Strona 1 z 1

Odpowietrzenie układu chłodniczego - 1.2 8V '98

PostNapisane: niedziela, 14 grudnia 2014, 18:19
przez Maciek
Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć jak odpowietrzyć układ chłodniczy w Kangoo 1.2 8V '98? Czytałem już posty na ten temat na forum, ale cały czas czuję się tak samo głupi jak wcześniej. Miejsca, gdzie znajdują się odpowietrzniki już znam, coś tam sobie nimi kręciłem, ale efektów zero i mam wrażenie, że układ jest wciąż zapowietrzony. Płynu przy wymianie weszło mi, uwaga, 2.5l...

Które węże powinny być ciepłe i kiedy? U mnie po dobiciu do 90C gorący robi się górny wąż, który idzie do chłodnicy. Częściowo ciepły jest też wąż dolny. Powietrze z nawiewów leci takie sobie. Górny wąż do nagrzewnicy (ten z odpowietrznikiem) jest ciepły a dolny gorący. Nie powinno być odwrotnie?

Z różnymi autami już walczyłem, ale układ chłodzenia w Kangoo staje okoniem i nie chce się dać rozgryźć :D.

Re: Odpowietrzenie układu chłodniczego - 1.2 8V '98

PostNapisane: niedziela, 14 grudnia 2014, 18:56
przez Alan
Odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, odpalasz silnik i czekasz aż powietrze wyjdzie z układu, przy tym stan płynu w zbiorniczku jak będzie opadał to go uzupełniasz. Silnik musi się dobrze zagrzać a termostat otworzyć, żeby go dobrze odpowietrzyć.
Na obudowie termostatu masz odpowietrznik, którym sobie możesz pomóc.
Dobrze jest jeszcze po zalaniu i odpowietrzeniu przegonić trochę auto, wtedy całkiem pozbędziesz się powietrza z układu.

Re: Odpowietrzenie układu chłodniczego - 1.2 8V '98

PostNapisane: poniedziałek, 15 grudnia 2014, 10:02
przez Lucass
Odpowietrzniki po kolei odkręcaj na zimnym silniku i poczekaj aż poleci płyn po czym zakręć. Potem tak jak pisze Alan. Książka podaje żeby trzymać obroty na 2000 do momentu, aż włączy się wiatrak.
To że przy wymianie wlałeś tylko 2,5 litra to nic nadzwyczajnego. Zawsze nieco starego płynu zostaje w układzie.