Strona 1 z 1

Wibracje przy 80km/h

PostNapisane: niedziela, 24 marca 2019, 14:43
przez Podmiejski
Trochę brak mi pomysłu co może być przyczyną
Pomiędzy 80 a 90 km/h
auto dostaje dość silnych wibracji wyczuwalnych na kierownicy i na całej budzie.
Wibracje powstają przy silnym wciśnięciu gazu czyli kiedy auto zaczyna ciągnąć.
Niewielkie odjęcie gazu i się wygaszają.
W układzie kierowniczym wszystko wymienione - zero luzów.
Geometria ok
Koła - sprawdzone i wymienione - to samo na letnich i zimowych.
Ostanio półoś prawą wymieniałem - ale przedtem też było podobnie.
Łożyska w kołach ok.
Tarcze hamulcowe nie biją.
No nie mam pomysłu co mogłoby być lub jak sprawdzać? szukac?

Re: Wibracje przy 80km/h

PostNapisane: niedziela, 24 marca 2019, 14:48
przez PhoenixDL
U mnie był wał lecz ja mam skoczka na 4

Re: Wibracje przy 80km/h

PostNapisane: środa, 27 marca 2019, 23:03
przez mothernorth
Sprawdził bym poduszki silnika jak wyrobione to trzęsie jak ta lala zwłaszcza prawa górna przy okazji najdroższa. Jeśli okaże się że poduszki to kup coś porządnego np.Sasic. Zobacz też od spodu tą w kształcie ósemki łączy karoserię ze skrzynią biegów i pod półką akumulatora kolejna co trzyma skrzynię biegów (wygodniej jest zdemontować półkę lepszy dostęp)

Re: Wibracje przy 80km/h

PostNapisane: czwartek, 28 marca 2019, 20:49
przez edpawel
Witam miałem coś podobnego jak mi padła półoś ,( wyrobiła sie nie od strony przegubu tyllko od drugiej strony co wchodzi w skrzynie)
dokładnie ta strona od lewej co wchodzi w skrzynie https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... h%2Fx%2Fim



ps: wibracje własnie wystepowaly przy mocniejszym wcisnieciu gazu lub puszczeniu gazu , jak wieksza górka sie trafiła to dopiero telepało >,<

Re: Wibracje przy 80km/h

PostNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2019, 12:04
przez Podmiejski
Dziękuję wszystkim kolegom za zaangażowanie i pomoc.
Przyczyną był...luz półosi lewej.
Półoś firmy Metelli padła po niecałych 20 tys
Założyłem starą - którą wymieniłem w ramach poszukiwania "dlaczego ciągle stuka przy zmianie biegów?! "
Stawiałem wtedy na lewą - było z lewej słychać że jak nawet delikatnie puszczam sprzęgło to takie wkurzające stuknięcie.
No wtedy wymieniłem wszystkie gumy tę lewą półoś tę skrętkę pod skrzynią...i nic.
Dopiero po wymianie prawej okazało się że to ona stukała :-)
Więc teraz wymieniłem na powrót tę "nową" lewą Metelli na "starą" Lobro ..i przeszło!

A jak się cieplej zrobi sprawdzę te poduszki silnika bo autko już prawie pełnoletnie.
Choć rudej ani śladu i zamienić na nic nie chcę :-)
Potwierdza się : grupa to potęga!!
Jeszcze raz wszystkim: najlepszego!