Strona 1 z 1

Kontrolka świec i komputera - problem

PostNapisane: niedziela, 28 października 2007, 14:38
przez bogdan02
Witam
Jestem od niedawna (trzy tygodnie) właścicielem kangura :D niestety nie jest żółty ale też ładny.
Jak kupię ładne pokrowce i będę w plenerze zrobię kilka zdjęć i się nim pochwalę.
Jest to 1,9 dti z 2000 roku 140kkm przebiegu ma wszystko oprócz skóry i szyberdachu, wersja osobowa i umnie też jako samochód rodzinny.
Do niedawna jeździłem zagazowanym toledo i o dieslach mam słabe pojęcie.
A problem mam taki:
W czasie kilku sekund do kilku minut od momentu ruszenia zapala mi się ta kontrolka od świec żarowych i komputera.O tego momentu silnik jest jak zwykły diesel bez turbiny, taki bez wigoru. Wiem miem temat znany - sławna kostka przeczytałem wszystkie posty na w/w temat. kłopot w tym że nie mam takiej kostki. W moim kangurku jest linka która przechodzi do komory silnika i tam na lewym nadkolu jest ten potencjometr. Powypinałem wszystkie kostkizwiązane z elektroniką , świecami żarowym i popsikałem elektrosolem to takie coś do zaśniedziałyh połączeń, i nie pomogło nawet na chwilę.
Podpowiecie coś ?
Jestem z Wielunia 140 d0 Wrocławia, 100 do Łodzi, 60 do Częstochowy
Z wykształcenia jestem mechanikiem maszyn a i elektryka i prosta elektronika nie są mi obce.

PostNapisane: niedziela, 28 października 2007, 15:36
przez branio
Witam :)
Czy kontrolka sama gaśnie?
Podpinałeś diadnoskop?

PostNapisane: niedziela, 28 października 2007, 15:52
przez bogdan02
Podczas pracy silnika jak się zapali to już nie zgaśnie.
Zgaśnie dopiero jak zgaszę silnik.
Po ponownym uruchomieniu zapala się w różnym czasie.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon zapala się swiece grzeją i można uruchomić silnik (pali ślicznie od pierwszego razu) następnie ładnie wszystkie kontrolki ładnie gasną i zaczynamy jazdę. Po jakimś czasie zapala się ta "jędza" i zamiast kangura mam osła (trochę mułowaty jest)
Nic nie podpinałem żadnej diagnostyki jeszcze nie robiłem.

PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2007, 21:59
przez bogdan02
Pojechałem na komputer i dostałem diagnozę:
"DF006 obwód elektrozaworu kąta wyprzedzenia CO.0"
Czytam, czytam na forum i zastanawiam się nad zaworem EGR
Jak myślicie?

PostNapisane: środa, 7 listopada 2007, 22:08
przez dominik
elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku, ma złącze przy pompie paliwa, a sam jest na pompie, ja miałem różne objawy pomogła dopiero wymiana zamiennik 380pln

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 10:28
przez bogdan02
Witojcie :lol:
Podpowiedzcie gdzie się udać z ta diagnozą. Zależy mi na kimś kto naprawdę się zna i niebędzie bróbował naprawiać abs-u bo na jego oko to to chyba będzie to. Z takimi magikami też miałem do czynienia :evil: .
Do Łodzi mam 100km, do Wrocka 120, do Częstochowy 70
Pomóżcie :!:

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 10:39
przez bogdan02
dominik napisał(a):elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku, ma złącze przy pompie paliwa, a sam jest na pompie, ja miałem różne objawy pomogła dopiero wymiana zamiennik 380pln


Dzięki potrzebuję kogoś kto popchnołby naprawę dalej.
Gość o którego byłem na kompie nie bawi się w naprawy, wymiany itp tylko diagnoza. Fakt podpowiedział mi gdzie ale to 250km od domku.

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 17:41
przez Tomazs
Witam.

Ja bym próbował sprawdzić ten trop z elektrozaworem na pompie. Znajdź wtyczkę od niego i jak masz stan gdy kontrolka nie świeci, to spróbuj wypiąć kostkę lub tylko poruszać i zobaczysz czy zaświeci znowu. Albo odwrotnie, gdy kontrolka się świeci poruszaj złączem od wspomnianego zaworu, może zgaśnie (lecz pamiętaj, że nie od razu,parametry muszą się ustabilizować).

Pozdrawiam

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 20:01
przez dominik
ale to złącze nie jest tylko od elektrozaworu :idea:
ja wymieniałem sam

PostNapisane: czwartek, 8 listopada 2007, 21:08
przez bogdan02
Bóg zapłać za dobre słowo
Jutro tak zrobię i napiszę co i jak
pozdrówka