Strona 1 z 2

Wymiana kolektora wydechowego

PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 09:18
przez shap
Witam!
Czy wymiana kolektora wydechowego (silnik E7J) jest skomplikowana, czy na tyle prosta, że w warunkach "domowych" można samemu go wymienić? Czy lepiej zdać się na jakiś warsztat, tylko ile to będzie kosztowało?

PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 09:28
przez _ONE_
Jeżeli nie urwiesz szpilek to powinno być bez problemu...

Re: Wymiana kolektora wydechowego

PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 14:08
przez PanKot
shap napisał(a):Witam!
Czy wymiana kolektora wydechowego (silnik E7J) jest skomplikowana, czy na tyle prosta, że w warunkach "domowych" można samemu go wymienić? Czy lepiej zdać się na jakiś warsztat, tylko ile to będzie kosztowało?


Mam silnik D7F, więc jest to całkowicie inaczej niż u Ciebie ale jak się przyglądałem mechanikowi to zrobił to szybko i bez problemów ale wcześniej wszystkie śruby spryskał jakimś płynem penetrującym.
Myślę, że powinieneś postąpić tak samo.

Nurtuje mnie pytanie: dlaczego wymieniasz ten kolektor? Pękł?

PostNapisane: wtorek, 22 sierpnia 2006, 05:49
przez kerry
Mnie nurtuje inne pytanie: skąd wziąłeś nowy kolektor? :)

PostNapisane: wtorek, 22 sierpnia 2006, 09:41
przez Gość
kerry napisał(a):Mnie nurtuje inne pytanie: sk±d wzi±³e¶ nowy kolektor? :)


Ja tylko asystowa³em przy rozkrêcaniu silnika do remontu.
A je¶li chodzi o kolektory to na szrocie maj± ich pod dostatkiem.
A jak juz masz do wymiany to mo¿esz robiæ sobie sportowy, giêty i spawany z rur. Chodzi o to aby rury z ka¿dego cylindra schodzi³y sie w kolejno¶ci spalania (chyba 2,4,1,3).
To podobno podnosi sprawno¶æ silnika o 5%.

PostNapisane: wtorek, 22 sierpnia 2006, 17:10
przez Gość
Anonymous napisał(a):
kerry napisał(a):Mnie nurtuje inne pytanie: sk±d wzi±³e¶ nowy kolektor? :)


Ja tylko asystowa³em przy rozkrêcaniu silnika do remontu.
A je¶li chodzi o kolektory to na szrocie maj± ich pod dostatkiem.
A jak juz masz do wymiany to mo¿esz robiæ sobie sportowy, giêty i spawany z rur. Chodzi o to aby rury z ka¿dego cylindra schodzi³y sie w kolejno¶ci spalania (chyba 2,4,1,3).
To podobno podnosi sprawno¶æ silnika o 5%.


To by³em ja, zapomnia³em siê zalogowaæ, a w³asciwie co¶ mnie wylogowa³o w trakcie pisania.

PostNapisane: wtorek, 22 sierpnia 2006, 17:11
przez PanKot
I znów to samo.
TO JA - PANKOT

PostNapisane: wtorek, 22 sierpnia 2006, 21:00
przez remek70
PanieKocie drogi :!: na którym szrocie :?: rozumiem,że w Warszawce :?:
niestety w Szczecinie nieosiągalne :x a ja i kilku kolegów od pewnego czasu poszukujemy kolektorków...
a może udałoby się zorganizować zakup i wysyłkę :?: :P
oczywiście,jeżeli cena przystępna jakaś :lol:
ja mam E7J

PostNapisane: wtorek, 22 sierpnia 2006, 21:33
przez PanKot
Tak.
Mam tu w okolicy W-wy kilka szrotów z częściami do kangoorka.
Niestety mieszkam na Żoliborzu a szroty są po przeciwnej stronie miasta - jakieś 22-25 km (a obwodnicy Warszawka nie ma) a na dodatek do końca miesiąca pracuję w godzinach 10:00 - 18:00 ale już wysłałem zapytanie do 2 punktów. Rano zadzwonię jeszcze do jednego.
Może uda się szybko załatwić cosik, to pomyśli się jak to odebrać a później jaki Ci wysłać.
Do jutra.

PostNapisane: środa, 23 sierpnia 2006, 06:20
przez shap
Do PanKot: Kolektor wymieniam, bo pękł i juz znudził mi się ten rasowy pomruku ;-)

Do Kerry: Kolektor znalazłem w internecie, napisałem do firmy, mają używany za 200zł. To dużo?