodzi o V max, tylko o przyspieszenie

Ja nie wiem dlaczego :) Nie mam dCi :wink: A jeśłi chodzi o Vmax - mi też na niej mniej zależy, bo że niby po co. Narzie raz jechałem max swoim - w niemczech. Jestem tam raz na dwa lata z tendencją malejącą :)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez AdiK poniedziałek, 7 marca 2005, 15:28

V max czasem się przydaje lubie patrzeć na zdziwione miny kierowców jak są wyprzedzani przez Kangurka lewym pasem przy 170km/h, oczywiscie tylko przy idealnych warunkach drogowych :wink: .
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez kaczorek środa, 9 marca 2005, 13:30

chciałem tylko powiedzieć, że jeżeli się wstawi mocniejszy silnik do zbyt 'krótkiej' skrzyni to mimo, że się nie przekraczania max. obrotów źle się to kończy dla silnika (wiem z doświadczenia). moim zdaniem w dci 80KM skrzynia jest za krótka. i tej wersji będę się trzymał ;-)
Avatar użytkownika
kaczorek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 19 marca 2004, 00:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości