Strona 1 z 3

światła dzienne

PostNapisane: sobota, 5 maja 2007, 15:15
przez arci
witam moze znajdzie sie w sród nas ktoś kto przerobił instalacje i podłączył światla ,zeby się zapalały po kluczyku? chodzi które kable spiąć ,gdzie założyc przekaznik ?

PostNapisane: sobota, 5 maja 2007, 15:27
przez czubcia
Szukając rozwiązania proszę uwzględnić fakt iż automat powinien domyślić się kiedy jesteśmy na postoju (nie mylić z staniem na światłach) i od razu zmienić na postojowe. :D

Sprawa nie jest taka prosta :(

PostNapisane: sobota, 5 maja 2007, 16:23
przez Saragossa
proponuję moduł reagujący na zwiększenie napięcia po uruchomieniu silnika. Włącza światła dopiero po odpaleniu silnika i wzroście napięcia w układzie(włącza światła dopiero gdy pracuje alternator).

PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 21:17
przez Bullitt
Na stronie Helli masz schemat. Pamietaj tylko o podłączeniu tylnych pozycyjnych.

PostNapisane: środa, 9 maja 2007, 13:34
przez karabin
w sprzedaży jest jeszcze automat który zapala światła po pewnym czasie od przekręcenia stacyjki kosztuje ok 30zł

PostNapisane: środa, 9 maja 2007, 22:35
przez grzesiekp
Pełno jest modułów na allegro, ceny są różne niezbyt wygórowane. Z tego co przeglądałem to zasada ich działania jest prosta - zapina się to do kontrolki ładowania i do wyłącznika świateł ( za i przed ). Jak po włączeniu silnika pojawi się ładowanie akumulatora to przekaźnik zamyka obwód omijając wyłącznik.
Całość czasem ma jeszcze dodatkowy przełącznik żeby odłączyć układ.

Nie do końca mi się te moduły z allegro podobają - najczęściej nie pozwalają na włączenie silnika bez zapalenia świateł. Chciałem wykombinować podobny układ jaki zrobiłem do Trabanta - przekaźniki do włączania świateł długich i drogowych ( przez styki wyłącznika nie musi płynąć duży prąd i dłużej wytrzymają ). Oryginalny wyłącznik świateł w pozycji "postojowe" działa normalnie - włącza światła postojowe. Przełącznik w pozycji "włączone światła drogowe" zapala światła po włączeniu zapłonu ( najlepiej z opóźnieniem ) i wyłącza po wyłączeniu zapłonu. Nie wiem jak wytrzymały jest wyłącznik świateł w Kangoo, w trabim strasznie się grzał, dodanie przekaźników było więc tam bardzo sensowne.
Mam wstępnie rozeznany schemat instalacji Kangoo i powinno się to dać prosto zrobić. Niestety prawdopodobnie nie zdążę wprowadzić pomysłu w życie - niedługo rodzi mi się syn i z czasem będzie krucho ;).

PostNapisane: czwartek, 10 maja 2007, 05:07
przez karabin
Mój tato kupił dwa przekażniki od lublina (mają uchwyt do mocowania) pociągnął kilka kabelków i przez alternator i działa.Wszystko jest tak prosto zrobione Ze jestem w szoku.Moge zrobić zdjęcia ale nie umiem ich umieścić na forum.

PostNapisane: czwartek, 10 maja 2007, 07:15
przez _ONE_
Karabin, umiesz umieścić zdjęcia na stronie :!: Poczytaj Know-How

PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 10:06
przez Bullitt
Plus po stacyjce np z wyjscia na szyberdach (juz z bezpiecznikiem jest) odcina zasilanie przy pracy rozrusznika, przez dwie diody na cewki przekażników. Jeden przekaznik włącza mijania, drugi pozycyjne.

PostNapisane: niedziela, 13 maja 2007, 20:35
przez arci
Bullitt napisał(a):Plus po stacyjce np z wyjscia na szyberdach (juz z bezpiecznikiem jest) odcina zasilanie przy pracy rozrusznika, przez dwie diody na cewki przekażników. Jeden przekaznik włącza mijania, drugi pozycyjne.

widzę że temat się rozwija :D Dzieki za zainteresowanie i pomoc i szybkie odpowiedzi napewno skorzystam <szerokości> dla naszych skoczków