Strona 1 z 1

Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 18:34
przez pradzik
Witam.Na początku chciałbym zaznaczyć ze mam niewielkie doświadczenie jeśli chodzi o pisanie postów na forach wiec proszę o wyrozumiałość.
Jestem posiadaczem Renault Kangoo 4x4 benzyna + gaz , 1.6 , 16 V, rocznik 2004. Samochód kupiłem jako używany w 2010r. Od momentu zakupu, co kilka miesięcy pojawia się problem, że nie chce on odpalić .. nie wiadomo z jakiego powodu, po kilku dniach problem mija ni z tąd ni z owąd. Auto było już u kilku mechaników, a także w stacji obsługi Renault i nikt nie jest w stanie pomóc mi z tym problemem. Jeden z mechaników wymienił jakiś przekaźnik od rozruchu ale to nic nie dało, inny doradził wymianę pompki paliwowej, jeszcze inny ( ze stacji Renault) powiedział że od komputera w samochodzie odchodzi ok. 100 przewodów i że nie jest w stanie znaleźc usterki ...
Nieraz pomaga to, że wyciągnę kluczyk ze stacyjki i włożę go odwrotnie, i tak się zastanawiam , ze może problem jest ze stacyjka? Być może ktoś miał podobny problem i wie jak to naprawić, albo może ma jakiś pomysł, co ewentualnie może być przyczyna tego ze samochód nie odpala. Bardzo proszę o jaka kolwiek pomoc, samochod jest jeszcze w naprawde dobrym stanie i nie chcialbym sie z nim rozstawac.

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 19:55
przez slay
Będziesz musiał napisać więcej szczegółów ;)
Nie odpala, ale....
Kręci rozrusznikiem, nie kręci?
Po przekręceniu kluczyka słychać pompę, nie słychać?
Jak zachowuje się kontrolka immo?
pradzik napisał(a): ( ze stacji Renault) powiedział że od komputera w samochodzie odchodzi ok. 100 przewodów i że nie jest w stanie znaleźc usterki ...

Ale pieniążki wziął ? :lol:

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:07
przez pradzik
Nie odpala, ale rozrusznikiem kreci..
a po przekręceniu kluczyka słychać pompę (pompka była wymieniana na nowa)

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:10
przez pradzik
pieniadze mechanik tak wzial, ale niewielkie wiec nie ma o czym mowic.

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:12
przez pradzik
Aha i kontrolka immo - mruga

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:15
przez slay
W trakcie kręcenia rozrusznikiem mruga?

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:28
przez pradzik
pochopmnie napisalem o tej kontrolce immo, jednak w sumie nie zwrocilem na to uwagi , czy podczas tego jak samochod nie odpala kontrolka mruga czy nie, przyjrze sie jak problem sie znow pojawi.
Tylko wlasnie z "nie odpalaniem " jest tak ze problem raz jest - dzis np. samochod nie odpalil mi dwa razy, a jutro juz moze byc wszytko ok. Hmmm..

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 21:34
przez slay
pradzik napisał(a):Nieraz pomaga to, że wyciągnę kluczyk ze stacyjki i włożę go odwrotnie

Masz drugi kluczyk?
Może problem nie leży w samochodzie, tylko w kluczyku.

Re: Pomocy... Mój Kangoo nie odpala...

PostNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 08:02
przez Lucass
Jak dla mnie (ten sam silnik) najpierw sprawdź czujnik położenia wału.
Dostęp ciężki. U Ciebie z racji niżej zawieszonego silnika niż w dwułapcach nawet cięższy. Trzeba zdjąć rurę dolotową z tłumikiem szmerów z filtra powietrza, a potem na macanego odnaleźć mniej więcej na łączeniu obudowy sprzęgła z blokiem silnika (w górnej części) dochodzące przewody do małego ustrojstwa w pewnej części schowanego w obudowie sprzęgła. (zdjęcie poglądowe)
Obrazek
Poruszać kostką, jak się uda to wypiąć i przeczyścić. U mnie zazwyczaj pomagało samo poruszanie.
Objaw był taki, że raz na jakiś czas (~pół roku) nie odpalał. Wszystko było jak powinno (kontrolka immo, pompa paliwa, rozrusznik) ale nie odpalał i już. Poruszanie kostką czujnika zawsze pomagało.

Spróbuj też poruszać wyłącznikiem wstrząsowym i sprawdzić jego kostkę. To ten duży czerwony gumowy przycisk obok akumulatora.

Gdyby to był problem z immo, to raczej nie ustępowałby samoczynnie.