Strona 1 z 1

Przeróbka na kampera - kilka spraw na początek

PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2018, 08:58
przez hufi
Witajcie! Powoli przymierzam się do wykonania porządnej zabudowy mojego kangoorka. W tym sezonie podróżowałem z zabudową tymczasową - łóżko z materacem na 1/2 szerokości to po prostu decha na wspornikach z miejscem na bagaż i ekwipunek pod spodem (tylna kanapa złożona).
kangoo_lozko_2018.png
kangoo_lozko_2018.png (159 KiB) Przeglądane 1034 razy

Na ten sezon chciałbym wykonać rozkładane spanie i zabudowę "skrzynkową" którą można składać i rozkładać dzięki czemu można będzie w wersji złożonej korzystać z kanapy (co się czasami przydaje, gdy np. odwiedza się znajomych i w dzień miło jest wspólnie w kilka osób wyskoczyć nad jezioro lub do lasu a na nocleg wszystko sobie porozkładać i już we dwójkę sobie wygodnie przenocować. I teraz mam póki co pytanie o otwieranie drzwi bocznych i klapy: już przy tym dość nisko zamontowanym czasowym łóżku okazało się, że dość męczące jest sięganie wgłąb do klamki otwierania bocznych drzwi a otwarcie tylnej klapy od środka jest bez przeróbek niemożliwe. W moim projekcie zabudowy łóżko po rozłożeniu będzie znajdować się jeszcze wyżej i otwarcie bocznych drzwi klamką umieszczoną dość nisko będzie sporym problemem a na pewno niekomfortowe.
Czy ktoś wie, ma albo spotkał się z wersją Carpe Diem lub podobnymi - jak to tam było rozwiązane? Zakładam, że jeśli byłą wersja fabrycznie przystosowana do zabudowy to jakoś te sprawy były w niej przemyślane. I jeszcze dwa poboczne pytanka - radio - czy da się zmodyfikować czas samoczynnego wyłączenia i tylne gniazdo zapalniczki - jaka jest jego obciążalność prądowa?

Re: Przeróbka na kampera - kilka spraw na początek

PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2019, 08:05
przez PhoenixDL
hufi napisał(a):...]tylne gniazdo zapalniczki - jaka jest jego obciążalność prądowa[/b][/color]?

Tego Ci nie powiem lecz ja aby nie obciążać fabrycznej instalacji puściłem bezpośrednio z aku nową na tył i mam spokój :)

Re: Przeróbka na kampera - kilka spraw na początek

PostNapisane: wtorek, 8 stycznia 2019, 12:28
przez hufi
Którędy najwygodniej będzie taką instalację pociągnąć? Dopinałeś się bezpośrednio do klem (przez jakieś zabezpieczenie) czy gdzieś w okolicach bezpieczników głównych w komorze silnika?

Re: Przeróbka na kampera - kilka spraw na początek

PostNapisane: czwartek, 10 stycznia 2019, 08:01
przez PhoenixDL
hufi napisał(a):Którędy najwygodniej będzie taką instalację pociągnąć? Dopinałeś się bezpośrednio do klem (przez jakieś zabezpieczenie) czy gdzieś w okolicach bezpieczników głównych w komorze silnika?


Podpięty jestem bezpośrednio pod akumulator. zaraz przy jest bezpiecznik później przez ściankę grodziową tamtędy, którędy wchodzi wiązka do bezpieczników, tam jest taka gumowa zaślepka przez którą się przebiłem. Później wykorzystałem listwy przy progowe okazało się że są tam nawet gotowe łapacze do kabli :) wyszedłem przy tylniej kanapie tuż przy zamkach foteli. Następnie pod gumową ochroną bagażnika wpiąłem się masą pod ucho do zabezpieczania bagażu i finalnie wszystko podłączyłem do przetwornicy.
Natomiast zasilanie gniazdka do zapalniczki idzie już mniejszym przekrojem bodajże 0,15 z zasilania przetwornicy.

Pozdrawiam
Phoenix