Dziś jadąc Moim Kangurkiem rocznik 99 1,4 zauważyłem dziwne objawy, najpierw radio zaczęło się samoczynnie wyłączać w momencie wciskania sprzęgła i hamowania oraz po zatrzymaniu, następnie obroty na jałowym wzrosły do 1,5k w momencie ruszania objawy ustępowały radio zaczynało grać w czasie jazdy zapalała się kontrolka serwisu i poduszek, postanowiłem zjechać z drogi po zjechaniu auto jakiś czas pracowało, następnie wyłączyłem zapłon silnik zgasł i już nie odpalił (rozrusznik lekko kręcił i stawał typowe objawy rozładowania akumulatora), po przyjeździe na miejsce auta które miało mnie odholować od domu (ok 1,5km) kumpel stwierdził że może padł aku po podłączeniu "szelek" silnik normalnie odpalił, postanowiłem spróbować dojechać o własnych siłach do domu w czasie jazdy objawy jak wcześniej zapalające się kontrolki i zwiększone obroty, po dojechaniu zgasiłem silnik i ponownie objawy jak przy padniętym akumulatorze. Na szelkach odpala i działa po zgaszeniu nie odpala. Na zaciskach miernik pokazuje 11V po uruchomieniu pojazdu wzrasta do 12V czyli brak ładowania można by powiedzieć.
Wcześniejsze objawy to popiskujący pasek wieloklinowy (brak możliwości naciągnięcia miał być wymieniony w tym tygodniu). Teraz pojawia się pytanie czego to mogą być objawy?
Kontrolka ładowania się nie świeci w czasie pracy silnika (po przekręceniu kluczyka świeci po odpaleniu gaśnie).
- Czy to możliwe że pasek rozciągną się już tak iż nie napędza właściwie alternatora?
- Jeśli to brak ładowania to dlaczego nie świeci się kontrolka?
- Jeśli ładowanie jest a padł akumulator to dlaczego miernik wskazuje tylko 12V
- Jeśli padł alternator to czemu auto jeździ? czy możliwe że cewkę i swiatła zasila tylko ten słaby prąd który wystarcza na światła i cewkę a nie ma siły kręcić rozrusznikiem?
- Czemu obroty są wyższe niż normalnie? (za słaby prąd do regulacji zaworu obrotów czy jak to się zwie)
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi, w dotychczasowej przygodzie z motoryzacją nie spotkałem się z takimi objawami zazwyczaj oznaką braku brak ładowania była kontrolka i gasnący silnik, a w przypadku niesprawnego akumulatora normalne zachowanie auta z pracującym silnikiem i prąd ładowania na zaciskach ok 14V
A może to wskazuje na coś jeszcze innego typu regulator napięcia, szczotki, zwoje itp.