Strona 1 z 3

topiące się reflektory ?!?!?!?!

PostNapisane: wtorek, 1 maja 2007, 11:18
przez miguello
Witam, mam pytanko co do żarówek i ich mocy…

Standardowe żarówki do Kangoo mają moc 60/55W , ostatnio bardzo napaliłem się na żarówki a’la xenon(kupiłem żarówki o mocy standardowych żarówek ale efekt widać tylko w nocy i to noi tak mizernie a w dzień światło jest żółte jak przy zwykłych żarówkach) i troszkę pytałem znajomych…. Podobno takie niebieskawe światło jest niemożliwe tylko przy zastosowaniu mocniejszych żarówek 90/100 W, ale mój kumpel zamontował takie w scenicu 4x4 i zaczęły mu się topić reflektory…dobrze ze postanowił to sprawdzić bo naraziłby się na kosztowna wymianę całych lamp… BARDZO nie chciałbym aby cos takiego stało się w moim kangoorku wiec napisałem do jednego z dystrybutorów lamp VALEO oto co mi odpisał:

„REFLEKTORY GENERALNIE PRZYSTOSOWANE SĄ DO ŻARÓWEK STANDARDOWYCH CZYLI 60/55W.
ZASTOSOWANIE ŻARÓWEK O ZWIĘKSZONEJ MOCY POWODUJE WYPALANIE ODBŁYŚNIKA I NADMIERNE OBCIĄŻENIE INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ / WYPALANIE STYKÓW I KABLI/. SKRACA TO "ŻYCIE" REFLEKTORA.”

Sądzę że odpowiedź jest po prostu asekuracyjna bo trudno żeby ten człowiek brał na siebie jakąś odpowiedzialność, więc chciałbym was zapytać czy ktoś stosował mocniejsze żarówki i jakie są tego skutki, oraz jak wygląda światło….


P.S. wiem ze był już temat o żarówkach, ale tam polecaliście mocne żarówki nie pisząc o konsekwencjach…


pozdrawiam

PostNapisane: wtorek, 1 maja 2007, 11:51
przez Masaccio
Zapomnieli napisać, że mogą zabrać dowód za stosowanie mocniejszych żarówek.

PostNapisane: wtorek, 1 maja 2007, 15:55
przez zuwik
Jak ktoś polecał mocniejsze żarówki to zapewne został zjechany ;)

W świetle polskiego (i światowego) prawa nie wolno używać żarówek mocniejszych niż 60W, dlatego projektanci reflektorów do nich dostosowują konstrukcję. Plastik stosowany na reflektory jest jak najcieńszy i jak najbardziej przezroczysty, co przy większych temperaturach (jakie wynikają z większej mocy) skutkuje nadmierną temperaturą w kloszu.

Polecaliśmy mocniejsze żarówki, ale 55W, o skróconym żarniku, dające więcej światła wynikającego z większej temperatury żarnika.

PostNapisane: środa, 2 maja 2007, 07:37
przez Saragossa
Hej

mogę ci z czystym sumieniem polecić żarówki helli. Nawet zwykłe dają dużo światła a modele + 20% dają go jeszcze wiecej. Para takich żarówek kosztuje koło 35-40 zł i wystarcza mniej więcej na rok. Daj sobie spokój z żarówkami 90W bo lampy nie są do nich przystosowane.

PostNapisane: środa, 2 maja 2007, 08:36
przez miguello
Te nowe zarówki (jakies marketówy "ultra xenon white" :D ) dają już dużo wiecej światła od standardowych co jest zauwazalne szczególnie w nocy. A mi chodzi o taki wygląd z niebieskawym swiatłem, czy te żarówki Hella tak bedą świeciły? I gdzie je można kupić bo jak narazie to wszyscy mają tylko PHILIPSY za ponad 70 zeta więc sobie odpuściłem...


pozdrawiam

PostNapisane: środa, 2 maja 2007, 17:33
przez Saragossa
Żarówki Helli w pełnej gamie masz w norauto. Światło które emitują jest jaśniejsze ale nie tak niebieskie jak z ultra xenon white. Jeśli chcesz mieć niebieski poblask możesz spróbować postojowych barwionych na niebiesko albo diodowych.

Saragossa

PostNapisane: środa, 2 maja 2007, 17:33
przez Saragossa
Żarówki Helli w pełnej gamie masz w norauto. Światło które emitują jest jaśniejsze ale nie tak niebieskie jak z ultra xenon white. Jeśli chcesz mieć niebieski poblask możesz spróbować postojowych barwionych na niebiesko albo diodowych.

Saragossa

Re: topiące się reflektory ?!?!?!?!

PostNapisane: środa, 2 maja 2007, 21:06
przez Kauczuk
miguello napisał(a):czy ktoś stosował mocniejsze żarówki i jakie są tego skutki, oraz jak wygląda światło….


Witam
Mam w swojej kangurzycy od pół roku założone żarówki 100/90W.
Świecą zdecydowanie jaśniej i dalej. Mam założone najzwyklejsze za 7zł szt. Jeździłem na niebieskich ale poza tym że w nocy nie męczą wzroku to nie polecam, bo słabo świecą. Powiedziałbym że gorzej od zwykłych żarówek 60/55W
Reflektory się zbytnio nie grzeją (sprawdzałem po 200km). Podpiąłem światełka na przekaźniku, bo w przeciwieństwie do reflektorów włącznik świateł był gorący.

Pozdrawiam

PostNapisane: wtorek, 8 maja 2007, 18:58
przez siwy261976
ja mam te "filipsy" jeszcze po poprzedniku sa dobre ale swiecą na niebiesko tylko nieznacznie, za to jak na razie mają dobra zywotnosc
fiat raz zrobił lepszy zabieg do reflektorów na H4 włożył H7 skutek był taki ze odbłyśniki sie wytapiały, zapomnieli zmienic reflektor :)

PostNapisane: wtorek, 8 maja 2007, 20:21
przez _ONE_
Używałem do tej pory Philipsy VisionPlus, ale miały kiepską żywotność. Teraz mam Tungsram MegaLight +50% i są zdecydowanie gorsze od VP, ale dużo tańsze :?