Strona 111 z 114

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2016, 10:42
przez skawina
Podaj linka

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2016, 13:45
przez Lucass
Cholera......mozecie mi uporządkować bebechy diesela w kangoo?ktory ma turbine a ktory nie ma????
Kompendium:
Kangoo I phase I (obła maska, obłe reflektory, tylne światła z czarnym lub bordowym plastikiem, lata 1997-2003)
1,9 D - wolnossący diesel 55 lub 65 koni - muł nie do zaj... pod warunkiem, że nie z pompą Lucasa, z którą bywały problemy.
1,9 dTi - turbodiesel, nie pamiętam mocy, ale coś koło 80 kucy chyba, bardzo rzadki silnik w kangoo.
1,5 dCi turbodiesel z commonraillem. Montowany od 2002 r. Silniczek bardzo fajny pod warunkiem sumiennej eksploatacji i odpowiedniego traktowania turbiny. Używany - duże ryzyko trafienia na szrota (wtryski do wymiany, pompa do regeneracji, padnięte turbo) Bardzo częsta przypadłość - awarie elektrycznej pompy wspomagania kierownicy, awarie zaworu EGR. Występował w wersji z Intercoolerem i bez. W Kangoo I ph I i ph II było sporo odmian tego silnika w różnych mocach (65, 70, 80, 82, 85 KM)
1,2 8V benzyna coś koło 65 koni, mały (za)słaby silniczek, dosyć niezawodny.
1,4 8V benzyna 75 koni, najpopularniejszy silnik benzynowy w tym samochodzie, dosyć niezawodny.
1,6 16V benzyna 95 KM. Jako jedyny w ph I występował w wersji 4x4.
Mam ten silnik. Jak dla mnie rewelacja jeżeli chodzi o osiągi i bezawaryjną jazdę. Występował rzadko. Dobre duchy wstawiły go do Kangoo expression z odsuwanym dachem i postawiły go na mojej drodze 8-) :mrgreen: Cieszę się nim od 10 lat i odpukać tylko raz mi się poważniej postawił. Ale był na tyle uczciwy, że zrobił to przed drzwiami własnego garażu.

Kangoo I phase II (maska z ostrymi przetłoczeniami, ostro zakończone reflektory, tyle światła całe z przezroczystego czerwonego plastiku, lata 2003-2008)
1,9 dCi - turbodiesel z commonraillem, tylko w wersji 4x4, 80 KM, bardzo rzadko występujący w Kangoo - trudno coś o nim powiedzieć poza tym że jest to inny silnik niż 1,9 dCi występujący w innych Reniach.
1,5 dCi - j.w.
1,9 D chyba się zdarzał, ale tylko w blaszakach
1,2 16V benzyna 75 KM, następca 1,4 8V i 1,2 8V, które w ph II nie występują
1,6 16 V j.w. występuje także w wersji 4x4

Kangoo II (nowy model prod. od 2008 r.)
1,5 dCi w różnych wersjach mocy
1,6 16V 105 KM

Powyższe dotyczy kangoo dostępnych na naszym rynku. W Argentynie, Malezji i gdzie tam jeszcze składali nasze cuda, były różne hybrydy "fazowe", ale zazwyczaj napędzane silnikiem 1,4 8V

Jeżeli coś popierniczyłem, proszę o korektę lub uzupełnienie.

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2016, 14:36
przez Aleksander77
Dzięki za uporządkowanie!!!!!!

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: wtorek, 12 lipca 2016, 08:25
przez Marek_Bielsko
1.2 8V miał 60KM, a dokładnie to jakieś 58KM - silnik świetny, przyjemny do jazdy, pod warunkiem, że na pusto i sam kierowca. Nisko maksymalny moment obrotowy. Niestety silnik dość paliwożerny jak na swoje osiągi. Jak byłem młody myślałem, że za słaby, ale teraz jak w mieście jeżdżę 50km/h pewnie by mi wystarczył :lol:


W Kangoo II są teraz dostępne też inne silniki, jak chociażby 1.2 tCe 115KM i to jest chyba dobra opcja ;)

Do jazdy z psem to kupiłbym benzynę.

Kangoo dCi z racji małej pojemności nie ma zalet typowych dla Diesla w trasie przy dużej prędkości, bo powyżej 130km/h (82KM) się już męczy, a spalanie też nie jest wtedy niskie. Przy racjonalnej jeździe, bez względu na miasto czy trasę to jakieś 5-6l/100km

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: wtorek, 12 lipca 2016, 09:15
przez Mascot
Marek_Bielsko napisał(a):W Kangoo II są teraz dostępne też inne silniki, jak chociażby 1.2 tCe 115KM i to jest chyba dobra opcja ;)

Do jazdy z psem to kupiłbym benzynę.



Teraz wkładają go do i krótkiego, chyba z samego początku, był dostępny tylko w długiej osobówce. Te nowe silniki, jako nowe, w nowym aucie, są bardzo w porządku. Dla normalnego człowieka, który pojeździ tym kilka lat i nie bawi się w " młodego-gniewnego w Gulfie 4 " :D
Szkoda, że nowy Kangur w podstawie kosztuje 70 kloca :lol: :lol:

Do jazdy po mieście, szkoda bawi się w diesle - chyba że, masz opcję odkupu auta pewnego tj. takiego które znasz ( jak było jeżdżone, serwisowane ). Tak do miasta i na wojaże z psem, końcówkę phase I 1.4 z klimą i radiem, albo przetrwać 1.2 16V i końcówkę phase II.

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: wtorek, 12 lipca 2016, 12:38
przez Aleksander77
No dobrze skupiam sie na 1.6 benzynie.widze ze jest tego troszke i można w relatywnie ladnym stanie znalezc.bede tez szukal z drzwiami z tylu a nie klapą bo jakos mi sie bardzie podoba ale nie upieram sie . ....

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: środa, 13 lipca 2016, 19:21
przez Aleksander77
A czy automat dobrze sie sprawuje w zestawieniu z 1.6 benzynowym?????

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 07:07
przez Lucass
Za mało tego u nas było, żeby móc się miarodajnie wypowiedzieć. Na przestrzeni całego istnienia forum to pojedyncze sztuki były, a ich użytkownicy jakoś nie powalali aktywnością.
Ostatnio (jakiś miesiąc, dwa wstecz) odezwał się ktoś z problemami z przeniesieniem mocy.

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 08:42
przez Marek_Bielsko
Nie kupowałbym auta ze starym automatem. Co innego z nowoczesnym dwusprzęgłowym. :)

Re: Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 11:26
przez Aleksander77
Ok. Wroce do Polski to jade obejrzeć 2 sztuki są 100km ode mnie wiec nie ma tragedii(wczesniej zlece obejrzenie)....dzięki