Strona 1 z 1

Problem z kontrolką świec żarowych 1.5dci 60kw

PostNapisane: wtorek, 11 kwietnia 2017, 20:07
przez Zidane4700
Witam.
Mam oto taki problem. Kangoo jak jest zimny zawsze odpali za pierwszym razem bez zbędnego kręceni. Jak jest rozgrzany z reguły też nie ma problemów chociaż czasem się zdarzy że za pierwszym razem nie odpali a za drugim od razu. Gdy auto się rozgrzeje zaczyna mi wyskakiwać bardzo często kontrolka świec żarowych. Gdy ona się załączy samochód traci moc turbiny nie słychać, gdy puści się na bieg jałowy obroty silnika wzrastają trochę ponad 1000 obrotów gdzie powinien mieć około 800. Gdy kontrolka gaśnie silnik zaczyna normalnie pracować.
Oto błędy jakie wykazuje mi komputer:
-DF113 - Czujnik cisnienia czynnika w klimatyzacji, zwarcie do masy
-DF130 - Spalanie w cylindrze No1
-DF131 - Spalanie w cylindrze No2
-DF137 - Regulacja cisnienia w rampie paliwowej, cisnienie ponizej wartosci maksymalnej
-DF061 - Uklad swiec zarowych, przerwa w obwodzie

Nadmienię że samochód ma przejechane koło 350tys. przy 315 był generalny remont silnika blok głowica tłoki itp., wtryski były regenerowane wszystkie przy remoncie.

Proszę o jakieś sugestie bo ciężko mi rozpracować Kangura. :|

Re: Problem z kontrolką świec żarowych 1.5dci 60kw

PostNapisane: wtorek, 11 kwietnia 2017, 21:47
przez Mascot
Spalanie w cylindrach - prawdopodobnie wtryskiwacze. Do tego zapalająca się kontrolka świec żarowych. To komunikat o błędzie w elektornice.
Turbiny nie powinno być słychać !
Owszem, najnowsze jednostki Turbo Control Efficience ( TCe ;) ) mają charakterystyczny świst turbo, ale nie dCi.

Układ świec żarowych DF061 - coś masz na linii sterowanie świec- a świece. Sprawdź próbnikiem czy świece dalej grzeją. Jeśli zapali się żarówka, ze świecami będzie wszystko ok. Możesz mieć gdzieś przerwany obwód od sterownika do świec, lub do sterownika. Po prostu gniją kable. Kontrolka świec żarowych będzie się zapalać, ale świece nie dostaną " komendy " i grzać nie będą.

DF137 - usterka w układzie wtryskowym. Ciśnienie poniżej wartości maksymalne, może wynikać z uszkodzenia jakiegoś elementu układu wtryskowego. Niewykluczone, że uszkodzony wtryskiwacz, może powodować wzrost ciśnienia na listwie.
Jakie masz ciśnienie po podłączeniu do CLIPa ?
Może być np. uszkodzony czujnik ciśnienia listwy CR, uszkodzony regulator ciśnienia na listwie wtryskowej, lub uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia.
Lub - jak wyżej - wtryskiwacz, generuje błąd o za wysokim ciśnieniu.
W dCi nie ma możliwości określenia " konkretnego " punktu usterki.
Problemy z układem wtryskowym opisywałem na dniach.
viewtopic.php?f=78&t=12155

Jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia świec, na wyjściu ze sterownika. Jednak żeby nie mieszać, opiszę to jutro przed południem - muszę rzucić okiem na wtyczkę do przekaźnika świec.

Re: Problem z kontrolką świec żarowych 1.5dci 60kw

PostNapisane: wtorek, 11 kwietnia 2017, 22:30
przez czarek0402
Mascot, to ciekawe, zatem czekamy. Ja mam taki przekaźnik świec żarowych.

http://www.quippo.pl/p3200,przekaznik-s ... -6-12.html
http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopi ... 2&start=30

Re: Problem z kontrolką świec żarowych 1.5dci 60kw

PostNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 06:26
przez Zidane4700
Dzięki za podpowiedz :)
No u mnie turbinę słychać jak delikatnie gwiżdże być może jest już na wykończenie.
Myślę dzisiaj sprawdzę ciśnienie jakie jest bo ostatnie dni były bardzo pracowite i nie maiłem czasu się z kangurem bawić. Ale z tymi wtryskami to takie trochę dziwne mi się wydaje bo w sumie po regeneracji mają 35tys przejechane i już byłyby problemy z nimi?
A odnośnie świec żarowych to wszystkie grzeją bo zrobiłem im test. Jak można sprawdzić przekaźnik świec żarowych? I czy w ogóle idzie go sprawdzić?
Pozdrawiam

Re: Problem z kontrolką świec żarowych 1.5dci 60kw

PostNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 12:20
przez Mascot
Przekaźnika, z tego co wiem, raczej nie sprawdzisz ... :twisted: Pozostaje tylko podmiana na inny egzemplarz. Być może i u mnie jest strzelony przekaźnik, ale ... ten który dostałem, pomimo tego, że piny pasowały, miał inną obudowę - szerszą. Pochodził ze starszej generacji dCi. Nie próbowałem go podpinać, bo była groźba, że padnie " system " i będę w d ...

Skocz się na jakieś złomowisko i dogadaj się z gośćmi ... To jest Renault. Wkładali co było. I VIN czasem prawdy nie powie.
Przekaźnik trzyma się na śrubie 10. Mocowany jest do obudowy akumulatora - grzechotka z krótką przedłużką, lub samą nasadką, powinna dać radę.

Pozostaje jeszcze opcja, że masz przegniłe przewody. Z racji tego, że są cienkie i wody nie lubią, często śniedzieją lub w ostateczności gniją. Miałem tak 2 lata temu :lol:

Jeszce co do wtryskiwaczy. W VAG 'ach, TDi, był taki bajer, że uszkadzała się pompa wtryskowa, i generowała opiłki, które leciały na wtryskiwacze. Filtr nie był w stanie ich wychwycić. Podobna sprawa, jest bodajże w starych Fordach 1.8 TDCi ( ten, co wywodził się ze starej ENDURY, znanej z Escortów i Mondeo I :) )
W dCi nie słyszałem o uszkodzeniach pompy, i zapychaniu się wtryskiwaczy, poprzez opiłki.