Polskie komisy, otomoto itp. są zalane ofertą dCi. W końcu był to najpopularniejszy silnik w tym modelu. dCi znajdziesz w Kangoo od 2002 roku, do samego końca produkcji. W zależności od rocznika występowały różnice w mocy. Najmocniejszy ma 85 km, i pojawił się 2006, zastępując 82 km.
Jeśli już szukasz dCi, poszukaj sobie mocniejszej wersji 70, najlepiej 85 koni, na wtrysku Siemensa.
Kwintesencją dCi są marnej jakości panewki, wrażliwe na jakość i interwały wymiany oleju. Jeśli olej był wymieniany rzeczowo, co 20 000 km ( do 2008 Renault, zalecało taki interwał wymiany oleju dla 1.5dCi do 85 km ), to panewki powinny spokojnie żyć. Ich jakość można sprawdzić zdejmując miskę olejową w celu obejrzenia wału korbowego i szlifu panewek. Wtryskiwacze, w zależności od producenta, też potrafiły dać użytkownikowi popalić. Siemensy śmigają bez problemu, w porównaniu do Delphi. Koszt regeneracji Delphi to ok. 600 - 700 zł / szt. I Siemens i Delphi są wrażliwe na jakość paliwa. Wlanie badziewia, kończy się spadkiem mocy, oraz wydajności silnika. U mnie 3 razy czyścili układ paliwowy ...
Przed ostatecznym kupnem, możesz podjechać gdzieś, gdzie mają CLIP -a, i sczytać błędy. Czasem to może dużo powiedzieć.
W tych silnikach warto dbać o filtry, oleje. Ważny jest filtr paliwa ( fabrycznie Purflux ).
Marnej jakości połączenia elektryczne, wtyczki, izolacje.
Zawieszenie to banał McPerson przód, belka tył.
Z przodu, jak pojedziesz na szarpaki, nie pokaże ci uszkodzeń końcówek stabilizatora. W Kangoo są te " krótsze ".
Przy zakupie ... Hmy ... Ciężko zweryfikować oryginalny przebieg, kwestia jego korekty to zmiana licznika.
Jeśli nie był bity, to nie będzie gnił. A jeśli już wyłażą pierwsze ogniska korozji, to na rantach tylnych nadkoli, czasem na dole progów ( fartuch ).
Zużycie auta, najłatwiej poznasz po kierownicy i obiciach foteli. Jak w każdej Renówce, kierownica przy 200 000 przeważnie jest gładziutka
Auto od niemca, to zawsze ideał, cud, malina, płakał jak sprzedawał. Oczywiście pełny serwis do końca w ASO. Poszukaj czegoś z polskiego salonu, z przebiegiem ponad 200 000 km. To w końcu Diesel ... Przy tym przebiegu, na wykończeniu będzie alternator, rozrusznik.
Przed zakupem, można poświecić te 100 - 150 zł, i zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.