osłona półosi

Napisane:
niedziela, 10 września 2006, 08:25
przez czerja
A konkretniej z lewej strony od strony skrzyni biegów!ponoć osłona ta jest razem z jakimś łożyskiem?dopiero zaczęło u mnie przeciekać ale myślę że nie ma na co czekać więc jeśli ktoś coś na ten temat wie to poproszę o rady jak tam jest z robocizną i jakie koszty mogą być?

Napisane:
wtorek, 12 września 2006, 18:55
przez czerja
wychodzi na to że nikt tego jeszcze nie naprawiał!może to i dobrze...

Napisane:
środa, 13 września 2006, 07:02
przez KiK
czerja, masz szansę przetrzeć szlak
Kuba

Napisane:
niedziela, 17 września 2006, 12:39
przez czerja
chyba tak!narazie jestem po zakupie takowej osłony która jest rzeczywiście z łożyskiem!cena tego cacka jest zawrotna i kosztuje 42.50 po upuście!po niedzieli będę wymieniał jeszcze tylko muszę dokupić olej do skrzyni bo napewno trzeba będzie dolać!wrażenia oczywiście opiszę!

Napisane:
wtorek, 19 września 2006, 19:13
przez czerja
a więc naprawione!
początek od strony koła nie opisuję bo to już przerabiane było na forum kilka razy,kiedy już mamy przegub na wierzchu to odkręcamy trzy śruby na metalowej osłonie przy skrzyni,tutaj należy wspomnieć o tym by podłożyć miskę pod skrzynię bo po odkręceniu tych śrub wycieka nam olej,osłona odkręcona to cała półoś nam wychodzi i na warsztat,półoś jest zakończona czymś co nie potrafię nazwać ale to coś trzeba zbić z półosi i jest to chyba najbardziej kłopotliwa część naprawy,to coś jest na wieloklinie stożkowym więc troszkę trudno,tym bardziej że to coś sprawia wrażenie kruchego,gdy uda nam sie wreszcie zbić to zrywamy opaskę z osłony gumowej i całość ładnie schodzi,zakładamy nową osłonę z łożyskiem i nabijamy do momentu aż dojdzie do rowka na półosi,następnie zakładamy opaskę i nabijamy to coś co powinno być na końcu półosi schowane w skrzyni,składanie jest duuuuużo prostsze,póżniej wkładamy końcówkę do skrzyni,przykręcamy metalową osłonę i wlewamy olej(ja akurat wlałem ELF syntetyk} i po kłopocie,całość naprawy trwała ok. 1godzinki łącznie na pogaduszki z kolegami.

Napisane:
środa, 20 września 2006, 06:15
przez PanKot
Fajnie opisałeś.
Czytając ten wątek uświadomiłem sobie, że jeszcze nie zmieniałem oleju w skrzyni biegów. Nawet nie wiem gdzie są korki spustowy i do nalewania.
Więc - gdzie są?
Muszę sie za to wziąć jeszcze przed zimą.

Napisane:
środa, 20 września 2006, 06:42
przez KiK
Plus - niezły opis
Minus - brak dokumentacji zdjęciowej
Kuba

Napisane:
czwartek, 21 września 2006, 20:12
przez czerja
korek spustowy - nie wiem,nie pamiętam bo po odkręceniu tej osłony olej wyleciał i nie wcale przez korek spustowy
a do nalewania to jest od strony kierowcy z przodu,w orginalnej butelce z olejem do skrzyni jest fajny lejek razem z tą butelką
niestety dokumentacji zdjęciowej nie ma bo miałem strasznie brudne ręce

a swoją drogą to zapomniałem o takowej
