Strona 1 z 1

pytanko o filtr powietrza do dti

PostNapisane: sobota, 17 września 2005, 19:22
przez rewadres
WITAM. Nabyłem właśnie mojego ślicznego kangurka który pierwotnie występował w wersji D65 ale poprzedni właściciel nabył motor dTi i dał go wstawić w zaprzyjażnionym warsztacie. Teraz ja nabyłem to autko i mam z nim mały problem ponieważ nie ma on filtra powietrza. Wystaje tylko kawałek rurki gumowej. W serwisie sprzedali mi obudowę od filtra ale do niej nie pasuje średnica wlotu ani wylotu.... Może ktoś ma jakieś info co powinno się tam znajdować, jak wygląda i jak jest połączone.
Z góry dzięki

PostNapisane: niedziela, 18 września 2005, 22:33
przez Brada
Cześc..
No coż, zaskoczyła mnie połowicznie twoja informacja że wykroili Ci filtr powietrza. Takie rzeczy robią w osobówkach, albo zamiast fabrycznego filtra wsadzają drogie stożkowe - tylko po to, żeby wydobyś kilka koni więcej. Najpewniej w miejscu dolotu masz jakąś siatkę czy coś... przed założeniem obudowy chyba lepiej się jej pozbyć. Mam dTi 1,9. Porobię jutro zdjęcia okolic filtra i prześlę link - może coś Ci to powie!

Pozdro

cd obudowa filtra dti

PostNapisane: poniedziałek, 19 września 2005, 18:45
przez rewadres
Mojego kangurka zakupiłem bez obudowy filtra powietrza i tu cały problem. Od turbinki wystaje tylko gumowy przewód- no i na masce mam wlot plastikowy ale z wersji 1.9d bo wcześniej taki motor był w kangurku
Teraz zaczyna się cała zabawa pod tytułem co powinno się tam znajdować (jaka obudowa, jakie węzę itd)
W serwisie wcisnęli mi jedna obudowę ale ona mocowaniami do niczego nie pasuje...
może ktoś ma pomysłe- będę wdzięczny
pozdrawiam
rewadres

PostNapisane: poniedziałek, 19 września 2005, 20:20
przez Brada
Witaj... nie miałem dzisiaj za dużo czasu, ale zerknełem pod maskę wozu i porobiłem kilka zdjęć. Sam się zaskoczyłem - bo na pierwszy rzut oka (na drugi też nie) nie widać żadnego filtra u mnie! Może pod zabudową...
Tak czy inaczej poniżej masz zdjęcia - zerknij sobie i powiedz mi o który wąż Ci chodzi. Spróbuj zaznaczyć np w Paincie miejsce na zdjęciu, o które pytasz! A zerknę tam z aparatem jeszcze raz. Pod zdjęciem jest link do zdjęcia większych rozmiarów.

Obrazek
http://allegrowodne.webpark.pl/kangoo/dti/1big.JPG

Obrazek
http://allegrowodne.webpark.pl/kangoo/dti/2big.JPG

Co więcej.. wiem o którym wlocie mówisz.. U mnie też jest wlot, który naprowadza powietrze w okolice akumulatora (widziałem to samo u na zlocie u kolegi dti). Dziwne też mi się wydawało, że to powietrze z wlotu na masce nigdzie konkretnie nie jest wdmuchiwane. Ale obok tego wlotu jest jakaś rura, która zasysa tlen i wchodzi gdzieś pod zabudowę. I tyle na dzisiaj udało mi się ustalić. Jeśli Ci to coś pomogło to daj znać, jeśli nie o to chodziło też daj znać - pokombinujemy!

PostNapisane: wtorek, 20 września 2005, 21:15
przez dominik
Witam na allegro jest kompletny filtr do dti. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=64898092

cdn dti

PostNapisane: środa, 21 września 2005, 17:27
przez rewadres
:wink:

Sprawa się ma ku końcowi ponieważ filtr który nabyłem w serwisie jest "tym właściwym". Dzięki pomocy kolegów z klubu wiem jakie węże należy zastosować i co gdzie pomontować. Muszę jeszcze zakupić osłonę silnika i mam już komplecik. Swoją drogą wpadłem na pomysł aby tę magiczną rurę od obudowy filtra wyprowadzić w kratki nawiewu od zderzaka. Na filtr nałożyłem rurę powietrzną stosowaną bodajże w polskich lublinach z końcam spłaszczonym i zainstalowałem ją prowizorycznie w zderzaku. Pierwsze jazdy pokazały że zwiększona ilość powietrza daje lepsze osiągi silnika.
Kombinuje jeszcze nad takim zbierakiem powietrza aby dało się go zamontować gdzieś w zderzaku.
O rezultatach napiszę potem.
Także, wielkie podziękowania dla wszystkich wtajemniczonych w temat dti.

rewadres

PostNapisane: środa, 21 września 2005, 21:21
przez Brada
No to ok... :-)

PostNapisane: czwartek, 22 września 2005, 06:14
przez MK
Pamiętaj jedynie aby chwyt powietrza nie był narażony na zapylenie i wlatywanie wody (deszczu), gdyż filtr powietrza natychmiast się zapcha i spowoduje wzrost zużycia paliwa i gorsze osiągi.
Im gorsze powietrze zsysasz tym częściej trzeba wymieniać filtr powietrza.
Bez wzgl. na to co mówią instrukcje ja wymieniam co 10-12 tys.km z czyszczeniem po 5-6 tys.km.