Strona 1 z 1

Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: poniedziałek, 22 lipca 2013, 16:17
przez impresja
Witam, czy w 1.5 DCI, 82 KM jest zmienna geometria łopatek? ma się co zapiekać? czasami jak jadę wydobywają się dziwne dzwięki spod maski, a czasami zaczyna coś trzeć, a czasami straci moc, rozmawiałem z kolegą "mechanikiem" i mówił że może trzeba wyczyścić turbo (po restarcie silnika wszystko wraca do normy-mialem tez w tdi tak i lopatki byly zapieczone.) rozwarzalismy różne opcje i tak nam to wygląda, teraz pytanie czy ma sens rozbierać turbo? czy dać do regeneracji?

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 10:12
przez impresja
widzę że nikt nie wie :-( a może ktoś wie czy uszkodzone turbo (nie czujniki) wywali jakiś błąd? coś się dzieje w silniku, po skasowaniu błędu i przejechaniu 10 km, błędu nie było...

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 13:31
przez branio
Nie ma zmiennej
Jeśli masz wyważony środek to możesz sam

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 21:18
przez impresja
a myslisz ze ma jakis sens czyszczenie samemu??

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: środa, 24 lipca 2013, 06:28
przez branio
Żadnego

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: piątek, 13 września 2013, 10:26
przez Dywiko
Dokładnie jak przedmówca napisał, samo czyszczenie nie wiele może pomóc. Ja swoją turbinkę oddałem profesjonalnemu serwisowi Link wyedytowano. Do tego celu służy odpowiedni dział forum. Dodatkowo ten wpis na kilometr pachnie PR-owym spamem (admin/mod). Okazało się, że turbosprężarka miała mocno zużyty wirnika od strony spalin, co powodowało niestabilną pracę. Polecono mi więc wykonanie regeneracji i teraz kangur śmiga jak nigdy ;) jestem bardzo zadowolony z ich usługi, przy czym wcześniej, myślałem że sam wyczyszczę sobie turbinę..

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: środa, 30 lipca 2014, 22:17
przez Riposato
Podłącze się pod temat o sprężarce:
Dziś miałem wymienianą sprężarkę, zamówiłem regenerowaną. Okazało się, że problemem jest mocowanie gruszki na płaskim zaczepie - trzpień wychodzący z gruszki jest równoległy do osi sprężarki.
W poprzedniej sprężarce gruszka jest zamocowana pod kątem do osi sprężarki.
Czy Renault ma 2 rodzaje sprężarek? Czy ktoś spotkał się z tym problemem, ta regenerowana, na płaskim mocowaniu nie chce mi wejść do auta, koliduje z resztą. Mechanik zamontował starą gruszkę z nową sprężarką, ale coś nie gra bo auto nie ma mocy.
Obrazek

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: czwartek, 31 lipca 2014, 06:58
przez branio
A regulował gruszkę?

Re: Turbina, 1.5 dci ma zmienną geometrie?

PostNapisane: czwartek, 31 lipca 2014, 07:49
przez Riposato
A regulował gruszkę?

Znaczy czy dobrze jest ustawiona długość tego trzpienia wychodzącego z gruszki? Niby regulował, ale może nie w pełni otwiera.

Mam ochotę samemu poluzować nakrętki i wydłużyć o 2-3 obroty. Rozumiem, że jeśli nie dobrze została wyregulowana to nie otwiera się do końca i dlatego łapie muła?