Strona 1 z 3

Kangoo 1.4 wymiana rozrządu przy 130671- TERAZ jest 192000 !

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 17:27
przez ANQA
Witam! Być może ktoś mnie odeśle do archiwalnego wątku w tym temacie. Pasek rozrządu w moim kangoo 1.4 był wymieniany przy 130671 a teraz jest prawie 192000 i nie wiem, czy już wymieniać, czy jeszcze trochę pojeździć? Pytam, gdyż przerastają mnie wszelkie sprawy techniczne a każdy twierdzi coś innego i naprawdę nie wiem co mam zrobic. Poza tym koszt wymiany + rozrząd to kwota około 600 zł... i dlatego się zastanawiam. Będę wdzieczna za odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam! ANQA

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 17:47
przez Tomazs
Witaj.

Według książki obsługi, wymiana paska rozrządu jest co 120tys.km lub co 5lat. Tak więc możesz jeszcze poczekać :idea: chyba, że intensywnie użytkujesz samochód, np. jeżdżąc w przewadze po mieście.


Pozdrawiam :)

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 18:22
przez ANQA
Znalazłam w dokumentach adnotację poprzedniego właścicela : ,,Uwaga: wymiana rozrządu przy st. licznika 130671, następna wymiana max. przy 190000" w tej chwili jest jak wspomniałam prawie 2000 więcej. Znalazłam informację w necie, że producent zaleca co 120 tys, ale podobno mechanicy twierdzą, że co 70-80- tys , więc nie wiem. Jeżdzę w sumie mało trochę po mieście i trochę w trasie. Pozdrawiam i dziękuję!

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 19:10
przez _ONE_
Witamy w doborowym gronie 8)
Wymień rozrząd - pasek + napinacz. Zakładam, że pompa wody została już wymieniona... sprawdź jeżeli to jest możliwe. Napinacz i pasek 140zł, a robocizna w zależności od zakładu 100-170zł, koszt pompy - 100zł

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 19:51
przez Tomazs
ANQA napisał(a):Znalazłam w dokumentach adnotację poprzedniego właścicela...


Zwyczajowo po zakupie "nowego" pojazdu powinno się wymienić rozrząd,olej itp...
Ja bym wymienił :)

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 20:07
przez Lucass
Tomazs napisał(a):Ja bym wymienił :)

Ja też. Zwłaszcza biorąc poprawkę na ewentualną "korektę"stanu licznika...

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 20:42
przez Tomazs
Lucass napisał(a): biorąc poprawkę na ewentualną "korektę"stanu licznika...


Otym aspekcie zapomniałem :) .
Pamiętam jak szukałem swojego skoczka, to po wpisaniu na znanym portalu aukcyjnym hasła "kangoo", na pierwszym miejscu wyskakiwały oferty z interfejsami do "korekty" licznika w Kangoo.
Wkurzające :!:

PostNapisane: piątek, 9 listopada 2007, 14:58
przez ANQA
Witam! Wątpie, żeby licznik był kręcony ( są jakieś adnotacje co rusz o aktualnym stanie licznika w jakiejś książce -chyba serwisowej) a wymiana po ledwo ponad 60000 pomimo tego, ze trochę się obawiam, wydaje mi się lekką przesadą i chciałabym jeszcze chociaż ze 2000 na tym pasku zrobić. Co myślicie?

PostNapisane: piątek, 9 listopada 2007, 15:32
przez _ONE_
Dobrze, że są wpisy w książce.
2 czy 5 tys. raczej nie ma tu znaczenia. Możesz jeździć, tylko pamiętaj, że to jest do zrobienia w najbliższym czasie...

PostNapisane: piątek, 9 listopada 2007, 15:51
przez Lucass
Nie wiem jak dużo jeździsz. Jeżeli te 2 tys to kwestia pół roku to można się zastanawiać. Ale jeśli 2-ch tygodni to już bym sie rozglądał za paskiem i osprzętem. Generalnie, pewnie przez te 2 kkm nic sie nie stanie ale w pierwszej kolejności udałbym się na spotkanie z kolegami z 3miasta żeby fachowymi oczami rzucili na stan paska. Może wówczas te 2 kkm rozciągną się do 20 :wink: . Najgorzej jest gdy nagle na drodze w nocy i w deszczu nadchodzi TEN kilometr i pasek idzie w diabły... 8O :? :cry: I silnik...
Zresztą przed wymianą innych podzespołów (np klocki ham.) też sprawdź ich stan. Bezwzględnie wymieniłbym filtry, bo ich stan trudno ocenić na oko jeśli nie są zajechane do końca.
Jeśli jeździsz na gazie zerknij też (w ks. serwisowej inst. gazowej) kiedy były wymieniane filtry gazu (fazy ciekłej i lotnej). Skontroluj (ewentualnie wymień) świece zapł. tzn stan i odstęp elektrod. Okresowej wymianie podlegają też przewody wysokiego napięcia (te od cewek do świec).
Przy gazie trzeba też pamiętać o okresowej regulacji luzu zaworów.
Wiem, że może to wyglądać przerażająco ale nikt nie obiecywał, że będzie łatwo :twisted: :wink:
W każdym razie możesz na nas liczyć :)