Strona 1 z 1

Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 15:07
przez wojtas87
Witam

Nabyłem swojego Kangoo od firmy, w której pracowałem dwa lata temu. Znałem auto, więc się nawet nie zastanawiałem. Po jakimś czasie nastąpiła awaria pierwszego wtryskiwacza. Oddałem do regeneracji i po dwóch dniach założyłem do auta i jeździłem dalej. Problem pojawił się gdy po przejechaniu 300km od regeneracji zaświeciła się kontrolka check. Tym razem KTS pokazał błąd "Wtryskiwacz cylinder 1. Wartość minimalna osiągnięta".

Po pojawieniu się tego błędu silnik zaczyna pracować jakby "twardo" i ciężko zapala po nocy, moc w normie. Po wykasowaniu błędu wszystko wraca do normy. Błąd ten wskakuje niesystematycznie, tzn. raz przejadę 70km i jest ok, a raz wystarczy 30km i zaświeca kontrolkę check.

Co było diagnozowane:

- oddałem regenerowany wtryskiwacz do innego serwisu w celu sprawdzenia i jest OK
- wtryskiwacze były zamieniane miejscami - ten sam błąd
- sprawdzona wiązka - jest OK

Nie wiem co dalej sprawdzać. Znajomy elektronik twierdzi, że najpierw należy się przyglądnąć części mechanicznej (luz zaworowy, ciśnienie sprężania, wałek rozrządu) i jeżeli tutaj jest ok to będzie uszkodzony sterownik silnika.

Proszę o jakieś sugestie, bo problem ciągnie się już 4 m-ce i już zaczyna mnie to denerwować, a uszkodzonego samochodu nie sprzedam...

Re: Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 17:25
przez Lucass
Szukałbym raczej po stronie elektronicznej niż mechanicznej. Czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu - to tak na pierwszy strzał. Objawy wydają się to potwierdzać. Po wzroście temperatury zaczynają wariować.

Re: Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 19:30
przez wojtas87
Od ostatniego kasowania błędu przejechałem około 120km i nic na razie nie zaświeciło czyli nie ma reguły. Problem ciężki do wychwycenia, bo nie pojawia się systematycznie.

Przy awarii czujników wałka i wału zawsze będzie pokazywało błąd wtryskiwacza I? To jest dla mnie dziwne, że zawsze jest błąd wtrysku I. Teoretycznie gdyby któryś z tych czujników wariował powinien zapisywać błędy różnych wtrysków... mylę się?

Re: Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 09:26
przez Lucass
Pytanie zasadnicze jakim interfejsem były zczytywane błędy. I "wartość minimalna" czego?

I w analogicznej kwestii tu
viewtopic.php?f=78&t=11193&view=unread#unread
jest bardzo trafne spostrzeżenie. :)

Re: Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 11:15
przez wojtas87
Pisałem wyżej, że błędy sczytywane KTS-em.

Dokładna treść błędu: "Wtryskiwacz cylindra 1. Wartość minimalna osiągnięta". Na moje rozumowanie wynika to z tego, że czujnik spalania stukowego wychwytuje brak spalania w danej chwili i melduje komputerowi, że cylinder I nie spalił mieszanki (nie dostał paliwa czyli wtryskiwacz nie został wysterowany), a komputer melduje kontrolką check, że wystąpił problem. Inna interpretacja tego błędu nie przychodzi mi do głowy.

Gdzie znajduje się ta kostka pośrednia, o której piszą w podanym przez Ciebie poście?

Re: Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 15:28
przez Lucass
Bardziej chodziło mi o opinię która przedstawił tommies odnośnie interpretacji odczytów, a nie o słynną kostkę. Akurat w tym wypadku nie sądzę by to ona była sprawczynią.
Co do interfejsów - różne "niefabryczne" i "uniwersalne" potrafią dawać bardzo dziwne i trudne do interpretacji odczyty.

Re: Błąd wtrysku, kontrolka check, głośna praca silnika

PostNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 19:03
przez wojtas87
Hmmm mam możliwość podpięcia się oryginalnym Clipem, więc pewnie tak zrobię i zobaczymy wtedy co pokaże.