Strona 1 z 2
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
czwartek, 2 listopada 2006, 22:43
przez turtl
Witam. Mam Kangoo 1,4 . Od jakiegoś czasu silnik pracuje nierowno na wolnych obrotach - rzuca nim, nie ma utraty mocy czy innych objawów.
Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, sprawdzona cewka.
W jednym warsztacie zajmującym się Renault stwierdzili że łapie lewe powietrze, w Autoryzowanym Serwisie Renault stwierdzili na 100 % że to uszczelki pod kolektorem ssącym. Silniczek krokowy myty kilkakrotnie.
Uszczelki wymieniłem i dalej nierówno pracuje.
Nie mam pojęcia czego się jeszcze czepić a warsztaty za samą diagnozę zeżarły już 250 zł. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie silniczka krokowego, jakiś pomiar.
Trafia mnie już coś bo chcę go sprzedać a taka praca może odstraszyć potencjalnego klienta.
Może ktoś miał podobny problem - POMOCY

Napisane:
piątek, 3 listopada 2006, 13:23
przez MK
Zmień stację paliw - poważnie.
Re: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
piątek, 3 listopada 2006, 19:15
przez darecki
turtl napisał(a): rzuca nim, nie ma utraty mocy czy innych objawów.
A może po prostu oberwała się poduszka pod silnikiem lub skrzynią?
Re: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
piątek, 3 listopada 2006, 20:20
przez B52
turtl napisał(a):Witam. Mam Kangoo 1,4 . Od jakiegoś czasu silnik pracuje nierowno na wolnych obrotach - rzuca nim, nie ma utraty mocy czy innych objawów.
Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, sprawdzona cewka.
W jednym warsztacie zajmującym się Renault stwierdzili że łapie lewe powietrze, w Autoryzowanym Serwisie Renault stwierdzili na 100 % że to uszczelki pod kolektorem ssącym. Silniczek krokowy myty kilkakrotnie.
Uszczelki wymieniłem i dalej nierówno pracuje.
Nie mam pojęcia czego się jeszcze czepić a warsztaty za samą diagnozę zeżarły już 250 zł. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie silniczka krokowego, jakiś pomiar.
Trafia mnie już coś bo chcę go sprzedać a taka praca może odstraszyć potencjalnego klienta.
Może ktoś miał podobny problem - POMOCY
to co , jeszcze go nie sprzedałeś

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
poniedziałek, 6 listopada 2006, 09:33
przez turtl
Niestety B52, kupić auto nowe w salonie, to nie problem ale sprzedać je to już schody. Najzabawniejsze jest to że mam dużo telefonów z miejscowości odległych o 500 - 700 km i nie chce się ludziom jechać tak daleko, a sęk cały chyba w tym że jakoś nikt nie przyjmuje do wiadomości że mam przejechane tylko 63 000 autem z 2001 roku.
Pozdrawiam Turtl
Re: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
wtorek, 7 listopada 2006, 06:47
przez shoem
turtl napisał(a):Witam. Mam Kangoo 1,4 . Od jakiegoś czasu silnik pracuje nierowno na wolnych obrotach - rzuca nim, nie ma utraty mocy czy innych objawów.
Witam....
Kiedy regulowałeś zawory???
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
wtorek, 7 listopada 2006, 07:37
przez turtl
zaworów dawno nie regulowałem ale sprawdzałem ciśnienia na cylindrach i są równe i wysokie. po ostatniej konsultacji z mechanikiem z ASO padło podejrzenie na jedynążecz, która została - wadliwa praca jednego z wtrysków lub lewe powietrze pod wtryskiem - były demontowane i z pewnością nie wymieniono na nich oringów.
Będę walczył nadal, jak wreszcie znajdę przyczynę to powiadomię wszystkich, może ktoś będzie miał podobne kłopoty

Napisane:
wtorek, 7 listopada 2006, 07:46
przez shoem
.....proponuje wyregulować zawory......szczególnie że jeździsz na lpg...
operacja trwa 30minut i na pewno nie zaszkodzi,
jeśli nie masz innych objawów, jak piszesz, to jest bardzo prawdopodobne że pomoże...
z doświadczenia wiem że lepiej dodać po 0,1mm do fabrycznych ustawień....
wg. instrukcji powinno się regulować zawory co 30 tyś.
u mnie przy podobnych objawach pomaga
Pozdrawiam
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
wtorek, 7 listopada 2006, 07:51
przez turtl
Chyba mnie do tego przekonałeś, dam znać o efektach
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Napisane:
środa, 8 listopada 2006, 16:18
przez turtl
SHOEM Powinienem Cię w tyłek całować, ile ja kasy i nerwów straciłem żeby ten silnik równo pracował.
Mój Kangór jest po regulacji zaworów - kosztowało mnie to 32 zł. z nową uszczelką pod pkrywę klawiatury, zawory na wydechu były podparte tj. nawet szczelinomierz 0,05 nie chciał się zmieścić a powinno być 0.25
Nasówa mi się jeden wniosek - ASO to kit jeżeli nie mają pożądnego mechanika, sama pieczątka w nagłówku cudów nie dokona.
Jeszcze raz dzięki, to nauczka dla innych: porozmawiajcie najpierw z kolegami z Klubu a na końcu latajcie po ASO
Wszystkim bezawaryjnej jazdy!!!