Strona 1 z 2

Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalaniem

PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 01:54
przez robii23
Próbowałem na wiele sposobów dość przyczyn/y, ale przerasta to mnie i chyba mojego elektryka też.
Zaczęło się w te wielkie mrozy, nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił ciężko, ale kręcił, cała deska mrugała jakby ktoś cały czas jej prąd zabierał i oddawał. Odczekałem te kilka najmroźniejszych dni i uruchomiłem bez ładowania czy napraw. Wsiadłem i odpalił. Ale okazało się że:
- podczas pracy rozrusznika potrafi się zatrzymać jakby ktoś mu prąd odciął na 0,5-3s i znowu kręcił, aż odpalił
- ruszanie stawało się wielkim kłopotem ponieważ w zakresie 800-1800 bardzo nim szarpie, jakby brakowało paliwa, więc najlepiej trzeba kręcić powyżej 1800 i dopiero sprzęgło puszczać. Powyżej idzie jak ta lala, żadnych uwag.
- potrafi zrestartować zegar podczas odpalania
Elektryk powiedział że to akumulator że dał go na testy i miał 27% sprawności bodajże 140A prądu przy rozruchu podawał. Aku zmienione na nowe porządne i rozrusznik już się nie zatrzymuje a zegar nie restartuje. Ale pozostałe problem z ruszaniem, bardzo nim szarpie, na każdym biegu w podanym zakresie jest źle.
Elektryk mówi że teraz kolej na kable i/lub świece. Dzisiaj pierwszy raz w swojej karierze kanguś zaraz po odpaleniu, może 6 sekund później, dotknąłem delikatnie gazu i efekt był taki jakby któryś garnek przestał pracować. Wsłuchałem się żeby być pewnym i za kolejne 5s znowu musnąłem gaz i mu przeszło.
Co o tym sądzicie? Mam w ciemno kable kupować? Jeśli tak to jakiej firmy polecacie?

A do tego mam, chyba duży, problem z płynem chłodzącym, znika w strasznych ilościach. A najgorsze jest to że nie wiadomo gdzie. 2L na miesiąc dolałem (około 1500km), a nie ma wycieków, w kabinie też nie i nie śmierdzi, pod autem sucho, na chłodnicy tez nie widać nic niepokojącego.
Proszę o pomoc.

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 11:43
przez Lucass
Bezśladowe ubytki płynu to najczęściej walnięta uszczelka pod głowicą. Objaw okresowego niepalenia na jeden gar może być również tego skutkiem. Najpierw uporaj się z ubytkami płynu. Odkręć korek oleju. Jeżeli na jego odwrotnej stronie będzie emulsja wodno-olejowa, to na bank uszczelka.
Problem z rozruchem - sprawdź masę silnika. To taka miedziana taśma plecionka łącząca silnik z budą. Szukaj od spodu. Choć jeżeli po wymianie aku problem znikł, może być w porządku. Ale wiedzieć o niej warto.

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 12:03
przez pablo
Jak walnięta będzie uszczelka to podręcznikowo wystarczy sprawdzić stopień sprężania wyjdzie gdzie na na którym garze nie trzyma mi kiedyś w wysokie mrozy (może to tylko przypadek)przepaliła się między 2 a 3 cyl.pozdrawiam

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 10:05
przez Podmiejski
Miałem to samo z uszczelką i również w trakcie wysokich mrozów.
Po prostu wszystko się kurczy ponadnormatywnie i osłabia.

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 00:00
przez robii23
Dzięki za pomoc, będę sprawdzał.
Kolega mechanik miał kable z cewką z 1.2 kangoo ale na 4 śruby mocowaną i nici z testów. Próba była, ale ciągle nie było zapłonu we właściwym momencie.
Pytanie do tych co mieli właśnie uszczelkę. Jaki jest koszt naprawy? Mechanik mnie straszył kwotą nawet 1600 zł.

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 16:27
przez Podmiejski
On nie ciebie straszył tylko siebie podniecał...
ten mechanik.
No ja bym tyle w życiu nie dał.

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 18:38
przez Lucass
Wszystko zależy czy konieczne będzie planowanie głowicy. Zazwyczaj tak jest. Ale tak czy tak cena wzięta z d...

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 20:35
przez robii23
Ok, ale możecie rzucić przedzialem cenowym z planowaniem głowicy i bez.
Oraz przepraszam że nie w temacie, ale właśnie dostałem od banku nowe OC. I wzrost jest o 99% do 485zl. Tego się nie spodziewałem, ponieważ zwyżka dla drugiego auta z 2L silnikiem zwyżka była około 25%. Teraz różnica pomiędzy 1,2L a 2L jest śmieszna 75 zł. Gdzie kupujecie tanie OC dla swoich Kangoo?

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 08:11
przez Marek_Bielsko
robii23 napisał(a):Oraz przepraszam że nie w temacie, ale właśnie dostałem od banku nowe OC. I wzrost jest o 99% do 485zl. Tego się nie spodziewałem, ponieważ zwyżka dla drugiego auta z 2L silnikiem zwyżka była około 25%. Teraz różnica pomiędzy 1,2L a 2L jest śmieszna 75 zł. Gdzie kupujecie tanie OC dla swoich Kangoo?


1. Tanie masz to OC, naprawdę ;)
2. W Kangoo tak podrożało, bo liczą wiek 15 lat ;)

Re: Problem z niskimi obrotami, płynem chłodzącym i odpalani

PostNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 13:59
przez robii23
A możesz być bardziej konkretny. Bo takie nabijanie się do niczego nie prowadzi.
Toyota z 2L benzyną jest 1998 roku. Nie moja wina że przyzwyczajam się do moich aut i rzadko zmieniam?