Strona 1 z 6

Halogeny - instalacja

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 13:21
przez kavka
Wiem że było dużo takich tematów ale w żadnym do końca nie jest opisane jak dokładnie to zrobić :wink:

A więc wczoraj na szybkiego posprawdzałem co i jak wygląda w instalce ... No i jak zwykle francuzi to muszą namieszać :lol: :wink: Z prawej strony (patrząc od przodu auta) jest jakaś śmieszna wtyczka , która oczywiście nie pasuje do halogena , no i oczywiście z lewej pustka ... W peszelku który idzie od wewnątrz auta leci kabel z tą wtyczką i dalej w zderzaku jakiś biały na lewą strone ale później ślad się urywa ...
Tutaj wtyczka z prawej : http://www.pawcio.freehost.pl/DSCF0261.JPG
Tutaj ten biały samotny kabelek : http://www.pawcio.freehost.pl/DSCF0263.JPG

W środku po zdjęciu tej klapki od przełączników (ogrzewanie szyby i ust.świateł) ukazuje się jedna wolna wtyczka ... Sprawdziłem miernikiem i i dwa kabelki spośród chyba 8 łączą się z tą wtyczką z przodu ...
http://www.pawcio.freehost.pl/DSCF0259.JPG
http://www.pawcio.freehost.pl/DSCF0260.JPG

Przełącznik od ogrzewania tylnej szyby wykorzystam do halogenów bo i tak przy reklamie nie moge go używać ... I teraz pytanie ?? Czy moge wykorzystać przekaźnik od tylnej szyby do halogenów ?? Czytałem że podobno w niektórych Kangoo były już przekaźniki do halo , z tym że u mnie w kabinie są 2 . Od stacyjki i od ogrzewania tylnej ... Co wykombinować z tą lewą stroną ?? Czy tam idzie tylko "plus" a mase trzeba podciągnąć z jakieś śruby ??

Za wszelkie porady wielkie dzięki :wink:

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 14:25
przez Lucass
kavka napisał(a):Tutaj wtyczka z prawej : http://www.pawcio.freehost.pl/DSCF0261.JPG


Eeeehhmm..... z prawej powiadasz.... :roll:
To kierownicę też masz po prawej zapewne :wink:

A tak serio to nie wiem jak tam z instalacją bo tego tematu nie przerabiałem ale przekaźnik z szyby może wystarczy, choć pewnie lepszy byłby taki od świateł np mijania. Wszystko zależy jaką moc ma ogrzewanie tylnej szyby. Jeżeli porównywalną z dwoma halogenami to bęzie chyba OK.
A swoją drogą to jeżeli przekaźniki są dla określonej mocy to piwinna być na nich jakaś informacja. No chyba, że są tylko różne nry katalogowe :(

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 14:34
przez mkk
U mnie to chyba bylo prosciej. Kabel do lewego halogenka konczyl sie dziwna wtyczka, jak dokupilem reflektorki, to zrobilem kupilem tez taka dosc standardowa (ze 2 PLN w sklepie z czesciami elektrycznymi ) i wymienilem. Do prawego reflektora puscilem wlasny kabel, zasilanie i mase.
W skrzynce pod kierownica bylo miejsce na przekaznik, gdzies w torbie znalazlem jego symbol. Wlacznik przewidziany jest w manetce przy kierownicy, i dochodzi tam przewodzik zalaczajacy wspomniany przekaznik. Ja pociagnalem cienkim kabelkiem w okolice wlacznika ogrzeawania tylnej szyby. Ale generalnie nie jest to wygodne, na szczescie mgly nie mam tak czesto. W kazdym razie, jak gdzies trafie i akurat bede po jakiejs premi, to wymienie manetke na taka z jednym wlacznikiem wiecej.
Jak chcesz, moge dac zdjecia, ale dopiero w poniedzialek.

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 19:27
przez kavka
Nakombinowałem się dziś co niemiara i dalej nic nie wiem :cry: Wykorzystam ten przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby bo i tak je wywale ... Tylko ten przełącznik od ogrzewania jest impulsowy i halogeny działają jak światła drogowe :? Nie wiem czy tam jest jeszcze jakiś układ który działa na zasadzie : "dostane impuls to działam albo nie działam " , bo nieukrywam że nie uśmiecha mi się kupować przełącznik za 120 PLN w serwisie :evil: i chętnie bym wykorzystał ten ...

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 19:46
przez Lucass
mkk napisał(a):Jak chcesz, moge dac zdjecia

Nie pytaj - dawaj :wink: :lol:
kavka pamiętaj tylko o jednym, że w świetle przepisów światła pmgłowe przednie mogą działać jedynie po włączeniu świateł pozycyjnych. To tak nawiasem, żebyś nie miał problemów przy jakimś przeglądzie. Dobrze byłoby sprawdzić w jakimś skoczku z halogenami jak to wszystko jest połączone żeby i kontrolka na desce działała :wink:

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 19:51
przez kavka
kavka pamiętaj tylko o jednym, że w świetle przepisów światła pmgłowe przednie mogą działać jedynie po włączeniu świateł pozycyjnych. To tak nawiasem, żebyś nie miał problemów przy jakimś przeglądzie. Dobrze byłoby sprawdzić w jakimś skoczku z halogenami jak to wszystko jest połączone żeby i kontrolka na desce działała Wink

Kolejny problem :cry: :wink: Nie wiedziałem że to auto jest tak skomplikowane :lol: :wink:

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 19:56
przez Lucass
Ale lepiej, że problemy pojawiają się w fazie projektów, a nie eksploatacji :wink:

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 20:00
przez kavka
Ale lepiej, że problemy pojawiają się w fazie projektów, a nie eksploatacji Wink

W sumie tak :wink: A dzisiaj już miałem wizje ciągnięcia osobnej instalki do halo i jak się wkurze to tak zrobie i będzie po robocie :wink:

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 20:57
przez sw
Jeżeli założymy (co pewnie jest prawdą), że kabelki w wiązce są kompletne, to ja bym szukał odpowiedniego przewodu we wtyczce do lewej manetki. Miernik w rękę i do roboty. Tylko ostrożnie, bo jak kiedyś to robiłem to coś dziwnie zasyczało i zaśmierdziało, gdy zetknąłem niewłaściwe przewody. Na szczęście nic się złego nie stało.
Przekaźnika moze nie być - boje się, że wszystko jest schowane w tym okropnym module elektronicznym.

Ładny wyłącznik można znaleźć w sklepach z elektroniką. Można też na stałe podpiąć halogeny do długich (tak mam w skodzie). Nie włączam halogenów, gdy ktoś jedzie z naprzeciwka, żeby nie razić, więc połączenie jest ok.
Wyłącznik można dać tak jak u mnie klakson (kliknij rysunek kangura poniżej) lub w gdzieś indziej pod ręką.

PostNapisane: sobota, 9 września 2006, 21:21
przez kavka
sw dzięki :wink: W poniedziałek dalej bede sie z tym bawił :wink: