Strona 1 z 1

Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 17:00
przez Olik
Witam, mam pytanko Kangoo 2007 rocznik świecąca kontrolka Air Bag i Service, przy odejmowaniu gazu szarpie lewarkiem i czy zużywa wam olej 1.2 16V?Czy ktoś coś jakieś podpowiedzi co to może być i czy tak jest w kangoorkach, chce kupić ale jest taki problem czy decydowac sie czy odpuścic sobie, będę wdzięczna za każdą podpowiedź

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 17:44
przez p70
Prawie pewne, że samochód gdzieś został uderzony. Uderzenie było na tyle silne ,że zadziałał układ poduszek powietrznych.
Diagnostyka komputerem albo sprawdzanie metodą wykluczania.
Na początek porozmawiaj z aktualnym właścicielem co się tak naprawdę stało.
Ile ubywa tego oleju,jaki jest prawdziwy przebieg ?
Może go spalać na skutek zużycia silnika wtedy kopci na niebiesko z rury wydechowej szczególnie przy mocniejszym dodawaniu gazu.
Mogą to też być wycieki z silnika, sprawdzać trzeba pod samochodem na podłożu jak i pod silnikiem/skrzynią biegów.

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 17:51
przez Lucass
Airbag + SERV to najprawdopodobniej brak styku w którejś kostce od napinacza pirotechnicznego pasów. Są pod fotelami pasażera i kierowcy. Ale jeżeli jest to auto, którego nie znasz, to powodem może być i jakaś poważniejsza niedomoga którejś z poduszek.
Szarpanie lewarkiem to najczęściej efekt zerwanej poduszki silnika. Której, to już wymaga oględzin. Są trzy: pod skrzynią, od strony rozrządu i łącznik (ósemka) pomiędzy budą i silnikiem.
Te usterki powinno się dać łatwo opanować bez wielkich nakładów.
Z olejem może już nie być tak różowo. Powodów może być wiele. Olej może uciekać na zewnątrz (wyciek), do płynu chłodzącego (np. walnięta uszczelka pod głowicą), do cylindrów (np. zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworów) Generalnie kangury raczej oleju nie biorą. To znaczy zdrowe kangury. ;)
Trzeba by najpierw zlokalizować drogę ucieczki oleju i dopiero potem decydować się na ewentualny zakup. No chyba, że cena jest bardzo atrakcyjna. Ale wtedy to będzie auto nie do jazdy, a do roboty.

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 17:56
przez Olik
bity raczej nie był, może tylko lekkie uderzenie miał bo tablica pogięta, wycieków nie ma. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-k ... xtor=SEC-8

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 19:13
przez p70
Dolicz kończące się sprzęgło plus akumulator, który może być słaby zimą, jednak to już 10 lat .

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: czwartek, 10 sierpnia 2017, 07:19
przez Lucass
Nie sądzę żeby to był fabryczny akumulator. 10 lat to byłyby chyba okolice rekordu.

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: czwartek, 10 sierpnia 2017, 11:40
przez p70
Stary FIAMM wkładany na pierwszy montaż, ten egzemplarz już się komuś rozładował (były odkręcane korki).

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: piątek, 11 sierpnia 2017, 07:45
przez Marek_Bielsko
Lucass napisał(a):Nie sądzę żeby to był fabryczny akumulator. 10 lat to byłyby chyba okolice rekordu.


Koledze wytrzymał 13 lat w peżocie, ale auto garażowane. Ja ze swojego doświadczenia liczę 2-4 lat na akumulator, gdy auto stoi pod blokiem.

Re: Mężczyźni pomóżcie :)

PostNapisane: piątek, 11 sierpnia 2017, 21:36
przez Mascot
O, podstawowy Access :D Pamiętam, jak z ojcem byłem w salonie, oglądać przed odbiorem naszego. W salonie stał dokładnie taki sam - biedak totalny, czerwony.


Szarpanie lewarkiem - wywalona poducha od skrzyni czyli " ósemka " vel kość. ok 80 zł.

Kontrolki od poduszek - kable pod siedzeniem. Jeśli nie miałby poduszek, to wstawia się, bodajże opornik, który oszukuje elektronikę. Weź sobie małe lusterko, i spójrz na śruby na tyle kierownicy - TORX 40. Jeśli były ruszane, będą ślady. Są dość mocno wkręcane, mogą być na kleju samozrywalnym.

Olej - właź pod spód i sprawdzaj. Turbo nie ma, więc, jeden z powodów znikania oleju, wyeliminowany.
Sprawdź spód auta, wszelakie miskę olejową, łączenie skrzyni biegów z blokiem. U góry - dekiel zaworów, okolice odmy, okolice rozrządu ( jest od strony pasażera ).

Weź sobie czysty patyczek lub płaski kawałek czegoś - odkręcasz ( na zimnym ! ) zbiorniczek płynu chłodniczego, wkładasz tam swój miernik, i patrzysz czy jest syf czy nie. Może być bród, brązowy wymieszany z wodą. Glut, oraz maź, czy czarne " oka " uszczelka powiedziała dowidzenia.

W tych silnikach, nie ma problemów z braniem oleju. Tu jest wtrysk pośredni. W nowych benzyniakach, branie oleju to norma. Wtrysk pośredni, dużo cykli, wtrysk paliwa mgłowy, powoduje spłukiwanie oleju ze ścianek cylindra i spływ oleju. Np. w TCe 120 / 130 są za twarde pierścienie zgarniające co powoduje przenikanie oleju do spalin. Problem pierścieni jest szeroko znany w grupie VAG ;p

Co do auta- wygląda ładnie.Komora silnika lekko podpicowana, ale w sumie jest spoko.