Całość usterki dotyczy silnika o mocy 85 koni ( czasem jest napisane 84 czasem 86 KM ), z układem wtryskowym Delphi, bodajże 2 generacji, po zmianach z 2006 roku ( Norma spalin Euro4, zwiększona moc z 82 do 85 KM ). Późniejsze jednostki posiadały system Siemens / Bosch. Najłatwiej rozpoznać go, po listwie rozdzielczej, w kształcie rurki.
W listopadzie 2016 roku, opisywałem w innym dziale, moje problemy z układem paliwowym. Przy wyższych prędkościach obrotowych, zapalała się kontrolka Check Engine + STOP. Samochód wyraźnie tracił siłę i wytracał prędkość. Odpuszczenie gazu - pomagało.
Podpięcie pod CLIP 'a, wykazało znaczące skoki ciśnienia na listwie wtryskowej.
Zalecane ciśnienie to 230 bar. To, które pojawiało się u mnie, wahało się od 130 do 290 - 300 barów.
Przepalenie auta, z gazem w podłodze pomogło.
Niestety, 2 dni temu problem powrócił. Niestety z gorszym skutkiem.
Przy prędkości 130 km / h, silnik stracił moc, reakcja na gaz była niemalże zerowa. Krótki postój nie dał efektu, a silnik potrafił zgasnąć nawet na wolnych obrotach.
Skończyło się holowaniem.
Wczoraj, odbyłem jazdy próbne. Przy zimnym silniku, problem nie występował. Kiedy temperatura wzrosła, problemy wróciły. Auto gasło znowu w ruchu oraz na wolnych obrotach.
Dzisiejsze podpięcie pod komputer, wykazało, że silnik znów ma wysokie wahania ciśnienia od 140 do 280 barów.
Silnik dławił się i gasł przy temperaturze + 50 st. Dodatkowo wyskoczył błąd mówiący o skrajnie wysokim ciśnieniu ( nie pamiętam dokładnej nazwy ;p )
Problem polega na tym, że silnik jak jest zimny, pracuje jak nówką ( obecnie ma 307 000 km ). Ziomek znajomek siedzący w dCi i znający się na rzeczy, powiedział, że gdyby ciśnienie faktycznie tak mocno skakało, silnik wpadałby w duże wibracje, spowodowane skokiem obrotów. U mnie trzyma idealnie w w okolicach 900 obr./min.
Pierwsza diagnoza to czujnik ciśnienia listwy wtryskowej. Być może jest uszkodzony, i to powoduje przekłamanie w ciśnieniu.
Kolejną sprawa i problemem w dCi jest problematyczna diagnostyka. Z błędów podawanych przez CLIP 'a nie da się jednoznacznie stwierdzić, gdzie znajduje się problem w układzie paliwowym. Jeśli nie zadziała trik z podmianą czujnika ( jeśli go dostane ... ), w grę wchodzi podmiana kolejnych elementów jak wtryskiwacze, czy pompa wtryskowa.