Strona 1 z 2

Temperatura :-)

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 08:23
przez Hugoon
Mam pytanie do kolegów forumowiczów. Otóż kangurka mam od miesiąca, kupiłem go od "pewnej osoby", ma przejechane 145 tyś (rok 1999) silnik 1.4 Zastanawia mnie jak to jest z tym wskażnikiem temperatury, strasznie mi skacze, raz jest na drugiej kresce, od dołu, a raz ponad trzecią. Nie wiem jaka jest norma i na jakim poziomie temperatura powinna się utrzymywać i czy wogóle ta temperatura ma być w miarę stała. Wiem że macie ogromne doświadczenie więc proszę podpowiedzcie :-)

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 08:54
przez akagi
z autopsji wiem że powinna być pośrodku-zimą powolutku rośnie i zatrzymuje się w pół drogi, gorącym latem w korkach maksymalnie 3/4

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 09:04
przez Hugoon
hmmm...i to niestety oznacza, że z moją jest coś nie tak bo nawet jadęc cały czas 60km/h temperatura jest w stanie podskoczyć do 3/4 :-( .... czy wiesz może co jest odpowiedzialne za to ? termostat ?

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 09:39
przez KiK
Hugoon, a sprawdzałeś w jakim stanie masz płyn w układnie chłodzenia? Ile go w ogóle jest i czy nadaje się do dalszej eksploatacji?

Kuba

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 09:58
przez Hugoon
Płyn był wymieniany jakieś 2 miesiące temu, podobno. Ale są nowe fakty zauważyłem, że z pompy wodnej kapie :-( Czy to może być z tym związane ? aaa i podobno przy okazji wymiany pompy trzeba wymieniać pasek rozrządu ??!!!?? Czy to prawda ? Wymieniany był jakieś 8 tysięcy km. temu :-(

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 10:22
przez Ble
Hugoon napisał(a):Płyn był wymieniany jakieś 2 miesiące temu, podobno. Ale są nowe fakty zauważyłem, że z pompy wodnej kapie :-( Czy to może być z tym związane ? aaa i podobno przy okazji wymiany pompy trzeba wymieniać pasek rozrządu ??!!!?? Czy to prawda ? Wymieniany był jakieś 8 tysięcy km. temu :-(

Coś z tym paskiem nie tak , jeśli jest taka potrzeba to bardziej pasek napędowy

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 11:54
przez Hugoon
ale podobno pasek rozrządu napędza też pompę ! Nie wiem nie znam się miałem do tej pory forda ;-(

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 12:07
przez yagrafbis
Coś w tym chyba jest :!: - ciekła kangusiowi pompa ( no powiedzmy pociła się )
no to wymienili:
-POMPA WODY
-ROLKA PASKA ROZRZĄDU
-PASEK ROZRZĄDU
a wszystko to zakitowali MASĄ USZCZELNIAJĄCĄ :?: :D

cała impreza - 349,59 pln, po 5% rabacie
dodam, że części oryginalne, nie wiem tylko co z masą uszczelniającą? - czy oryginalna :idea:

Zbyszek

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 12:18
przez PanKot
Hugoon napisał(a):ale podobno pasek rozrządu napędza też pompę ! Nie wiem nie znam się miałem do tej pory forda ;-(


Tak, to prawda, że pasek rozrządu napędza również pompę.
Złe dzialanie pompy, jak najbardziej może objawiać się skokami temperatury, choć podobny objaw może występować przy uszkodzonym termostacie.
Co by nie powiedzieć musisz szybko się tym zająć aby nie zatrzeć silniczka. Zacznij od pompy - skoro cieknie. Termostat zawsze zdążysz wymienić później jak sprawdzisz układ z nową pompą.
Jeśli masz już 145 tys. przbiegu to raczej zbliża się druga wymiana paska. Dziwne, że był wymieniany dopiero przy 137 tys.km. Jakoś tak... "po chińsku".
Jeśli nie znasz dobrze poprzedniego właściciela to nie ufaj w te 8 tys.
Pasek nie kosztuje więcej niż 70,-zł, pompa około 180,-zł
Wymień razem.
Do tego polecałbym również wymienić pasek alternatora, chociaż jak on się zerwie to tylko prądu miał nie będziesz a inne szkody nie wystąpią.
Gdyby zerwał się pasek rozrządu to straty możesz liczyć w tysiącach.

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 14:33
przez branio
Sprawdź czy nie wydobywają się pęcherzyki ze zbiornika wyrównawczego :idea:
Po około 4min po odpaleniu róra do chłodnicy powinna yć ciągle zimna ,jeśli nie jest termostat do wymiany.
Pompę wymień,120PLN,może mieć połamane łopatki.