Strona 1 z 3

Lusterka dodatkowe do kangura z kempingiem.

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2005, 18:18
przez Juri
Mam pytanie dotyczące dodatkowych lusterek wstecznych do kangura ciągnącego przyczepę kempingową. Jakie macie lusterka? Gdzie można je nabyć? Jaka jest ich cena? Jakich porad możecie udzielić na ten temat Na tą chwilę zrezygnowałem z gazu w kangurku i co zatem idzie pieniądze lokuję w przyczepę kempingową. Pozdrawiam Juri.

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2005, 19:26
przez jon104
:lol: I to jest to :!:
Kangoo-rek jest rewelacyjnym holownikiem :lol: dla przyczep kempingowych. Najprostsze lustra to mocowane na dwa gumowe paski na lusterka zewnetrzne. 3 minuty i po problemie, ale ja w ubiegłym roku nie założyłem (po raz pierwszy) dodatkowych lusterek. :D Po pierwsze holuję polską N126e, wobec czego fabryczne lusterka pozwalaja mi na dokładne widzenie boków przyczepy, a po drugie dodatkowe zawsze pododują wzrost hałasu juz przy prędkościach powyzej 80 km/h.
Oczywiście w wypadku szerszej przyczepy trzeba bedzie założyć :(
Cena tych lusterek to ok. 12 zł za szt..
Natomiast jeżeli masz z tyłu drzwi to może być problem z ich otwieraniem przy przypietej przyczepie. Należy maksymalnie obniżyć główkę haka :P
Z caravaningowym pozdrowieniem....

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2005, 14:12
przez Juri
Dzięki Jon za szybki odzew!!! Tak jak się domyślałem , Ty jako klubowy ekspert od holowania kempingu odezwałeś się pierwszy. Nie wiem jeszcze do końca jaką będę ciągnął przyczepę , bo jestem w trakcie załatwiania formalności. Wczoraj zamontowałem do zwierzaka hak. Jutro zaś zasięgnę języka w wydziale komunikacji odnośnie rejestracji przyczepy. Mam na oku przyczepę sprowadzoną z Holandii marki Sterckman Ewasion 385. Ma ona ciężar do 750 kg i rzekomo na taką przyczepę nie jest potrzebny dowód rejestr , czy też TUV. Wystarcza rzekomo tylko rachunek. O ile tak jest , to stanę się jej właścicielem. Nie wiem dokładnie jakie ona ma wymiary, więc na wszelki wypadek już się rozglądam za lusterkami. Pozdrawiam Juri.

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2005, 19:08
przez jon104
:lol: Witam kolejnego zarażonego caravaningiem (oby) :D

Co do rejestracji przyczepki to nie jestem pewien czy jest różnica w w wymaganej dokumentacji rejestracyjnej w zależności od wagi przyczepy. Wiem tylko, że przyczepa lekka (do 750 kg masy całkowitej) nie wymaga corocznego badanie technicznego :) Natomiast przy zakupie nie rejestrowanej jeszcze w Polsce przyczepy należy najpierw zorientować się czy w wydziale komunikacji nie będą żądać zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o opłaceniu (lub zwolnieniu z opłaty) podatku VAT dla odpowiednich kategorii pojazdów :!: A ponieważ w świetle przepisów jakie do skarbówek przesłało Ministerstwo Finansów, przyczepy campingowe nie są pojazdami (zabrakło ich w wykazie) skarbówka takich zaświadczeń (w niektórych miastach) nie wystawia w związku z czym nie można ich zarejestrować :evil: :!: Kółeczko się zamyka :twisted:
Jednak ta sytuacja miała miejsce końcem ubiegłego roku i może została pozytywnie załatwiona, w co jednak, znając biegłość naszych urzędników, śmiem wątpić :roll: :x

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2005, 21:18
przez Rafal
Jak zobaczylem ten temat to od razu wiedzialem ze spotkam tu Janusza, naszego klubowego "Caravaniarza" :D :D :D
A tak calkiem przy okazji ile kosztowal Cie hak??? czy urzednicy czekali z jakas ciekawostka??? I czy jest ktos w klubie z hakiem i butla z gazem jako koło zapasowe???

PostNapisane: wtorek, 1 marca 2005, 15:32
przez shoem
Rafal napisał(a):... I czy jest ktos w klubie z hakiem i butla z gazem jako koło zapasowe???


...mam jedno i drugie :D ale jeszcze nic nie ciągałem....

PostNapisane: wtorek, 1 marca 2005, 16:39
przez Rafal
no to ladnie , bo mi mowili ze moze byc problem z zamocowaniem (butla zaslania), ale skoro tak... pogadamy na zywo!
PS. A moze snow trophy??? Mysl szybko to moze niedziela zrobimy wiekszy spot!!!

PostNapisane: poniedziałek, 7 marca 2005, 18:35
przez Juri
Witam!!! Już mam komplet dokumentów do zarejestrowania przyczepy. Ma ona szerokość 208 cm. Nie wiem dokładnie jaki jest szeroki kangur (wraz z lusterkami fabrycznymi)? Czy ktoś może wie? Pytam , bo nie wiem , czy nie trzeba będzie kupić luster dodatkowych. Widziałem w sklepie takie zapinane na jakieś paski gumowe (cena 40 zł sztuka). Pozdrawiam Juri.

PostNapisane: poniedziałek, 7 marca 2005, 19:16
przez turtl
Lusterka polecam raczej z górnej półki tzn. droższe niż 50 zł. ale bez przesady. To że Kangoo świetnie ciągnie wszelkie bryczki to się cieszę bo jeszcze nie mam doświadczenia z tym autem (ciągałem campingi innymi). Co do widoczności bez lusterek dodatkowych to całkiem możliwe, że jest dobra ale z dodatkowymi lustrami z pewnością lepsza a wytłumaczcie nawiedzonemu gliniarzowi że masz rację skoro przepis mówi o przyczepie wykraczającej poza obrys auta i lusterkach dodatkowych.
Pozdrawiam wszystkich carawaningaży.
TURTL

PS. zakładam hak jak tylko śniegi stopnieją i wody opadną - będę ciągną w wakacje jakieś żagle, od 400 kg. do 1,5t.

PostNapisane: poniedziałek, 7 marca 2005, 20:47
przez jon104
Juri napisał(a):Witam!!! Już mam komplet dokumentów do zarejestrowania przyczepy. Ma ona szerokość 208 cm. Nie wiem dokładnie jaki jest szeroki kangur (wraz z lusterkami fabrycznymi)? Czy ktoś może wie? Pytam , bo nie wiem , czy nie trzeba będzie kupić luster dodatkowych. Widziałem w sklepie takie zapinane na jakieś paski gumowe (cena 40 zł sztuka). Pozdrawiam Juri.


Gratuluje zakupu :D napisz jaka przyczepa (model, marka, rocznik) i gdzie ją znalazłeś :?: Też jestem na etapie zmiany przyczepy. Co do lusterek to przy takiej szerokości dodatkowe są oczywiście konieczne. Za to nie wydaje mi sie niezbędne przepłacanie i te, o których piszesz (dwie gumowe taśmy nakładane na lusterka) bardzo dobrze mi się sprawiły w poprzednim autku.
Co do haka, to mam Brinka zakładanego (wytargowanego) przez dilera. Ponieważ to nie jest automat to kosztował ok 700 zł. polskie można znaleźć za mniej niż połowę tej ceny z montażem oczywiście.