Usunięcie katalizatora

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez PanKot czwartek, 16 czerwca 2005, 09:58

Grzelos napisał(a): Moc silników jest fabrycznie taka a nie inna, żeby producent mógł udzielić na auto takiej a nie innej gwarancji mechanicznej bez ponoszenia zbytnie go ryzyka. I nie chodzi tylko o silnik, ale i o resztę podzespołów, które mają tę moc przenieść. Poza tym chodzi jeszcze o koszta wytworzenia wszystkiego. Zrobienie 90KM z 1,2 kosztuje trochę więcej niż 60KM. A tak można zostawić bez obróbki pewne niedoskonałości konstrukcji silnika, zastosować odrobinę tansze materiały skrzyń biegów, sprzęgieł, dac mniejsze hamulce, itp itd. Co do elektronicznego ograniczania mocysilnika to możesz mi bardziej przybliżyć temat?

Masz rację, że mogą zastosować tańsze komponenty i elementy współpracujące.
A co do elektronicznych ograniczeń, to mam myśli regulację komputera, szczególnie w przypadku silniczków dislowskich. W kangoorkach przeznaczonych dla firm silniczek 1,5dci ma moc 60KM a wersjach osobowych ten sam silniczek ma moc 80KM. Różnica jest tylko w ustawieniach komputera bo hamulce i skrzynie biegów są takie same.
Ale w myśl tego co pisałeś to zapewne chodzi o to aby utrzymać awaryjność i zużycie części na tym samym poziomie przy większym obciążeniu Kangoorka dostawczego.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzelos czwartek, 16 czerwca 2005, 10:04

To samo jest w przypadku sinika 1,6 16v. W megane ma on 110KM, a w Kangoo 95. Chodzi właśnie o wydłużenie żywotności i okresów między przeglądami. Wielu producentow stosuje zabieg obniżenia mocy maksymalnej silnika w samochodach potencjalnie wykorzystywanych w celach zarobkowych, np. w firmie. Do tego często ECU silników są wysterowane tak, aby moment obrotowy przebiegał jak najbardziej płasko. Niestety daje to efekt w postaci mizernych osiągów.
Gościnnie z Klubu Cytrynki:
Grześ Różycki
Xantia 2,0i 16v (138KM) Automatic '99 76000km
BX 19TZI (122KM) Automatic '90 370000km
BX 19 GTi 16v (160KM) '90/'92 181000km
Avatar użytkownika
Grzelos
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 24
Dołączył(a): środa, 20 października 2004, 23:00

Postprzez zuwik czwartek, 16 czerwca 2005, 10:42

Grzelos napisał(a):To samo jest w przypadku sinika 1,6 16v. W megane ma on 110KM, a w Kangoo 95. Chodzi właśnie o wydłużenie żywotności i okresów między przeglądami.
Jak i również zwiększenia uciągu, bo mniej wysilony silniczek można bardziej obciążyć i go to nie "zdusi".

Jeśli chodzi o seryjne tuningowanie: wszystko jest kwestią wytrzymałości materiałów. Do przenoszenia większej mocy konieczna jest większa wytrzymałość elementów. Nie tylko chodzi tu o koła zębate i wały. Na wszystko działają naprężenia: ściskające, rozciągające, skręcające, gnące a nawet termiczne (trochę sztucznie przypisane przeze mnie do naprężeń...). To wszystko wymaga obróbki: plastycznej (dobre wyważenie), termicznej (hartowanie, wyżarzanie, starzenie w celu wytzymałości i jednorodności struktury) a każdy z tych procesów kosztuje. Aby proces był przeprowadzony dokładniej, potrzeba dokładniejszych maszyn, które trzeba w tym celu też dokładnie wyprodukować, obrobić itepe. A cała bajka zaczyna się w hucie, gdzie musi zostać wytworzony jednorodny materiał. Do tego trzeba nowatorskich sposobów chłodzenia za pomocą dokładnie zrobionych narzędzi.... O rany, tak można w nieskończoność :) Dlatego to zawsze niesie za sobą koszty... Plus koszty wydobycia rzadszych a mocniejszych surowców, produkcji kompozytów.... Można wyprodukować Kangoo 1.2 300KM o żywotności 2oo kkm ale kosztował by 50x więcej niż ta liczba... w funtach brytyjskich...
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez rajder sobota, 18 czerwca 2005, 09:35

hehe ciekawa dyskusja :wink:
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik czwartek, 1 czerwca 2006, 22:36

Ojej jaki stary temat :) No to odświeżam - katalizator dzwoni. Mam zamiar zrobić mu killa. Teraz pytanie - jak z przeglądami, z badaniem emisji spalin. Jakie normy muszą spełniać silniki z 98 roku?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez siwy261976 piątek, 2 czerwca 2006, 06:30

wyrzucisz kata i nic się nie stanie, włożysz większa rurę w jego miejsce to spadną opory na wydechy o ile potem nie masz jakiś zwężęk źle wyprofilowanych, zostawisz pustego kata to w środku powstanie fala rezonansowa powodująca dodatkowe opory gazu w wydechu, kat jest tylko ze względów ekologicznych, nie wiem tylko jak na te zmiane zareaguje stacja diagnostyczna (porządna a nie u pana Jasia :) )Jeśli chodzi o bardziej wysilony silniczek to możesz go bardziej obciążyć ale najbardziej opłąca się przerabiać małao wysilone silniki to masz większe efekty, ale należy też pamiętać że wysilony silnik to też krótsza żywotność, przykład silniki F1, są na 1 góra na 2 wyścigi i to po dokładnych oględzinach i wymianie połowy silnika :)
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez sw piątek, 2 czerwca 2006, 07:21

Dobra, dobra, F1 nie ma kata. Nie wiem czy tłumiki mają.
Rzeczywiście rura, tylko, że średnica rury powinna być nie większa niż dalszej części wydechu. W przeciwnym razie fala stojąca jest pewna. Ewentualnie możesz wymienić wszystkie rury na większe.
Stacja diagnostyczna nie wykryje nic.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez zuwik piątek, 2 czerwca 2006, 07:50

siwy261976 napisał(a):wyrzucisz kata i nic się nie stanie, włożysz większa rurę w jego miejsce to spadną opory na wydechy o ile potem nie masz jakiś zwężęk źle wyprofilowanych, zostawisz pustego kata to w środku powstanie fala rezonansowa (...)
Wiem, wiem, studiuję to :) Nie wiem tylko jak chcesz "wysilić" silnik poprzez wyrzucenie katalizatora ;) Silnik F1 jest złym przykładem, bo jakbyś wysilił normalny silnik w ten sposób to nie wytrzymałby chwili pierwszej iskry ;)

Przestudiowane mam wszystko co było na forum i w internecie, ciągle się waham między strumienicą (jakieś tanie są na allegro, ale nie wiem ile to warte i czy przypadkiem nie zahamuje mi spalin) a rurką, ale chodzi mi tylko o stację diagnostyczną :)

Czy ktoś pamięta w którym temacie był link do profesjonalnej stronki o dolocie i wydechu? tego akurat nie znalazłem :mrgreen:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez branio piątek, 2 czerwca 2006, 08:20

Jeśli niebędziesz "stroił" strumienicy to jej nie zakładaj.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sw piątek, 2 czerwca 2006, 10:45

Miałem strumienice i mówię: wkładaj rurę.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron