Niedogrzany silnik 1.6 16V

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo wtorek, 17 listopada 2015, 23:17

Fiksować nie fiksował, ale rzeczywiście, jeszcze ćwiartka płynu weszła. Odpowietrzył się do końca.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez redondo00 sobota, 9 stycznia 2016, 19:42

witam.

jak sprawdzic ... hym podczas rozgrzewania na postoju rozgrzewa sie tez rura za termostatem i chlodnica wtedy zablokowany jest termostat u mnie bylo odwrotnie grzal sie bo sie zacial temostat. wtedy wyciagnalem go wogole zeby sprawdzic czy uklad chlodnicy dziala sprawnie . Kangoo nie moglo osiagnac temp pracy . Nie wolno zaslaniac niczym chlodnicy bo wkoncu sie zagrzeje staniesz na swiatlach i go przegrzejesz bo co ma go wtedy chlodzic jak chlodnica jest zaslonieta to pomylka i wcale nie grzeje sie szybciej bo termostat puszcza zalezy od modelu najwczesniej od 86 st C wiec ma temp pracy i dop wtedy sie otwiera wiec jak jest nie dogrzany to po 1 . bardzo dlugo sie grzeje po drugie po odpaleniu grzeje rure za termostatem i chlodnice odpalic czekac i sprawdzic :) wymiana termostatu to 10 min klucz 10 3 sruby i chyba silikon bo ta uszczelka to tak srednio trzytma :) pozdrawiam.
redondo00
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 114
Dołączył(a): piątek, 20 grudnia 2013, 22:40

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Lucass poniedziałek, 11 stycznia 2016, 11:08

Czy tylko ja nie rozumiem o co chodzi? :?
redondo00 napisał(a):witam.

jak sprawdzic ... hym podczas rozgrzewania na postoju rozgrzewa sie tez rura za termostatem i chlodnica wtedy zablokowany jest termostat u mnie bylo odwrotnie grzal sie bo sie zacial temostat. wtedy wyciagnalem go wogole zeby sprawdzic czy uklad chlodnicy dziala sprawnie . Kangoo nie moglo osiagnac temp pracy . Nie wolno zaslaniac niczym chlodnicy bo wkoncu sie zagrzeje staniesz na swiatlach i go przegrzejesz bo co ma go wtedy chlodzic jak chlodnica jest zaslonieta to pomylka i wcale nie grzeje sie szybciej bo termostat puszcza zalezy od modelu najwczesniej od 86 st C wiec ma temp pracy i dop wtedy sie otwiera wiec jak jest nie dogrzany to po 1 . bardzo dlugo sie grzeje po drugie po odpaleniu grzeje rure za termostatem i chlodnice odpalic czekac i sprawdzic :) wymiana termostatu to 10 min klucz 10 3 sruby i chyba silikon bo ta uszczelka to tak srednio trzytma :) pozdrawiam.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski poniedziałek, 11 stycznia 2016, 11:36

ojtam ojtam..... :-) :-) :-)
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez czarek0402 poniedziałek, 11 stycznia 2016, 19:38

Spokojnie, niech postawi 0,5l. i to Baczewskiego ... to się rozkmini powoli! ;) :lol:
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez czarek0402 czwartek, 8 grudnia 2016, 19:39

Teraz i ja muszę rozkminić, tą oczywistą oczywistość czyli podmiana termostatu. ;) Termostat już mam, ten do 1.5dci, na 3 węże i czujnik temperatury 4 pinowy. Na co mam się szykować podczas wymiany? Różne klucze fi10 do 3 śrub M6? Kombinerki wystarczą do zacisków węży? Uszczelka nowa będzie szczelna? Ile płynu mi się wyleje? Odpowietrzać koreczkiem na termostacie, zbiorniku wyrównawczym, wężach, chłodnicy? Sam się odpowietrzy po kilku jazdach? Pozdrawiam. :)

http://transjack.pl/media/catalog/produ ... poi079.jpg
http://static.nanodatex.com/media/a4da8 ... c8b18b.jpg
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski niedziela, 11 grudnia 2016, 16:18

ale tu nie o dizlu gadamy tylko 1.6 benzyna :-)
poprosimy admina o pomoc.... :-)
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez czarek0402 poniedziałek, 12 grudnia 2016, 12:35

Podmiejski napisał(a):ale tu nie o dizlu gadamy tylko 1.6 benzyna :-)
poprosimy admina o pomoc.... :-)


redondo00 napisał(a):wymiana termostatu to 10 min klucz 10 3 sruby i chyba silikon bo ta uszczelka to tak srednio trzytma :)


Ja rozumiem, wiem o tym, ale ja pytałem w sensie tego poniżej. ;)
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski poniedziałek, 12 grudnia 2016, 14:26

..ja tam nawet nie wiem czy w dizlu jest termostat.... :-) :-) :-)
a co dopiero jakieś techniczne szczegóły
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez czarek0402 wtorek, 3 stycznia 2017, 18:07

Witam,

więc zrobione. Nie taki diabeł straszny. Trochę cierpliwości i nie 10 minut. ;)

Potrzebujemy:
1. Grzechotkę 1/4" z nasadką 6-kątową 10mm z przedłużką krótką, dłuższą i łamaną-giętką cardana.
2. Szczypce samozaciskowe Morsa. Kombinerki zwykłe mają za mały rozstaw szczęk i są przez to za małe, za słabe do obejm sprężystych na wężach.
3. Około 2l. płynu chłodniczego takiego samego jaki był własny np. niebieski czy zielony. Zakładam, że tylko wymieniamy termostat, nie cały płyn z układu.
4. Termostat właściwy do modelu np. z czujnikiem temperatury płynu.

Robimy to na zimnym silniku, ewentualnie ciepłym, nie gorącym, aby uniknąć poparzenia.
Odchylamy wąż zasysający powietrze do filtra powietrza na bok. Odchylamy też filtr paliwa z wężami paliwowymi. Odpinamy obejmą od małego, górnego węża do zbiornika wyrównawczego. Wąż odchylamy do góry. Następnie tak samo z dwoma wężami bocznymi od termostatu. Trochę płynu się wyleje. Następnie odkręcamy grzechotką trzy śruby M6 od termostatu. Ponownie trochę płynu wycieknie. Oczyszczamy miejsce pod termostat. Nie dajemy silikonu. Wystarczy uszczelka z zestawu. Przykręcić równomiernie śruby z powrotem z pewnym oporem. Nakładamy węże, zaciskamy obejmy. Wkładamy wtyczkę czujnika temperatury. Odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego. Luzujemy koreczek do odpowietrzania na termostacie i korek na chłodnicy w lewym górnym rogu. Wlewamy płyn. Jak zacznie się pojawiać płyn zakręcamy po kolei wszystko i korek. Odpalamy auto, może chwilę bulgotać w układzie. Po jakimś czasie wskaźnik temperatury ustawia się idealnie na środku, jeden wąż jest gorący, drugi zimny. Mi weszło około 1,5l. płynu. Robiłem na nagrzewnicy ustawionej na maksymalnie gorąco w prawo. W czasie jazdy powinno się wszystko odpowietrzyć. W razie czego uzupełniamy.

To chyba tyle. Jak o czymś zapomniałem, źle zrobiłem to dajcie znać. Dzięki za pomoc Podmiejski. :lol: ;) :roll:
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości