W 1991 jak wychodziła pierwsza generacja Clio, niecałe 50% blach posiadało " specjalną powłokę antykorozyjną "
Raczej, wręcz na pewno pełnego ocynku nie było.
Renault poprawiło zabezpieczenia swoich blach tak w okolicach 1998 roku ( debiut Clio II, Laguna I Ph II ) a sukcesywnie, w całej gamie poprawiono w okolicy 2000 ( przy okazji mikro lifta i zmiany oznaczeń w Megane I Ph II ). Dla przykładu pierwsze sztuki Megane I w lifcie ( w produkcji od listopada 1998 ) gniły ciut mniej niż phase I. Po 1.5 roku poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne i jakość blach.
A Cinquecento dla kontrastu, miały jedno lub dwustronny ocynk
No i im później było produkowane, tym prędzej gniło
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022 Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl