uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez Lucass niedziela, 4 grudnia 2016, 10:50

Jeżeli uważasz, że nowy termostat jest zepsuty, a stary sprawny, to oczywiście masz do tego prawo.
Weź jednak pod uwagę, że termostat prawidłowo zaczyna się otwierać w okolicy 90 stopni, a kończy w okolicy 100. Jesteś pewny, że Twój silnik taką temperaturę osiągnął? Jest zimno, diesle są z natury rzeczy niedogrzane. Jeżeli grzałeś go na biegu jałowym to wątpię.
To, że po powrocie do starego termostatu wąż "od razu" zrobił się gorący nie wskazuje na nic innego, jak na jego niesprawność.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez Matt74 czwartek, 8 grudnia 2016, 21:26

Lucass napisał(a):Jeżeli uważasz, że nowy termostat jest zepsuty, a stary sprawny, to oczywiście masz do tego prawo.
Weź jednak pod uwagę, że termostat prawidłowo zaczyna się otwierać w okolicy 90 stopni, a kończy w okolicy 100. Jesteś pewny, że Twój silnik taką temperaturę osiągnął? Jest zimno, diesle są z natury rzeczy niedogrzane. Jeżeli grzałeś go na biegu jałowym to wątpię.
To, że po powrocie do starego termostatu wąż "od razu" zrobił się gorący nie wskazuje na nic innego, jak na jego niesprawność.

No mysle, ze termostat jako nowy nie jest sprawny. Auto chodzilo jakies ok 40min . Temperatura na wskazniku 5-6 kresek a waz zimny. Do tego Plyn w zbiorniczku szybko sie podnosil az prawie sie wylewalo. Gdy chcialem odpowietrzyc tym korkiem na chlodnicy to z chlodnicy lecial zimny plyn.
Kangoo I rocznik 2000 wersja Long 1.9D 64KM 235000km
Matt74
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 44
Dołączył(a): wtorek, 18 października 2016, 15:43
Lokalizacja: Lubuskie

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez Lucass piątek, 9 grudnia 2016, 00:01

Podnosił się w zakręconym zbiorniczku?
Sprawdź ten termostat w garnku z wodą na gazie.
A odpowietrzałeś blok silnika? Śrubka na klucz 10 w obudowie termostatu lub w okolicy.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez Matt74 piątek, 9 grudnia 2016, 13:39

Lucass napisał(a):Podnosił się w zakręconym zbiorniczku?
Sprawdź ten termostat w garnku z wodą na gazie.
A odpowietrzałeś blok silnika? Śrubka na klucz 10 w obudowie termostatu lub w okolicy.

Na otwartym sie podnosil. Blok silnika? Nie nawet nie wiedzialem ze tam jakas srobka jest.
Kangoo I rocznik 2000 wersja Long 1.9D 64KM 235000km
Matt74
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 44
Dołączył(a): wtorek, 18 października 2016, 15:43
Lokalizacja: Lubuskie

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez Lucass piątek, 9 grudnia 2016, 19:46

Jeżeli poziom podnosi się na otwartym zbiorniczku, to jest w miarę normalne, choć płyn wylewać się na pewno nie powinien. Może to być sprawa zapowietrzonego bloku.
Odpowietrznik może także być na jednym z przewodów idących do nagrzewnicy. Taka plastikowa jakby śruba, którą trzeba wykręcić.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez wladek piątek, 9 grudnia 2016, 20:20

U mnie płyn był wywalany przez zbiornik gdy samochód się nagrzał. Kombinowałem z odpowietrzaniem z termostatem. Po czasie stwierdziłem , że samochód zaczął gorzej grzać nawet po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu układu. W końcu wymieniłem nagrzewnicę i wszystko wróciło do normy. Płyn nie znika, temperatura trzyma się koło środka skali wskaźnika. Po rozcięciu nagrzewnicy okazało się że była całkowicie nie drożna .
wladek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 93
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 22:30
Lokalizacja: Gniezno

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez Matt74 poniedziałek, 19 grudnia 2016, 21:55

Dzis wlozylem nowy termostat do garnka i zagotowalem. Termostat sie otworzyl wiec postanowilem go zamontowac. Po zamontowaniu poziom w miare rozgrzewania silnika podnosil sie do ponad max. Podusilem troche waz od termostatu i poszlo. Po nagrzaniu wskaznik byl na polowie i termostat otworzyl sie i plyn ladnie sie obnizyl. Zrobilem jazde probna. Auto o wiele szybsze i przyspieszenie itd az dziwne. Temperatura na poziomie ok 4-5 kresek. :D Dziekuje za pomoc i sugestie!
Kangoo I rocznik 2000 wersja Long 1.9D 64KM 235000km
Matt74
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 44
Dołączył(a): wtorek, 18 października 2016, 15:43
Lokalizacja: Lubuskie

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez edpawel środa, 28 grudnia 2016, 16:32

https://www.youtube.com/watch?v=e56jkq8vOSw&feature=youtu.be
Panowie czyżby termostat?
Ostatnie dwa tyg auto było takjakby niedogrzane (3-4 kreski nie wiecej) wiec wczoraj zalozylem tektórke na chłodnice...
Przepuszczam ,ze jest jakis syf w ukladzie jako wczesniej sie termostat niezamykal tak jak powinien a teraz go deczko przytkalo , jak zakonczylem kreci filmik wskazówka temp zaczela mocniej warjowac tak jakbym temp wzrosla , przjechalem jeszcze pare km i wyjolem tektórke z chlodnicy i wskazowka sie uspokoiła , na zimnym niewywala płynu...
PS: plan mam taki aby sie jutro dobrac do termostatu i wymienic płyn na nowy (delikatnie przepłukac układ) 8-)
Załozenie drugie mam takie ,że moze czujnik ale raczej to nie to... mysle ze na 99% termostat do wymiany , jakieś sugestie? 8-)
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez edpawel środa, 28 grudnia 2016, 23:59

Witam ponownie , pojezdzilem troche po miescie (odetkana chlodnica) wszystko w normie oprocz wskazówki temeratóry , moje przypuszczenie jest takie ,że to nie termostat a wina jest po stronie czujnika temp , bo niejestem pewien ale chyba mi sie niezałaczył wiatrak od chłodnicy a wcześniej w trasie miałem zatkana chłodnice wiec temperatóra przypuszczam wzrosła zbyt mocno (brak poprawnego wskazania zegara)i niezalaczył sie wentylator. teraz chłodnica jest odetkana i tak naprawde problem tkwi tylko w warjujacej wskazówce temeratóry. wiec puki chlodnica niepotrzebuje zchłodzenia wszystko jest w normie.
Któren czujnik wymienic? Zdaje sie ,że czujnik jest przy termostacie , czy przypatkiem niema równiez termowłacznika przy chłodnicy aby załaczył sie wiatrak jak przy starszych autach?
Licze na mała pomoc bo niechce mi sie odrazu auta prowadzic do elektryka , licze nato ze wymienie którens czujnik i problem bedzie rozwiazany.
Skocznie pozdrawiam 8-)
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: uklad chlodniczy w kangoo 1.9d F8Q

Postprzez edpawel czwartek, 29 grudnia 2016, 00:32

Sorki ,ze tak jedno pod drugim ale juz niemoge edytowac , jutro kupie czujnik temp , powinien byc umieszczony przy termostacie i zobczymy co sie bedzie dzialo po wymianie :P
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości