Strona 1 z 2

Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: sobota, 29 stycznia 2011, 23:44
przez radzik
Witam,

Pytanie do Ekspertów czy ktoś potrafi w jasny i czytelny sposób opisać, w jaki sposób reguluje się zawory (manual). Pytam, bo już dwa razy regulowałem w warsztacie i podobno sprawa jest do zrobienia, ale trzeba wiedzieć jak. Może ktoś posiada jakąś instrukcję z serwisu?

Z góry dziękuje za pomoc

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: niedziela, 30 stycznia 2011, 08:15
przez Szumak
No to nie jest nic nowego ani odkrywczego. Regulację przeprowadza się w tradycyjny sposób przy pomocy śrubek na zimnym silniku.

1. zdjąć pokrywę,
2. ustawić wałek rozrządu w odpowiednią pozycję (zawór regulowany ma być zamknięty),
3. sprawdzić luz szczelinomierzem (bo może nie trzeba zmieniać),
4. popuścić nakrętkę kontrującą,
5. kręcić śrubką do momentu uzyskania interesującego nas luzu,
6. przykręcić nakrętkę,
7. sprawdzić luz raz jeszcze,
8. powtórzyć wymagane czynności dla pozostałych zaworów,
9. założyć pokrywę.

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: niedziela, 30 stycznia 2011, 12:35
przez benom
tutaj masz tematy o regulacji:
http://forum.klubkangoo.pl/viewtopic.php?f=78&t=7797
http://forum.klubkangoo.pl/viewtopic.php?f=78&t=3070&start=0
http://forum.klubkangoo.pl/viewtopic.php?f=78&t=1806


tutaj link do pdf'a:
strona 50 i następne (str. 50: silnik D7F, str. 56: silnik E7J, str. 64: silnik F8Q).
Należy to zastosować jako rozwinięcie pkt. 2 instrukcji podanej przez szumaka
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BydJy3jXJAH6ODE0NDU0YzgtYmI1Yi00OGE4LTg0ZTgtOGUxN2I3Y2Y3NWY0&hl=pl&authkey=CIPM6SE


(jeśli link do pdf nie działa to mogę wysłać meilem)

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: niedziela, 30 stycznia 2011, 22:56
przez radzik
Witam,

Dobra szczelinomierz zamówiony ;) Wielkie dzięki za informację, kiedyś musi być ten pierwszy raz :)

Pozdrawiam,
Radzik

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: niedziela, 30 stycznia 2011, 23:25
przez Piotrek.S.
Ostatnio przy okazji regulacji takiego silnika tyle, że w Clio wymieniałem uszczelkę pod pokrywą oraz gumki uszczelniające "baranka" czyli kolektor dolotowy .
Powód był prosty - była to najpewniej pierwsza regulacja od 85 tyś czyli od wyjazdu z fabryki, gumki mogły stracić pierwotną elastyczność co po ponownym złożeniu mogło się objawiać fałszywym powietrzem. Koszt uszczelek jak dobrze pamiętam 27 zł za komplet. Niestety dostępne były wciągu dwóch dni co unieruchomiło mi auto na ten czas. Lepiej chyba zakupić wcześniej i rozkręcać auto z materiałami na warsztacie.

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: poniedziałek, 31 stycznia 2011, 23:23
przez radzik
Hello,

To może ustalmy te optymalne luzy ;) Jaki jest najbardziej optymalny dla LPG

Z góry dziękuje
radzik

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 22:22
przez radzik
Hello Ekipa...

Silnik rozebrany w miarę poszło ale te śruby w kształcie gwiazdek to niezła opcja :o Silnik czeka do rana aż ostygnie, po wstępnej analizie luzów mogę stwierdzić iż totalny chaos :roll: .ale dzięki informacją od Szanownych Kolegów pewnie jutro zrobię z tym porządek :D


Dopytam o kwestię samego ustawiania szczeliny - wsuwam szczelinomierz i dokręcamy regulacje a później kontra(nakrętka 10)I tak zgodnie z zasadami i kolejnością. Dobrze myślę? :?:

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 23:01
przez benom
radzik napisał(a):Hello Ekipa...

Dopytam o kwestię samego ustawiania szczeliny - wsuwam szczelinomierz i dokręcamy regulacje a później kontra(nakrętka 10)I tak zgodnie z zasadami i kolejnością. Dobrze myślę? :?:


najpierw sprawdź szczelinomierzem luz - może któryś zawór będzie mieć właściwy i nie będziesz musieć go ustawiać - płytka powinna przesuwć pod popychaczem z lekkim oporem, potem tak jak napisałeś śruba kontrująca i ostateczne sprawdzenie luzu (czasem przy dokręcaniu kontry następuję delikatna zmiana wielkości szczeliny i należy poprawić).

Ze swej strony mogę powiedzieć jeszcze, że sąsiad mechanik z którym ustawiałem zawory (nie w kangoo, tylko w clio), ustalał GMP (górny martwy punkt) odkręcając świece i wkładał śrubokręt do cylindra ( i obserwował kiedy najwięcej się wysunie (świece dobrze odkręcić wszystkie, wtedy łatwiej da się silnikiem obracać)

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 13:37
przez tomaszbrzoza
Witam dziś zabrałem się za regulacje w swoim Kangurku i tak:
1.trzeba sobie zarezerwować co najmniej 3-7 godzin na to .
2.kupić uszczelki do kolektora ssącego [4 sztuki po 5 zł][ oraz uszczelkę pod pokrywę klawiatury[25-28 zł]no i silikon [ja używam dirko 28zł]
3.szczelinomierz 0.10 i 0.20
4.przy rozbieraniu trzeba bardzo uważać ponieważ należy zdemontować całą wiązkę elektryczna miedzy wtryskiwaczami,komputerem i przepustnicą a nie jest to proste[dobrze od razu kopić spray do czyszczenia przepustnicy].
5.przy zdejmowaniu pokrywy zaworów niestety przeszkadza łapa silnika i trzeba się trochę nakombinować aby ja wyjąć bez poluzowania łapy od strony rozrządu ale da się.
6.sama regulacja to już nie jest taka trudna ale dojść do momentu regulacji to trochę się trzeba na starać.
7.składamy odwrotnie do demontażu ^^

A dla tych którzy zastanawiają się który cylinder jest pierwszy W tym Samochodziku Pierwszy jest od sprzęgła.
pozdrawiam może komuś się przydadzą moje wskazówki

Re: Regulacja zaworów 1.2 16v

PostNapisane: czwartek, 28 marca 2013, 09:41
przez radziooo
Słuchajcie koledzy, odgrzeje trochę kotleta. Naczytałem się o regulacji tych zaworów na naszym forum i nadal nie wiem czy to robić czy nie. Część z was piszę że ma 200k na liczniku i nadal tego nie robiło, inni że powinno się to robić co 40-50k. Ja mam u siebie 140k w tej chwili i praktycznie żadnych objawów, no może ostatnio spala mi ciut więcej ale w końcu zima jest.

Może ktoś powiedzieć ostatecznie, robić czy nie?