Problem z odpalaniem

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem z odpalaniem

Postprzez LeszekKangoo poniedziałek, 19 września 2016, 17:28

Witam,
Posiadam kangura z 1999 r 1.4 benzyna z instalacją LPG (sekwencja). Od pewnego czasu raz na kilka dni pojawia się problem z odpaleniem auta - tzn. kręci ale nie odpala. Dopiero po wielokrotnych próbach odpalenia auto zapala. Nie wiem w czym może być problem - świece i przewody nowe, nowy filtr paliwa. Dodam, że nigdy nie miałem problemu z odpaleniem auta rano. Problem czasami pojawia się np. podczas krótkotrwałego postoju np. na parkingu. Proszę o pomoc.
Renault Kangoo Pampa 1.4 + LPG 1999 r.
LeszekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 46
Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 22:35

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez docent161 poniedziałek, 19 września 2016, 18:23

Sprawdź pompę paliwa jakie ma ciśnienie i czujnik położenia wału. pozdrawiam
Avatar użytkownika
docent161
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 175
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: 1,4 benz 2000 E7J 634

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez LeszekKangoo poniedziałek, 19 września 2016, 18:35

Dzięki za podpowiedź. Chciałem się ostatnio dostać do pompy paliwa ale niestety nie dało rady odkręcić plastikowej nakrętki pompy (pod tylnym fotelem). Ma ktoś na to jakiś patent?
Renault Kangoo Pampa 1.4 + LPG 1999 r.
LeszekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 46
Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 22:35

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez skawina poniedziałek, 19 września 2016, 18:44

Drewniany styl i mały młotek ;) Delikatnie pukać w nakrętkę przez ten styl.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez Lucass wtorek, 20 września 2016, 14:08

Czy po włączeniu zapłonu po raz drugi słychać z tyłu podającą pompę? Jeżeli tak, to nie grzeb tam, bo szkoda połamać "ząbki" nakrętki. Jeżeli nie była nigdy odkręcana to może być potrzebne niezłe ramię, żeby to zrobić.
Zacznij od czujnika położenia wału.
Jeżeli chcesz sprawdzić ciśnienie i wydatek pompy to wystarczy zdjąć przewód paliwowy z listwy wtryskowej pod maską.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez Podmiejski środa, 21 września 2016, 18:55

sprawdź jak na samym gazie odpala - wciśnij przycisk sterownika gazu a potem kręć rozrusznikiem - powinien od razu iść na LPG
Problem może też być w szczelności układu podawania LPG - jak auto dostaje i benzynę i LPG na raz to objawy są takie jak piszesz...
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez LeszekKangoo środa, 21 września 2016, 19:02

Po przekręceniu kluczyka za każdym razem słychać jak pompka pracuje, więc jest sprawna, Prawdopodobnie nigdy nie była wyjmowana, bo wokół plastikowej nakrętki było 2 cm kurzu i syfu. Spróbuję pogrzebać przy czujniku położenia wału. Dziękuję za podpowiedzi. Napiszę, gdy mam nadzieję rozwiążę problem.
Renault Kangoo Pampa 1.4 + LPG 1999 r.
LeszekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 46
Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 22:35

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez Iglo środa, 21 września 2016, 19:56

Kończąc jazdę wieczorem zakręcić zawór na butli, wypalić gaz do końca. Rano zobaczyć jak pali, wyeliminuje to problem popuszczania elektrozaworu LPG.
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez MK czwartek, 22 września 2016, 17:56

Obstawiam cz.poł.wału. Wyjmij,przeczyść, jak masz możliwość to podmień na pewny-sprawny.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: Problem z odpalaniem

Postprzez LeszekKangoo piątek, 23 września 2016, 18:15

Do poprzedniego problemu doszedł kolejny. Niestety w dniu wczorajszym mój kangur odmówił posłuszeństwa - w ogóle nie reaguje na przekręcenie kluczyka - nie kręci rozrusznik. Po przekręceniu kluczyka słychać działanie pompki paliwa, słychać "pykniecie" kostki przekaźnika w okolicach lewej nogi, kontrolki się świecą, działa radio i elektryka. Niestety nie da się auta odpalić. Sprawdzałem bezpieczniki - OK. Delikatnie kilkukrotnie stukałem kluczem w rozrusznik (dostęp jest beznadziejny) w nadziei, że może się zawiesił. Odłączyłem na chwilę akumulator. Niestety klapa. Coraz bardziej zaczynam żałować zakupu kangura. Pomóżcie.
Renault Kangoo Pampa 1.4 + LPG 1999 r.
LeszekKangoo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 46
Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 22:35

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości