Strona 1 z 1

Silnik krokowy

PostNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2006, 13:55
przez Adam001
Kangur gasnie mi na niskoch obrotach. Domniemuje ze jest to wlasnie silnik krokowy. Dobralem sie do niego wyczyscilem i nic to nie dalo. Chcialem to zamowic i powedziali mi ze silnik w oznaczeniu ma 13 znakow a moj ma 10. Nie wiem czemu tak jest. Jest ktos w stanie mi pomoc i moze da sie go naprawic bez kupkowania? Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoco.

PostNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2006, 15:49
przez branio
Jakiej firmy,jakie ma oznaczenie?Jaki silnik? 8O

PostNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2006, 17:27
przez _ONE_
W 1.4 8V jest silnik robiony przez Airpax dla Magneti Marelli lub VDO (Siemens) ten ostatni może mieć oznaczenie D5177 a to co jest po nim (poniżej) wg mnie nie ma znaczenia (w VDO).
Sprawny silnik krokowy używany ok 100zł, nowy w detalu ok 200zł.

:arrow: wykręcasz silniczek
:arrow: uważasz na oring
:arrow: dokładnie mierzysz i zapisujesz odległość główki od obudowy silniczka
:arrow: odciągasz metalową rurkę i wykręcasz aluminiwy pręt z główką
:arrow: wsadzasz wszystko do beznzyny ekstarkcyjnej i wielokrotnie płuczesz przy pomocy strzykawki
:arrow: przez chwilę suszysz na słoneczku
:arrow: wkręcasz pręt z główką na odpowiednią głębokość
:arrow: składasz
:arrow: włączasz zapłon, ale nie uruchamiasz silnika
:arrow: wyłączasz zapłon, ponownie włączasz i uruchamiasz silnik
:arrow: masz 50% szans, że udało Ci się go uratować

Do mycia używałem wanny ultradzwiękowej i benzyny. Mozna też użyć izopropanolu :D U mnie pomogło tylko za pierwszym razem... :(

PostNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2006, 19:26
przez KiK
Filip, super instrukcja - jak byś mógł poprzeć to zdjęciami do każdego punktu to mielibyśmy kolejną pomoc do powstającego działu technicznego.

Kuba

PS: Możesz przesłać to do mnie na prv.

PostNapisane: środa, 2 sierpnia 2006, 06:43
przez _ONE_
Jasne... niestety mam tylko zdjęcie silnika krokowego (mam nadzieję, że jeszcze jest) Chwilowo nie chce mi się grzebać pod maską i ponownie rozbierać, ale napiszę manuala... daj mi trochę czasu :D

PostNapisane: środa, 2 sierpnia 2006, 06:45
przez KiK
Jak by Ci przyszło coś do głowy co oczywiście też by się nadawło to bardzo chętnie - strona i dział techniczny jest już w zaawansowanej fazie tworzenia ;)

Kuba

PostNapisane: poniedziałek, 30 października 2006, 11:51
przez Zibi
Witam właśnie udało mi się uratować silniczek krokowy.ale zrobiłem bez rozbierania zakupując areozol do czyszczenia styków elektrycznych ,bardzo lotny Pare razy popsikałem wypłyneło mase brudu i jest ok.
pozdrawiam

PostNapisane: niedziela, 5 listopada 2006, 10:32
przez _ONE_
Tutaj dokładniej opisałem procedurkę naprawy/wymiany silniczka:
http://kangoo.one.pl/pdf/silnik_krokowy.pdf