Strona 112 z 114

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 21:49
przez Aleksander77
Ale zanim wroce zapytam jeszcze o 1.6 4x4.jak to oali i jak z napedami.trwaloscia.awaryjnoscią?

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 09:59
przez Marek_Bielsko
Generalnie to słabo, chyba że troszkę przerobisz :)

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 11:15
przez Arglist
Zrobiłem swoim od zakupu 35 tys km aktualnie licznik wskazuje 267000, najbardziej awaryjnym elementem tego samochodu jest silnik, i głupio poprowadzony wał napędowy (łożysko od wału jest zamontowane zaraz przy rurze wydechowej).
Reszta to elementy które się zużywają i przy tym przebiegu to raczej normalne, że się je wymienia typu zardzewiała linka od ręcznego, wylane amortyzatory, zużyte klocki.
Most jest oryginalny i dalej działa w tym momencie mam poduszki od niego do wymiany.

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 12:26
przez Lucass
Silnik? :shock: Najbardziej awaryjnym elementem??? :shock: :shock: :shock: A jakieś konkrety?

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 17:23
przez Arglist
Łukaszu, to by była długa lista, w pierwszym wydmuchało uszczelkę pod głowicą i spadło ciśnienie oleju w głowicy, skutek zużyte wałki w głowicy i panewki. W tym co teraz zamontowałem stoi pierścień na 3 cylindrze i zastanawiam się czy robić silnik czy szukać, trzeciego silnika. Po drodze ugotował się od temperatury w komorze silnika ECU.
Przyzwyczaiłem się już, że nie zawsze jest dobrze.

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 08:52
przez Podmiejski
A skąd taka diagnostyka?
Co to znaczy "stoi pierścień"?
Jaki jest wpływ uszczelki pokrywy zaworów na ciśnienie oleju i ew zatarcie wałka?
Bo przecież pod pokrywą zaworów panuje ciśnienie atmosferyczne...a w każdym razie przestrzeń ta jest wentylowana swobodnie.
Pytam jako posiadacz tego silnika - co się dowiem może i mnie ustrzec.

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 18:01
przez Arglist
Podmiejski napisał(a):A skąd taka diagnostyka?
Co to znaczy "stoi pierścień"?


Przy mierzeniu ciśnienia na cylindrach, trzeci ma słabsze a jak wlejesz olej do trzeciego cylindra przez świecę i powtórzysz pomiar to na trzecim ciśnienie jest właściwe. Czyli pierścień olejowy na tłoku nie spełnia swojej roli lub wypalone zawory

Podmiejski napisał(a):Jaki jest wpływ uszczelki pokrywy zaworów na ciśnienie oleju i ew zatarcie wałka?
Bo przecież pod pokrywą zaworów panuje ciśnienie atmosferyczne...a w każdym razie przestrzeń ta jest wentylowana swobodnie.
Pytam jako posiadacz tego silnika - co się dowiem może i mnie ustrzec.


Nic nie pisałem o uszczelce pokrywy zaworów. ;)

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 18:40
przez Szumak
Pierścień olejowy jest pierścieniem zgarniającym nadmiar oleju ze ściany cylindra, pierścienie uszczelniające są powyżej przynajmniej dwa.
W przypadku opisywanej usterki może być pęknięty któryś z pierścieni uszczelniających. W skrajnych przypadkach przy długim czasie eksploatacji silnika z popękanym pierścieniem może dojść do wytarcia głębokiej rysy w ścianie cylindra - efekt będzie podobny do opisywanego.
Wypalone zawory nie powinny dawać dużej poprawy kompresji przy teście olejowym (tak na mój rozum).

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 19:58
przez Podmiejski
co ja czytałem że mi z tą uszczelką...?...?!
aaa...starość...

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: niedziela, 7 sierpnia 2016, 19:54
przez Arglist
Dziękuję za zainteresowanie tematem, mam teraz dylemat co zrobić z silnikiem.