Strona 1 z 2

Lekko trzęsie podczas jazdy

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 17:18
przez greg_sun
Zakupiłem mojego pierwszego kangurka 1,2 8v. Podczas jazdy ma się wrażenie że wybiera wszystkie nierówności nawierzchni. W związku z tym że nie mam porównania z innym autem mam pytanie czy te telepawki są związane z tym że auto jest ciężarowe i przez to bardziej sztywne, czy może są to objawy jakiejś usterki. Ciśnienie w oponach 2,2przód /2,5tył, koła wyważone. Dodam jeszcze że poprzednio jeździłem R19 i tam nie było mowy tym.

pozdrawiam
greg_sun

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 17:23
przez zuwik
Pozostaje Ci się tylko przyzwyczaić :wink: Niestety teraz masz ciężarówkę (a ciśnienie i tak małe :wink: ) więc coś kosztem czegoś :)

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 18:08
przez _ONE_
A ja bym podjechał do jakiegoś mechaniora i profilaktycznie dokładnie sprawdził zawieszenie... na szarpakach też :!: Rozumiem, że auto masz od niedawna a takie sprawdzenie da Ci pogląd na stan techniczny...

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 18:10
przez branio
Witaj.
Pewnie masz sportowo-cięzarowego :!: :lol:
Proponuję posprawdzaj zawieszenie. :idea:
Napisz co i jak :!:

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 19:29
przez zuwik
No dobra, sprawdź :) (zostałem przegłosowany :P )Oczywiście nie odradzam sprawdzania, ale chciałem uprzedzić, że to może być normalne :wink:

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 20:43
przez greg_sun
Samochód był sprawdzany na linii diagnostycznej jeszcze przed zakupem. Amortyzatory ponad 70% sprawności przód i tyl, zbieżność bardzo dobra, brak luzów w zawieszeniu (badanie na szarpakach), jedynie jest mały luz na zębach w przekładni kierowniczej, ale to myslę że nie dawałoby takiego efektu bo jak już wcześniej wspomniałem miałem R19 i tam też był luz na przekładni a nic nie drgało. Opony mam wzmocnione( napisane jest na nich "reforced" jak dobrze zapamiętałem).
Kangurek w wersji 5 osobowej, ale ma coś z ciężarówki bo jak się nie mylę to zestopniowanie skrzyni jest inne niż w clio choć to teoretycznie takie same skrzynie. Na 5 biegu da się jechać Kangurkiem 60-tką a clio niebardzo.

pozdrawiam
greg_sun
Kangoo 1,2 RN zielony metalic

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 21:08
przez branio
Zwierzak jeszcze nie raz Cię zadziwi :!: :)

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 21:09
przez dominik
Moja propozycja przód max 2,5 tył max 2,2 (ja mam takie i opony wzmocnione). Pozdrawiam

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 21:28
przez Alberciak
Obawiam się że porównanie R19 do Kangoo nie jest zbyt trafne, ponieważ R19 to osobówka, która jak wszystkie france ma miękkie zawieszenie :wink:

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2005, 23:44
przez zuwik
Dominiku z tyłu raczej powinno być więcej ze względu na zawieszenie z belki skrętnej. Tak mi w każdym razie mówiono. Książka podaje (piszą, że nie dla pełnego załadunku) różnie w zależności od typu opon, ale nie schodzi poniżej 2,6 z przodu, 2,9 z tyłu. Osobiście do 165/70 R13 nie wzmacnianych nabiłem 2,6 z przodu (książka 2,8 ) i 2,8 z tyłu (książka 3,6). Przypomniałem sobie co to jest hałas z tylnego zawieszenia Kangoora, ale to prowadzenie... Kwestia tego jak bardzo jesteś w stanie poświęcić komfort :wink: