Strona 3 z 3

Re: Dmuchawa - nawiew

PostNapisane: środa, 15 grudnia 2010, 14:00
przez dempsej
Sluchajcie, gdzie szukac tego rezystora, przy dmuchawie w podszybiu, czy gdzies w kabinie od strony pasazera? Padly mi biegi 1 i 2, mam tylko 3, a jako ze jest zima, a ja jezdze $%@#%@#$!!! dCi, ktore sie nie grzeje zbytnio, a juz na pewno nie kiedy dmuchawa na 3 chodzi, to mnie szlag trafia co rano.

EDYTA: dobra, znalazlem http://img96.imageshack.us/i/zdjcie0099x.jpg/ , k..wa, znow cale podszybie rozbierac...

EDYTA 2, 15 minut pozniej: Ueeee, wiele krzyku o nic, w wersji bez klimy da sie wymienic demontujac tylko klapke w podszybiu (taka otwierana) i rynienke pod spodem, rezystor zamocowany na plastikowe zatrzaski (jeden polegl jak tylko go musnalem palcem :/), jest tez miejsce na 2 sruby mocujace (nie stwierdzilem). 10 minut roboty, otworzyc, wyjac, zamienic, wlozyc, zamknac. Dziala. Pff..

Re: Dmuchawa - nawiew

PostNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 18:27
przez cyberhuman
Czołem!

U mnie też padł wentylator.
Czy jeśli wyjąłem wentylator i podałem mu bezpośrednio napięcie na silnik i nie działa, to mam pewność, że sam silnik padł?

Re: Dmuchawa - nawiew

PostNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 16:26
przez cyberhuman
Się podpinam:

jakie są prawidłowe rezystancje?

Bo u mnie na biegu I, II, III jakoś leniwie to działa.
Jakiś czas temu (latem), nagle pierwsze trzy biegi padły, dmuchawa latała tylko na IV.
Wyjąłem, założyłem inny silnik - to samo. Wróciłem do swojego, złożyłem - działa.

Ale mam wrażenie, że pierwsze trzy biegi mało się różnią szybkością. No i tak kombinuję, może rezystory podają i ich oporność rośnie i jest już nieznaczna różnica?

Może da się wlutować nowe rezystory i zaoszczędzić 250 zł za nowy element?

Re: Dmuchawa - nawiew

PostNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 23:49
przez Lucass
Sprawdź pokrętło włącznika. Mnie się tak porobiło, że raz miałem tylko trójkę i czwórkę, potem doszła jeszcze jedynka, potem znów znikła. Generalnie bajzel. Po rozebraniu panelu okazało się, że prawdopodobnie na płytce zrobił się zimny lut gdzieś pod wlutowanym gniazdem kostki. Trzeba było przeprowadzić "ścieżkę zastępczą" z kabelka. Od tego czasu hula aż miło.
Niestety żeby to sprawdzić, trzeba panel wymontować i rozebrać.

Re: Dmuchawa - nawiew

PostNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 23:56
przez waliza
Witam . U mnie też padł właśnie co. Objawy były dziwne- chodzil na 123 jakby slabiej, na 4 normalnie. W koncu przestal calkiem. Rozebralem, obadalem - prad na kablach jest. Podlaczylem sama dmuchawe do akumulatora- dziala. Zlozylem wszystko do kupy - dziala jak poprzednio. Po moze 5 minutach znowu zdechlo. Pytanie czy to bardziej silnik czy ten rezystor? Czy w tym wydaniu silnik ma szczotki i czy to moga byc one? Wole wiedziec zanim wszystko znowu rozdlubię.

Re: Dmuchawa - nawiew

PostNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 07:53
przez Lucass
Na bank rezystor. Jeżeli działa normalnie na 4 biegu, to wszystko na to wskazuje.

Zerknij także tu
viewtopic.php?f=78&t=4270&p=52528&hilit=dmuchaw%2A+termisto%2A#p52528