Kiedy włącza się turbina ???
 Napisane: piątek, 13 maja 2005, 22:20
Napisane: piątek, 13 maja 2005, 22:20Witam wszystkich; 
No właśnie ... Jak w temacie, czy ktoś mógłby mnie oświecić kiedy w 1.5 dci 80 KM załącza się turbina ?
Mam zwierzątko od 2 tygodni. Przejechałem nim około 2500 km i jakby zaczął żwawiej pomykać. Na początku - pierwsze 1500 km jeżdziłem delikatnie i do 3000 obrotów. Teraz powoli zaczynam sobie czasem pozwalać na więcej.
Zaczynam zauważać, że skoczek to mała rakietka - nie wiem tylko czy turbina włącza się w określonym przedziale obrotów, czy też jak się mocniej wciśnie gaz.
Pytam bo do tej pory jeżdziłem benzynką i jest to dla mnie nowość.
Mam wrażeniem, że dobre efekty daje nie wciskanie gazu od razu do dechy (coś jakby się dławił) tylko stopniowe przyspieszanie.
Proszę o wyjaśnienie na czym to wszystko w turbodieslu polega i jak najefektywniej i najdynamiczniej pomykać ?
?
Pozdro
			No właśnie ... Jak w temacie, czy ktoś mógłby mnie oświecić kiedy w 1.5 dci 80 KM załącza się turbina ?
Mam zwierzątko od 2 tygodni. Przejechałem nim około 2500 km i jakby zaczął żwawiej pomykać. Na początku - pierwsze 1500 km jeżdziłem delikatnie i do 3000 obrotów. Teraz powoli zaczynam sobie czasem pozwalać na więcej.
Zaczynam zauważać, że skoczek to mała rakietka - nie wiem tylko czy turbina włącza się w określonym przedziale obrotów, czy też jak się mocniej wciśnie gaz.
Pytam bo do tej pory jeżdziłem benzynką i jest to dla mnie nowość.
Mam wrażeniem, że dobre efekty daje nie wciskanie gazu od razu do dechy (coś jakby się dławił) tylko stopniowe przyspieszanie.
Proszę o wyjaśnienie na czym to wszystko w turbodieslu polega i jak najefektywniej i najdynamiczniej pomykać
 ?
?
Pozdro
 
   
   
 
   
 
 Wiz
 Wiz  Przy spokojnej jeździe w mieście (jedna osoba bez obciążenia) zmienaim biegi zaraz po przekroczeniu 2 - 2,2 tys. Natomiast na trasie spokojnie wystarcza 2,5 tys. (do zmiany biegu na wyższy).
 Przy spokojnej jeździe w mieście (jedna osoba bez obciążenia) zmienaim biegi zaraz po przekroczeniu 2 - 2,2 tys. Natomiast na trasie spokojnie wystarcza 2,5 tys. (do zmiany biegu na wyższy).

 ?
 ? większa prędkość turbiny, a dalej większy stopień otwarcia przepustnicy and/or więcej RPM
 większa prędkość turbiny, a dalej większy stopień otwarcia przepustnicy and/or więcej RPM 
