Silniki 1.4 (K7J) i 1.4( E7J)-jakie róznice?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Silniki 1.4 (K7J) i 1.4( E7J)-jakie róznice?

Postprzez lukas piątek, 22 kwietnia 2011, 06:33

Tuleja cylindrowa E7J.
Załączniki
CT.jpg
CT.jpg (52.62 KiB) Przeglądane 3919 razy
Kangoo Van 1.5 dCi 90 KM - 2017r
Avatar użytkownika
lukas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 307
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2004, 00:00
Lokalizacja: B_i

Re: Silniki 1.4 (K7J) i 1.4( E7J)-jakie róznice?

Postprzez Lucass piątek, 22 kwietnia 2011, 16:20

Kolego na rysunku widać że ścianki cylindrów nie są połączone ze sobą co by wskazywało na "przedmuch" to jak to jest rozwiązane?Przecież każdy cylinder powinien być oddzielnie a nie jak w starych krazach z przerwami gdzie montowało się "szklanki"?
Nie no, chwila. Co innego szklanki (w moim rozumieniu), a co innego tuleje cylindrowe.
Jeżeli przez szklanki rozumiesz mokre tuleje, to tak - ma.
Ja przez szklanki rozumiałem elementy popychające zawory - jak w dieslu. A tych nie ma. :)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Silniki 1.4 (K7J) i 1.4( E7J)-jakie róznice?

Postprzez barakuda niedziela, 1 maja 2011, 21:25

Witam, jestem tu nowy i to mój pierwszy post.
Chciałbym wyjaśnić kwestię różnic tych silników i ich ewentualnej zamiany w Naszych kangurkach.
Mam kangoo 1.4 E7J634 z 99r. wersja z klimą i aluminiową miską oleju. Silniczek skończył swój żywot przy przebiegu 300tys km a to za sprawą poprzedniego właściciela który nie popisał się przy wymianie uszczelki. W tym przypadku w grę wchodziła wymiana silnika na drugi bo remontowanie tego nie miało sensu. Do wyboru były dwa wyjścia albo szukać silnika E7J i liczyć na cuda że znajdzie się taki z niskim przebiegiem (tylko że ceny wtedy są kosmiczne) albo wbrew wszystkim opiniom że nie da się ich zamienić, kupić silnik k7j i próbować wsadzić go do kangoo. Padło na drugie rozwiązanie, trafił się silnik K7J A 714 z Dacii Sandero 2009r (silnik 09.2009) z przebiegiem 18tys. km za 1000zł. Silnik ten to dosyć rzadko występująca jednostka u nas bo jest to silnik przystosowany fabrycznie do zasilania gazem (inne zawory i gniazda i tylko tym różni się od powszechnie występujących K7J 710). Różnic między K7j a E7J jest sporo bo to dwa różne silniki, blok jest inny,głowica niby podobna a trochę inna (inaczej poprowadzony kanał olejowy) miska inna. Ale najważniejsze że wymiary są bardzo podobne i oryginalna skrzynia z Kangoo (u mnie jest JB3 168, a skrzyń w renówkach było trochę i jeszcze więcej) pasuje idealnie razem z rozrusznikiem, więc opinie że trzeba wymieniać silnik razem ze skrzynią są po prostu niesprawdzone. Kolektor wydechowy podchodzi bez problemu, dolotowy trzeba delikatnie zeszlifować po dolnej krawędzi mocowania do głowicy i też pasuje. Cewka zapłonowa jest ta sama, łapa z poduszką silnika pasuje idealnie, wspornik pompy wspomagania, alternatora i klimy podchodzi bez problemu, tylko jedna śruba dokręcana do miski w e7j tutaj nie ma zastosowania. Pasek wieloklinowy pasuje idealnie ,nie zmienia się rozstaw rolek. Koło zamachowe można założyć z silnika K7J bo jest takie samo a na pewno mniej zmęczone. Miska olejowa jest kształtem inna ale mocowania skrzyni są takie same. Moja miska była pęknięta bo przy wyciąganiu silnika uszkodzili ją, ale miałem na warsztacie silnik K7M ze scenica także zamieniłem miski, i tutaj jedna uwaga miska z K7M jest wymiarami bardziej zbliżona do E7J 634 niż K7J, która ma mniejszą wnękę pod katalizator i być może mogą być kłopoty z jego zmieszczeniem. Ze starego silnika nie przełożymy tylko podpory kolektora dolotowego i katalizatora, ale to da się przerobić. Termostat pasuje, obudowa filtra też. Elektryka jest bardzo podobna przynajmniej w silnikach E7J 634 gdzie jest układ simensa sirius 32, w E7J 780 jest chyba fenix i jest on trochę inny więc może być problem z dopasowaniem elektryki i kolektora dolotowego.
Tak że u mnie ten silnik już jeździ w kangoo więc zamiana E7J na K7J jest jak najbardziej możliwa i wykonalna, chociaż pewnie gdyby nie to że mam warsztat i sytuacja mnie do tego zmusiła nie porywałbym się na to czytając różne opinie na forach gdzie wszyscy jednogłośnie mówią że się nie da ;). Myślę że kilku osobom może się takie info przydać w przyszłości.
barakuda
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): czwartek, 28 kwietnia 2011, 21:09

Re: Silniki 1.4 (K7J) i 1.4( E7J)-jakie róznice?

Postprzez markus119 środa, 28 czerwca 2017, 15:26

Witam. Dużo się tu dowiedziałem o różnicach pomiędzy silnikami e7 i k7. Muszę wymienić silnik w megane 1,4e 1999r. po lifcie. Z tego co znalazłem to jest silnik E7J626. Czy silnik z kangoo np E7J634 będzie pasował?
markus119
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2017, 15:21

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości