Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalaniem

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalaniem

Postprzez robii23 czwartek, 19 stycznia 2017, 01:54

Próbowałem na wiele sposobów dość przyczyn/y, ale przerasta to mnie i chyba mojego elektryka też.
Zaczęło się w te wielkie mrozy, nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił ciężko, ale kręcił, cała deska mrugała jakby ktoś cały czas jej prąd zabierał i oddawał. Odczekałem te kilka najmroźniejszych dni i uruchomiłem bez ładowania czy napraw. Wsiadłem i odpalił. Ale okazało się że:
- podczas pracy rozrusznika potrafi się zatrzymać jakby ktoś mu prąd odciął na 0,5-3s i znowu kręcił, aż odpalił
- ruszanie stawało się wielkim kłopotem ponieważ w zakresie 800-1800 bardzo nim szarpie, jakby brakowało paliwa, więc najlepiej trzeba kręcić powyżej 1800 i dopiero sprzęgło puszczać. Powyżej idzie jak ta lala, żadnych uwag.
- potrafi zrestartować zegar podczas odpalania
Elektryk powiedział że to akumulator że dał go na testy i miał 27% sprawności bodajże 140A prądu przy rozruchu podawał. Aku zmienione na nowe porządne i rozrusznik już się nie zatrzymuje a zegar nie restartuje. Ale pozostałe problem z ruszaniem, bardzo nim szarpie, na każdym biegu w podanym zakresie jest źle.
Elektryk mówi że teraz kolej na kable i/lub świece. Dzisiaj pierwszy raz w swojej karierze kanguś zaraz po odpaleniu, może 6 sekund później, dotknąłem delikatnie gazu i efekt był taki jakby któryś garnek przestał pracować. Wsłuchałem się żeby być pewnym i za kolejne 5s znowu musnąłem gaz i mu przeszło.
Co o tym sądzicie? Mam w ciemno kable kupować? Jeśli tak to jakiej firmy polecacie?

A do tego mam, chyba duży, problem z płynem chłodzącym, znika w strasznych ilościach. A najgorsze jest to że nie wiadomo gdzie. 2L na miesiąc dolałem (około 1500km), a nie ma wycieków, w kabinie też nie i nie śmierdzi, pod autem sucho, na chłodnicy tez nie widać nic niepokojącego.
Proszę o pomoc.
Kanguś 2002 1.2 16V full opcja bez klimy ;)
robii23
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2015, 11:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez Lucass piątek, 20 stycznia 2017, 11:43

Bezśladowe ubytki płynu to najczęściej walnięta uszczelka pod głowicą. Objaw okresowego niepalenia na jeden gar może być również tego skutkiem. Najpierw uporaj się z ubytkami płynu. Odkręć korek oleju. Jeżeli na jego odwrotnej stronie będzie emulsja wodno-olejowa, to na bank uszczelka.
Problem z rozruchem - sprawdź masę silnika. To taka miedziana taśma plecionka łącząca silnik z budą. Szukaj od spodu. Choć jeżeli po wymianie aku problem znikł, może być w porządku. Ale wiedzieć o niej warto.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez pablo piątek, 20 stycznia 2017, 12:03

Jak walnięta będzie uszczelka to podręcznikowo wystarczy sprawdzić stopień sprężania wyjdzie gdzie na na którym garze nie trzyma mi kiedyś w wysokie mrozy (może to tylko przypadek)przepaliła się między 2 a 3 cyl.pozdrawiam
pablo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 55
Dołączył(a): piątek, 29 stycznia 2010, 20:16

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez Podmiejski sobota, 21 stycznia 2017, 10:05

Miałem to samo z uszczelką i również w trakcie wysokich mrozów.
Po prostu wszystko się kurczy ponadnormatywnie i osłabia.
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez robii23 niedziela, 22 stycznia 2017, 00:00

Dzięki za pomoc, będę sprawdzał.
Kolega mechanik miał kable z cewką z 1.2 kangoo ale na 4 śruby mocowaną i nici z testów. Próba była, ale ciągle nie było zapłonu we właściwym momencie.
Pytanie do tych co mieli właśnie uszczelkę. Jaki jest koszt naprawy? Mechanik mnie straszył kwotą nawet 1600 zł.
Kanguś 2002 1.2 16V full opcja bez klimy ;)
robii23
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2015, 11:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez Podmiejski niedziela, 22 stycznia 2017, 16:27

On nie ciebie straszył tylko siebie podniecał...
ten mechanik.
No ja bym tyle w życiu nie dał.
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez Lucass niedziela, 22 stycznia 2017, 18:38

Wszystko zależy czy konieczne będzie planowanie głowicy. Zazwyczaj tak jest. Ale tak czy tak cena wzięta z d...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez robii23 niedziela, 22 stycznia 2017, 20:35

Ok, ale możecie rzucić przedzialem cenowym z planowaniem głowicy i bez.
Oraz przepraszam że nie w temacie, ale właśnie dostałem od banku nowe OC. I wzrost jest o 99% do 485zl. Tego się nie spodziewałem, ponieważ zwyżka dla drugiego auta z 2L silnikiem zwyżka była około 25%. Teraz różnica pomiędzy 1,2L a 2L jest śmieszna 75 zł. Gdzie kupujecie tanie OC dla swoich Kangoo?
Kanguś 2002 1.2 16V full opcja bez klimy ;)
robii23
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2015, 11:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez Marek_Bielsko poniedziałek, 23 stycznia 2017, 08:11

robii23 napisał(a):Oraz przepraszam że nie w temacie, ale właśnie dostałem od banku nowe OC. I wzrost jest o 99% do 485zl. Tego się nie spodziewałem, ponieważ zwyżka dla drugiego auta z 2L silnikiem zwyżka była około 25%. Teraz różnica pomiędzy 1,2L a 2L jest śmieszna 75 zł. Gdzie kupujecie tanie OC dla swoich Kangoo?


1. Tanie masz to OC, naprawdę ;)
2. W Kangoo tak podrożało, bo liczą wiek 15 lat ;)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2019
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

Postprzez robii23 poniedziałek, 23 stycznia 2017, 13:59

A możesz być bardziej konkretny. Bo takie nabijanie się do niczego nie prowadzi.
Toyota z 2L benzyną jest 1998 roku. Nie moja wina że przyzwyczajam się do moich aut i rzadko zmieniam?
Kanguś 2002 1.2 16V full opcja bez klimy ;)
robii23
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2015, 11:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości