Witam,
niestety ale w tym tygodniu padła uszczelka pod głowicą w moim kangurze. Okazało się po zdjęciu głowicy, że jest ona w takim stanie, że naprawa jest nie opłacalna. Z resztą cylindry też porysowane tak, że mechanik się dziwił że ten samochód w ogóle jeździł. Masakra. Decyzja to kupno nowego silnika no i tu pojawia się mój problem i pytanie.
Według numerów i wszystkich danych które mam, powinien być silnik 1.4 E7J 780. Wczoraj objeździłem okolice i dowiedziałem się, że silnik nie do dostania lokanie- renault montował go tylko w latach 98-99 i ciężko jest go dostać.
Cztery lata temu w tym samochodzie była wymiana silnika (chyba pierwszy właściciel go zajeździł) i jak dzisiaj sprawdziłem tabliczkę na silniku to jest E7J 764 (od renault megane ?! ).
Teraz pytanie co zrobić? Czy szukać E7J 780 plus komputer czy komp może zostać? Może lepiej jednak szukać takiego jaki jest obecnie wstawiony? Jak to jest z komputerem jak zostawię ten a wstawie silnik 780?
Z tego co sobie mój brat przypomina, to możliwe że jak 4 lata temu wymieniali silnik to nie mogli znaleźć 780 i pewnie wstawili ten 764. Pytanie czy wrócić do oryginału czy już lecieć tak jak jest.
Zastanawia mnie tylko, że mój silnik wizualnie wygląda zupełnie jak e7j 780, natomiast jak szukam w googlach e7j 764 (czyli taki jak jest na tabliczce na moim silniku) to filtr powietrza i korek wlewu oleju jest zupełnie inny.
780: http://allegro.pl/silnik-renault-kangoo ... 38210.html
764: http://allegro.pl/silnik-renault-megane ... 10647.html