Strona 1 z 3

gratka grodziowa nie metalowa co myslicie

PostNapisane: niedziela, 7 maja 2006, 18:25
przez hoolek
co Wy na to uzywa ktos warto zakupic dla wlasnych potrzeb, czy gliniarz nie dorzuci sie ze nie jest metalowa??
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=101167606

PostNapisane: niedziela, 7 maja 2006, 19:18
przez zuwik
Odpowiedź zapewne znajdziesz TU

Re: gratka grodziowa nie metalowa co myslicie

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2006, 15:33
przez PanKot
hoolek napisał(a):co Wy na to uzywa ktos warto zakupic dla wlasnych potrzeb, czy gliniarz nie dorzuci sie ze nie jest metalowa??
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=101167606


Zapewne ratuje Cię pierwsza rejestracja, jeszcze w 1998 roku.
Były to czasy "wolnej amerykany" w kratkach więc może przejdzie ten numer, bo dlaczego nie.
Sprawdź jednak co masz w papierach, czy nie masz gdzieś w fakturze wpisanej kratki metalowej bo jak przyjdzie co do czego i będziesz musiał się wylegitymować pochodzeniem kratki to... może być cienko.
Ja dostałem kopię faktury zakupu samochodu i tam jest wyraźnie wpisana kratka metalowa pełna przestawna.

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 11:30
przez hoolek
powiem tak, zamowilem te kratke , zobaczymy jak przyjdzie dam znac czy jest ok, a pozatym i tak mi sie ona bardziej przyda niz metalowa gdyz czasem troszke woze w aucie i taka siatkowa lepiej bedzie naginac przesuwac itp. a czasem kartownow w kangurku mam po dach:))

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 12:37
przez kerry
Generalnie gość na stronie aukcji piszę trochę bzdury, że "ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI WYMIENIONE MODELE AUT DOSTAWCZYCH NIE MUSZĄ JUŻ PORUSZAĆ SIĘ PO DROGACH Z ZAMONTOWANĄ METALOWĄ KRATĄ" - zapytałem go, czy przepisy się zmieniły, że tak twierdzi? Odpisał, że nie pisze, że kratka ma być stalowa 8O
Nie chciało mi się już odpisywać, że kratka ma spełniać normy opisane w rozporządzeniu nr. ble, ble, ble tj. ma być trwałą przegrodą, która:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.

Siatka spełnia tylko punkty b) i c) :wink:
Oczywiście nie dotyczy to aut zarejestrowanych wcześniej tj. 1998

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 12:54
przez hoolek
tez z nim rozmawialem ale zamowilem bo woze kartony duze i bedzie dla mnie git,
pozatym chyba zmienie na osobowy bo jest taka mozliwosc i w sumie przepis bede mial.....
pozatym bede ciemnil szyby i kraty wtedy nie widac chyba ze beda dokladnie ogladac co i jak to wtedy sie czepia
zastanawia mnie tylko fakt zauwazcie ze Berligo i Partnery maja wlasnie takie kratki homologacyjne montowane seryjnie do aut jako ciezarowe :

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 13:39
przez zuwik
hoolek napisał(a):zastanawia mnie tylko fakt zauwazcie ze Berligo i Partnery maja wlasnie takie kratki homologacyjne montowane seryjnie do aut jako ciezarowe :
A skąd ta informacja? Ja widziałem same sztywne.

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 13:51
przez hoolek
zuwik napisał(a):
hoolek napisał(a):zastanawia mnie tylko fakt zauwazcie ze Berligo i Partnery maja wlasnie takie kratki homologacyjne montowane seryjnie do aut jako ciezarowe :
A skąd ta informacja? Ja widziałem same sztywne.

a u nas w firmie byly wlasnie takie sznurkowe
nawet kolega ma partnera i ma sznurkową krate

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 14:05
przez zuwik
To ciekawostka... Chyba nigdy tego nie pojmiemy. Ja jeżdżę bez kratki od 2ch lat (tylko na zlot założyłem, potem zaś wyjąłem) i nikt nie kontrolował, a bez tego ciężko, żeby mnie ukarali :P Ale pierwsza rejestracja w 98 więc teraz juz się tym wogóle nie przejmuję ;) Zakładałem na przeglądy, w tym roku nie założę i zobaczymy czy wogóle zwrócą uwagę.
BTW był taki okres, że do kombiaków rejestrowanych na dostawczaki kratki były spawane na stałe. Sztywne oczywiście.

PostNapisane: wtorek, 9 maja 2006, 14:18
przez hoolek
kratki, vany i ciezarowki z osobowek walkuje sie w tym kraju juz od kilku lat i dalej jest burdel bo nikt nigdy nie wie jak to jest- chodzi o sluzby typu policja czy stacje diagnostyczne
kiedys wykupile od firmy golfa IV mial ciezarowy w dowodzie a kratka byla tylko nad siedzeniami montowana w zaczepy pasow u gory a do dolu nic nie bylo, wiec mozna bylo zlozyc siedzenia i przewozic dlugie rzeczy.
teraz juz nawet na granicach nie kaza stawac na pas dla ciezarowek wiec chyba juz sobie odpuscili
w kazdym razie rozmawialem z wydzialem komunikacji i stacjami diagnostycznymi i mozna przerobic na osobowy
idziesz do wydzialu komuniakcji piszesz ze chcesz zmienic rodzaj pojazdu daja skierowanie na badanie, jedziesz wyjmuja kratke robia przeglad idziesz do wydzialu komunikacji placisz dostajesz nowy dowod, jak masz karte pojzadu tam tez zmieniaja i juz
koszt orientacyjne
przeglad plus wyjecie kratki na stacji ok 300zl
dowod rejestracyjny nowy - tutaj nie pamietam chyba kolo 100
i to wszystko
w tym kraju raz mozna raz nie - teraz znowu jest mozliwosc pytalem w tamtym tygodniu